jueves, 1 de diciembre de 2016

Active Raid Kidou Kyoushuushitsu Dai Hakkei, Production IMS (anime)

Hola! Nou anime al bloc. Perdoneu, abans de començar amb la ressenya, el ritme de publicació però el cert és que ara la vida no em dóna per publicar més, espero publicar més entrades cap a finals de desembre, espero...
Títol: Active Raid Kidou Kyoushuushitsu Dai Hakkei
Significat del títol: Incursions actives... (de fet el sistema a què es connecten quan porten el vestit especial es diu active) Cinquena divisió de seguretat pública especial d'assalt mòbil unitat vuit (més o menys...)
Extensió: 12
Format original: anime
Adaptacions: la història continua en una segona temporada
Estudi de l'anime: Production IMS
Any: 2016

T'agradarà si: t'agraden els animis d'estructura episòdica, vols batalles de gent que es posa armadures per a lluitar cada capítol contra un enemic diferent (tipus Power Ranger), i no et fa res que no t'expliquin gaire i que els personatges siguin poc importants...
Ni ho intentis si: no suportes els animes amb estructura episòdiques, vols un anime amb un bon ambient entre personatges.

Sinopsi
En un futur la policia es veu obligada a utilitzar vestits de combat especials per combatre dolents cada vegada més preparats. No obstant això. aquesta unitat especial no serà acollida amb l'agraïment sinó més aviat com uns ineptes que no aconsegueixen fer res bé. Tot i així arriba aquesta secció una noia que té ganes d'arreglar les coses i veure si pot construir una millor reputació per aquesta unitat especial.

Opinió
No sé molt bé que dir-vos d'aquest anime. Darrerament, en el meu afany d'acabar amb els meus pendents d'animes d'aquestes temporades passades, en les que de forma molt optimista m'havia proposat veure massa animes, m'estic fent un tip de veure animes que fa que de vegades em distegui, m'atabali, em frustri i de manera completament masoquista, ho gaudeixi. Crec que a la majoria de la gent si un anime no li agrada el deixa però en el meu cas és superior a mi deixar-los a mitges i gairebé sempre em forço a acabar-los. No fa tant no tenia problema en fer-ho o més aviat en oblidar-me que estava veient un anime arribant a tal punt que no sabia ni el nombre del capítols en què l'havia deixat per la qual cosa acabava pensant que el millor que podia fer era deixar-ho i ja el tornaria a veure, si em venia de gust, més endavant. Què té a veure amb tot això l'anime del que us vinc parlar? Bé, doncs que és dolent, ni tan sols és un gènere que em faci gràcia si no té res d'especial i sincerament crec que no cal que el veieu, i no obstant això la meva vena masoquista farà que m'empassi la següent temporada per comentar-la per pura curiositat, suposo. En qualsevol cas, potser us agradi més que a mi si els capítols episòdics no us importen i si això de salvar gent en dificultats de malvats ridículs no us molesta gaire. Deixeu que desenvolupi una mica.

Potser en dir que és una història amb estructura episòdica us estigui enganyant una mica perquè hi ha un enemic comú que sempre té a veure amb els casos que semblarien independents i de fet al final de l'anime es resol el problema més gran amb aquest enemic. No obstant això, ja podria haver estat un anime episòdic perquè tampoc és que l'enemic final, per dir-ho d'alguna manera, resulti massa interessant i vaja, de fet, em sembla bastant ridícul.
Si anem episodi per episodi he de reconèixer que no em recordo ni de la meitat de coses que passaven, culpeu a la memòria o la mediocritat del que estava veient, com preferiu, però no obstant això si que sé que és el que m'ha semblat més estúpid o el que he trobat a faltar.
Un dels seus defectes principals i que podia haver salvat a aquest anime siguin probablement els personatges. No és que el model d'anime demanés un gran desenvolupament de personatges o una exploració psicològica en la qual perdre's però si que demanava a crits, o almenys així ho veig jo, un grup carismàtic de personatges formant la divisió de combat a la qual seguim. Dic això perquè gran part de l'anime es basa en mostrar-nos la quotidianitat dels personatges d'aquest grup esperant a veure que passa o anticipant-se al que pugui passar i no obstant això la dinàmica del grup és patètica, fins i tot com a personatges unidimensionals típics que saps com actuaran passi el que passi perquè només saben comportar-se d'una manera específica podrien haver-ho fet molt millor i sobretot haver produït una dinàmica molt més agradable entre ells. També crec que això és una cosa important per com l'animi decideix ser molt coral, i encara que al principi semblava que només s'anava a centrar en la principiant, per dir-ho d'alguna manera, la veritat és que de seguida veiem que no, que tots els personatges tenen el seu moment per brillar, que la majoria poden posar-se a lluitar i que vaja, sembla que l'anime no vol centrar-se en cap per més d'un capítol. Sempre puc apreciar aquest tipus d'idees i de fet, considero positiu no centrar-se només en un personatge però s'ha de gestionar mínimament bé, el que no es pot fer és dedicar un capítol més o menys a cada personatge o un aspecte de la seva personalitat o de la seva persona però abandonar-los completament després d'això i que se suposi que m'hagi d'interessar pel que els pugui passar. Per tot això si els membres del grup haguessin tingut bona química entre ells hagués estat molt més fàcil que les històries personals de cadascú m'haguessin interessat més.
Però fins i tot deixant de banda això no crec que els casos particulars tinguin massa d'interessant. Suposo que és el tipus d'anime que pot recordar als Power rangers o alguna cosa així però la veritat és que reconec que no he vist res d'aquest tipus, per la qual cosa els relaciono més basant-me en la meva idea preconcebuda i jo realment ho associo més a les magical girl encara que no tinguin res a veure però pel tipus de cas que es resol i que alliberen al dolent amb una lluita ridícula enmig. També hi ha una seqüència de transformació, que com tota seqüència d'aquest tipus, és ridícula, de fet, en aquesta en particular hi ha un moment en què el vestit els oprimeix de manera que deixen anar un gemec de dolor (o plaer qui sap...) digne de fer un remix amb els de tots els personatges seguits, de veritat, no podia evitar fixar-me en aquestes idioteses perquè l'anime no m'oferia res.
Sobretot, seguint amb el de l'estructura, he de reconèixer que la majoria de casos, a part de no recordar d'ells tenien una part de drama bastant innecessari com el capítol de la noia de pèl blau (el meu cervell no serveix per retenir noms), de veritat que poc record d'aquest anime perquè se m'hagi quedat gravat com no em va agradar gens la història d'aquest episodi, encara que a la meva memòria vénen moments com una partida de pòquer poc interessant o un personatge que s'escapa del malvat, per dir-ho d'alguna manera que tampoc em semblen bons moments. I encara que crec que en algun moment vaig arribar a pensar que el que estava veient no era tan dolent sincerament estic intentant recordar, sense cap èxit, que parts em va semblar mínimament acceptables, perquè estic segura que veure un robot ballant com una idol no seria pas... Suposo que el capítol en què es fa esment als metxa si em va semblar curiós amb aquest contingut "meta" que pot tenir i per com parlava de com d'inútils que serien uns robots gegants, però crec que és un comentari que s'ha fet moltes vegades abans.
Un altre punt que per a mi fracassa en l'anime és en l'intent de fer un món polític mínimament complex. Dic això perquè se li dóna una mica d'importància a la situació de la divisió que no semblen prendre-se-la molt seriosament i com els mitjans tampoc li donen massa importància. A aquest nivell molts animes d'aquest tipus aconsegueixen tenir certa complexitat o realisme plasmant la corrupció del govern o els interessos dels governants, però aquí sembla que hi ha un interès tan superficial en això que no sé ben bé fins a quin punt volien fer alguna cosa amb aquest tema i l'han deixat a mitges o simplement els venia bé posar-ho però no volien ficar-se en complicacions.
La veritat és que acabo de llegir que l'anime té molt fanservice en una opinió i estava jo pensant, fanservice? Potser sigui perquè tinc la idea més explícita del concepte en el sentit de veure pits, calces, o músculs innecessaris per al suposat plaer de l'espectador i la veritat és que no, no he vist res d'això aquí. En canvi, pot ser que a nivell de com els personatges, sobretot femenins, són obligats, per exigències del guió, a comportar-se de formes ridícules i sobretot en el cas de la noia nova, crec que sí, s'abusa molt i pensant-ho és cert que fins i tot se l'obliga a vestir-se de certes maneres que sí, són totalment fanservice (la meva memòria no serveix, de debò, necessito ajuda o alguna cosa...), però crec que en aquest cas és un tipus de fanservice que pretén ser una mena d'humor, humor buit sense gràcia i que col·labora a que l'espectador senti més distància encara amb els personatges. Sí, a força de putejar la noia nova i mostrar com els dos nois més protagonistes es barallen s'intenta formar algun tipus de relació entre els personatges però com podeu imaginar no acaba de funcionar del tot bé, per com són interaccions simples, repetitives i buides.

A més d'això el que m'acaba de matar de l'anime és com es resol al final la qüestió del dolent i concretament cert gir de trama, per dir-ho d'alguna manera, que des del principi em va semblar evident. Direm al respecte, sense entrar en spoilers, que amb els meus coneixements nuls d'informàtica cert assumpte em va semblar sospitós des del primer moment que el vaig veure... En fi, fins i tot diria que el malvat final em sembla un dels més risible que he vist en temps però en general més que sentir-lo ridícul, que també, em sentia totalment indiferent amb el que pogués passar en aquest anime, més que res per això, perquè està tan mal fet que és difícil intentar prendre-s'ho seriosament. Però en fi, suposo que algú es pot arribar a entretenir amb això, i com sempre dic, segur que hi ha coses pitjors, sempre n'hi ha...

A nivell gràfic no hi ha res que m'hagi cridat l'atenció. Però ja hauríeu de saber que sóc pèssima per valorar o fixar-me en aquestes coses, estic en un intent continu de millorar però de veritat, no hi ha salvació per a mi... En fi, deixant el drama a part, la música en general tampoc m'ha semblat res de l'altre món, potser no m'hagi fixat molt, no us dic que no, però puc assegurar-vos que l'opening em sembla tan mediocre com l'anime mateix, però en fi jutgeu per vosaltres mateixos, que us el deixo per aquí. A més encara que no recordo en absolut l'ending he de dir que les imatges que apareixen d'aquest personatge corrent em semblen una mala elecció, però en fi, criticar el que apareix en un ending no és tampoc una cosa en la que mereixi molt la pena entretenir-se, suposo.

Resumint, feu-vos un favor i tret que no us interessi molt per algun motiu que desconec no mireu aquest anime, jo m'empassaré la segona temporada per enfonsar-me en un mar de merda del que semblo gaudir-ne. En fi, no seré tan dolenta, simplement l'anime pren una fórmula fàcil i l'empra el pitjor que pot, sobretot perquè on hauria de posar interès pel tipus de format i per com decideix portar-lo, és a dir els personatges, decideix fer relacions buides, que no aporten res i que fan que l'espectador se senti més allunyat que una altra cosa, dels mateixos. Potser hi hagi algú que encaixi més amb el tipus de gag que s'intenta fer per crear algun tipus d'interacció entre ells, però de veritat és difícil que algú pensi que estan ben portats. En qualsevol cas, ni les batalles episòdiques amb poc interès, ni les interaccions entre els personatges dels quals encara no m'he après el nom i crec que en la meva memòria els identifico més pel color del vestit que per altra cosa, aconsegueixen que el anime tingui algun tipus de valor així que, de veritat, no val la pena, així que això, tret que us agradi molt el gènere o us vingui de gust ignoreu-lo, però és que segur que hi ha moltes millors opcions en el gènere, i us ho dic sense tenir-ne gaire coneixement.

El millor:...no ho sé, de veritat, pot ser que algun episodi que et pugui fer més gràcia pel cas que tracti potser...
El pitjor: tot, que existeixi potser... d'acord, en general els personatges fan que tot funcioni pitjor del que podria però en el fons tot és bastant dolent...

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario