martes, 6 de septiembre de 2016

Nijiiro Days, Production Reed (anime)

Un altre anime més al blog!
Títol: Nijiiro Days
Significat del títol: Dies del color de l'arc de Sant Martí
Extensió: 24 (capítols de durada de 13 minuts)
Format original: manga
Adaptacions: anime
Estudi de l'animi: Production Reed
Autor original: Mizuno Minami
Any: 2016
Altres obres de l'autor/a: Seishun Trickers, Rasen no Vamp

T'agradarà si: tens interès en animes shojo en general, vols alguna cosa entretinguda amb diversos romanços i personatges i amb poca profunditat.
Ni ho intentis: no ets molt fan del shojo en general, no t'agraden els shojos que tendeixen a trigar en formar les relacions entre els personatges, vols alguna cosa molt dramàtica.

Sinopsi
L'anime segueix quatre amics en la seva vida d'institut i com viuen els seus amors. El que podríem considerar més protagonista, el Natsuki, s'enamora amb gran facilitat i és molt entregat però precisament això fa que es burlin d'ell i que fins i tot sigui abandonat per la seva novia que només el volia per aprofitar-se'n, en aquestes circumstàncies, coneix a una noia que li ofereix un mocador perquè s'assequi les llàgrimes. A partir d'aquí, el Natsuki es començarà a fixar en aquesta noia que casualment va també al seu institut.

Opinió
Aquest és un dels tants shojo que si veig que anuncien que van a fer un anime em poso a llegir tots els capítols que trobo. En aquest cas crec que un dels punts més a favor que té és que estigui protagonitzat per un noi, que s'enfoqui cap a la comèdia i que l'amistat entre ells té la seva gràcia. Dic això perquè amb la majoria de relacions tinc problemes o no em convencen, però en fi, si us agrada el gènere crec que li podeu donar una oportunitat. No obstant això, això sí ja us ho dic d'entrada jo us recomano més el manga, entenc que a la gent normalment li costa menys veure anime que llegir manga (a mi em passa una mica al revés, però suposo que no és l'habitual) així que entenc que si us agrada el gènere podeu veure'l, tot i que si el que voleu del gènere és la part més de romanç crec que teniu millors opcions. En qualsevol cas recomano més el manga perquè l'anime no li fa cap favor, l'animació és, en fi, coses pitjors he vist però la veritat és que pel poc moviment que necessita a la mínima que n'hi havia feia una mica de por (potser exageri). En qualsevol cas un anime molt passable si no sou fans del gènere o us ho empasseu tot com jo.

Sobre l'anime com adaptació potser una cosa que em va molestar una mica va ser que es saltessin el primer capítol del manga. El primer capítol del manga té pinta de ser un one-shot independent que potser va tenir èxit i va permetre que es serialitzés el manga o que es van reutilitzar els personatges. El cas és que es pot llegir de forma independent i suposo que com no és el manga en sí van decidir no fer-lo servir o no tenien permís per fer-ho. Tant és que em posi a teoritzar sobre això, la qüestió és que el primer capítol explicant precisament com enganyen i deixen al protagonista el recordo bastant per al que és la meva memòria perquè m'agradava el punt agredolç que podia tenir com a història independent. En qualsevol cas, semblarà una bestiesa però no em va predisposar per l'anime. Una altra qüestió que no entenc és la idea de fer 24 episodis de 13 minuts, vull dir, per fer això crec que era el mateix fer 12 de 26 que és la mesura estàndard. Suposo, i de nou donant ales a la meva imaginació, que és més còmode fer capítols de 13 minuts d'una setmana per a la següent i que amb els problemes de l'animació crec que millor que ho hagin fet així en aquest sentit. Però si que és veritat que xoca el format.
Sobre l'argument concretament tinc els meus problemes amb ell quan comença amb les relacions romàntiques. No obstant això reconec que l'ambient desenfadat i que tira a la comèdia la salva de ser un total desastre i he de reconèixer que les interaccions entre els nois em semblen entretingudes i em sembla que funcionen prou bé. Sobre les relacions romàntiques la veritat és que al principi semblaria que tenia totes les de agradar-me ja només pel simple fet que tenim quatre parelles en qui fixar-nos. Vull dir, sempre he estat gran defensora que els shojos guanyen més si hi ha més d'una parella (ben portades clar) o donant més rellevància a secundaris perquè de fer-ho així almenys si la parella protagonista es fa insuportable et pots fixar en una secundària. En aquest cas però crec que no es porten bé del tot i entre que tenim una parella que ja està formada a la qual no se li dóna massa rellevància a excepció de tant en tant per repetir el mateix tipus d'interacció (ell li costa expressar el que sent amb claredat però acaba donant mostres del seu afecte per ella i ella es posa contenta, que no em molesta dins de tot, però podria donar-se un altre tipus de contacte, la veritat) i una altra que apareix tard, sembla que no es desenvoluparà mai i no sé molt bé com es portarà la qüestió del sadomasoquisme entre mig, jo tinc la intuïció que acabaran enamorant al noi i rebaixant molt les seves tendències si es vol que funcioni la parella, de bones a primeres no m'agrada la parella però tampoc és que se li hagi donat res de desenvolupament, ens quedem amb només dues parelles. De les dues parelles més importants tenim a la del protagonista que és la més típica de shojo per ser la noia la típica idiota que no s'assabenta absolutament de res i que en la qüestió de l'amor és encara pitjor i que sembla que visqui en un núvol aliena del món real. No obstant això he de reconèixer que és passable perquè l'enfocament que li donen, centrant-se en el noi normalment, que també és un pel idiota i innocent però que els seus amics es burlen d'ell i l'animen fent que l'anime sigui bastant entretingut. De veritat, jo gaudia en general més quan sortien el grup d'amics que quan es centraven en aquesta relació romàntica. Tampoc és que sigui del pitjor que he vist, però sens dubte, crec que hi ha millors shojo. En qualsevol cas entretingut almenys resulta, si és això el que busqueu.
El meu problema amb la segona relació és una mica més greu. No sé si els meus gustos han canviat, si he acabat per avorrir a les tsunderes o si la Mari és exageradament tsundere, però la veritat és que amb la veu que li han posat (que li va anell al dit, en el fons) se'm feia pesada, la seva relació amb Kobayakawa crec que es podria haver enfocat millor, i em cansaven els intents del noi també. Vull dir, potser em van perdre amb la idea de la noia que odia als homes i que a més hi té alguna cosa a veure el seu germà en aquest odi però a més que els sentiments que té per la Kobayakawa no puguin ser el que ella diu perquè el manga no vol complicacions d'aquest tipus em va decepcionar força. D'una banda donen aquest contrapunt de la parella agressiva que no paren de barallar-se però tothom sap que es quedaran junts (encara que segons alguns aquest tipus de pensament és força pervers, però no entrem en aquest tipus de consideració) però crec que podria haver-se fet bastant millor.
Però en fi el que és l'anime no fa avançar massa cap de les parelles, i no crec que sigui spoiler sinó simplement mirar que el manga segueix en actiu i que l'anime només ha tingut temps d'adaptar una part, una cosa típica en la majoria d'anime però que en el shojo la majoria de vegades implica que es quedi totalment obert sabent que el clímax arribarà sens dubte quan la parella es formi. Encara que entenc que aprofiten que un manga està tenint èxit per adaptar-lo ràpid la veritat és que mai he entès la mania de començar a adaptar coses que no estan acabades però en fi, així va l'anime no el canviarem.

Sobre qüestions d'estil té tot un ambient colorista, feliç de la vida optimista i oh que bonica és la vida. D'acord, exagero, però si que és veritat que el primer opening és com l'epítom del que és innocent, feliç i estúpid en general. En fi, no obstant això se m'enganxa com una mala cosa i em fa molta gràcia, no com els ending que en general no se m'ha quedat cap o el segon opening. En qualsevol cas, l'anime no pretén drames i està clar des de la presentació. En fi us deixo l'opening del que us parlava.

Resumint, perdoneu que no m'enrotlli més però crec que l'anime no dóna per a molt més. És simple i crec que si us agrada més llegir manga o no us importa podríeu anar directes a ell. Si no és el cas crec que només us pot agradar si us agraden molt els shojos o els animes sense gaire pretensió que tenen un aire de comèdia i es basen en les interaccions entre personatges. Ara bé, crec que si el que busqueu és la relació amorosa pura i dura pot ser que no us acabi d'agradar per com es queda obert perquè el manga segueix també en curs.

El millor: entretingut, to desenfadat i tirant a comèdia.
El pitjor: relacions amoroses no molt ben portades en alguns casos.

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario