jueves, 7 de enero de 2016

Paranoies RiKanna 43 Recompte, reflexions, millors obres 2015 i plans pel 2016 (que no cumpliré)

Hola! Ja us aviso que va per llarg així que si sou ganduls us recomano que mireu les fotos i així us assabenteu directament del que destaco del que he llegit, vist, experimentat, en fi. Així que res començarem.

Manga. En total he llegit 24 obres que són 176 volums (976 capítols) la qual cosa no està gens malament i crec que és un dels anys que he llegit més manga, encara que algun és relectura i altres portava temps llegint-los i han acabat aquest any. Tot i això estic contenta. Per aquest any només vull llegir alguna cosa de Tezuka (tinc ja a casa un volum seu), encara que tinc molts que em fan ullets com Akira, shojos antics tipus La rosa de Versalles, Hana Yori Dango... En fi, mireu la meva llista de pendents, fa molta por i cada dia augmenta.
Millors:

-Oyasumi Punpun (Buenas noches, Punpun) / La chica a la orilla del mar - Inio Asano. Es nota la meva obsessió per Asano? Sens dubte si destaco un és Punpun perquè és emoció pura. Segueix sent una història de formació a l'ús, però la forma de plasmar el que sent un pollastre mal dibuixat em sembla increïble. És cert que pot ser molt depressiva però em va encantar seguir el creixement de Punpun i gairebé diria que és un dels meus mangues favorits o directament el meu manga favorit. La chica a la orilla del mar està aquí perquè amb el temps l'he anat veient amb més afecte i també va d'adolescents que no troben el seu lloc al món intentat unir-se a través de pràctiques sexuals sense gaire resultat.
-Honey And Clover. Visió una mica més alegre d'una història de formació, al principi no les tenia totes però els personatges van poder amb mi, els hi vaig agafar molt d'afecte, volia continuar entre ells i el final va resultar molt agredolç perquè jo seguia esperant un miracle que no tenia sentit.
-Aku No hana. (Les flors del mal) Aquest dubtava si remarcar-lo però crec que per com és força original i, de nou, una altra història de formació (si, tinc debilitat, ho accepto) que li dóna un toc pertorbador a la infància i que potser em va costar una mica entrar-hi però al final em va acabar conqusitant.

Mencions d'honor. Fruits Basket (massa optimista pel meu gust, però és un manga shojo molt diferent a l'habitual i força interessant) Suiiki (dos volums que creen una història interessant potser em falta alguna cosa, però segueix sent molt recomanables), Shigatstu wa Kimi no Uso, Your lie in april (accepto que de vegades es passa de drama fàcil, que és infantil en ocasions, però la vaig gaudir bastant) Nieve en verano (m'agrada com explica una història una mica trillada, és a dir el fantasma del passat que ve, però li afegeix tocs molt originals) El almanaque de mi padre (potser una mica tòpica però ben narrada).

Pel·lícules. Se suposa que aquest any havia de veure una pel·lícula a la setmana, com no podia ser d'una altra manera, no ha estat així i n'he vistes 15, sí, no he arribat a la meitat. Tot i així he vist força pel·lícules que he gaudit força. Sé que aquest any que ve tampoc en veuré gaires perquè sóc una gandula amb el mitjà audiovisual així que ja tinc clar que no veure gaire cosa... Tanmateix segueixo tenint ganes de cumplir el desafiament de les mil abans de morir.
Manhattan és l'única pel·lícula que veritablement m'ha encantat, adoro la forma de fer pel·lícules de Woody Allen (encara que una altra pel·lícula seva que vaig veure aquest any em sembla molt dolenta) i tinc moltes ganes de seguir veient pel·lícules seves però m'entra la mandra, ho accepto.

Mencions d'honor. A cinc centímetres per segon (una pel·lícula d'animació sobre accions que no es cumpleixen, la recordo amb molt d'afecte les dues vegades que l'he vista i la seva banda sonora), La vida es bella (per la plorera estúpida que em va agafar), Birdman (fins a cert punt pretenciosa sense arribar a dir res, però l'ambient entre personatges, el teatre, la forma d'explicar-la em va agradar), Rubber (vaig gaudir molt del surrealisme...), Golfus de Roma (el seu humor no es per tothom, a mi em feia gràcia, però de nou no crec que agradi a tots...)

Visual novels. Tenia un bonic desafiament al bloc que era llegir 15 visual novel aquest any només n'he llegit 11, diguem que entre que l'última em va costar força llegir-la i que no he tingut temps he llegit poques. Tot i així he de dir que de les 7 que m'havia proposat llegir aquest any n'he llegit 6 i la 7 he decidit no llegir-la perquè he llegit que la traducció és dolenta i prefereixo esperar-me a l'hipotètic dia en què aprengui suficient  japonès per llegir-la en l'idioma original. Relacionat amb això aquest any no crec que llegeixi massa perquè crec que m'interessa més practicar japonès i seguir llegint, a pas de tortuga, la meva primera visual novel en japonès, que creieu-me que amb el mecab i el jpaser vas lentíssim llegint però és un bon exercici.
CROSS+CHANNEL. M'he enamorat de Cross Channel, del seu protagonista i potser de la sobreinterpretació a la qual ha sotmès el meu cervell veient-la en part com una deconstrucció del eroge tradicional i dels seus protagonistes (bàsicament tractant de malalt al gènere...). En fi, de nou potser l'hagi idealitzat molt però aquest final tan romàntic (sentit del Romanticisme, soledat de l'ésser humà, dificultats de comprensió del subjecte especial...) I la ràdio... Entre CrossChannel, Punpun, cert llibre i cert anime la veritat és que han estat una meravella. Que sapigueu que CrossChannel és la visual novel amb la qual he recuperat la fe en el gènere (ja em surt l'exageració).



Mencions d'honor. Maji de Watashi ni Koishinasai! (una comèdia molt esbojarrada que aprofita la seva gran quantitat de personatges carismàtics per entretenir, no la llegiu si voleu alguna cosa on l'argument sigui l'important), Kono yo no Hate de Koi wo Utau Shojo Yu-no (té molts defectes tant unint de forma molt poc fluïda la història principal amb un epíleg, les anades de l'olla de l'epíleg tenen tela però tot i així se'm va fer molt entretinguda, amb guia, això sí i crec que és la culpable que les visual novel comencessin a fer servir les realitats alternatives per explicar el sistema de rutes, val la pena).

Llibres. Comparat amb l'any passat que vaig llegir-ne uns 70 aquest any no he arribat als 50 i n'he llegit 47. No em preocupa gaire perquè he llegit coses que m'han agradat molt així que res, espero llegir més aquest any (tot i que el començo malament, ja us aviso) i sobretot m'agradaria llegir més llibres en anglès deixant el terreny juvenil i passant a coses un pel més complexes. Diguem que les millors novel·les i les mencions d'honor aquí m'ha costat força triar així que les set m'han agradat força.

-La senyora Dalloway. Tot i que he tingut dubtes de què triar puc assegurar-vos que aquesta novel·la és l'única que tenia completament clara i la que més he gaudit. Si la meva jo del passat hagués llegit això us diria que què nassos és això on no passa absolutament res, però ara mateix us asseguro que l'estil de l'autora ha estat revelador i depriment (adonar-se que no escriuràs així encara que venguís l'ànima al diable, més o menys aquest ha estat el cop...). En qualsevol cas crec que ha tingut molt a veure en el meu amor la traducció perquè de debò que el text fluïa amb naturalitat. Això sí, és dens, i encara que sigui curt recomano prendre la lectura amb calma (no com vaig fer jo...)
-La Regenta. Un altre llibre que us asseguro que d'haver-lo llegit abans no l'hagués gaudit i m'hagués semblat avorrit. En aquest cas també m'he enamorat de la forma d'escriure de Clarín, però sobretot els personatges s'han quedat amb mi. Vetusta és ben viva en aquest llibre i sí la crítica social també és força interessant. 
-El gran Gatsby. Aquest potser podria haber-lo baixat a les mencions d'honor però crec que si s'ha quedat aquí és perquè recordo l'entusiasme amb el qual vaig acabar el llibre, aquesta barreja de decadència, de festases, de bogeria crea una ambientació molt especial per perdre's amb els personatges. 

Mencions d'honor. 
Les veus del Pamano. No n'esperava res i la sensació de tristesa i impotència en acabar el llibre va ser força interessant de viure.
El despertar. Un altre llibre del que no sabia res i em va conquistar, reconec que potser llegir-lo en anglès no va ser una bona idea perquè semblava que em perdia alguna cosa, no que no entenia sinó que no acabava d'experimentar l'estil, tot i això la història de l'alliberament de l'Edna em va semblar molt interessant.
L'abadia de Northanger. Amb aquesta novel·la em vaig reconciliar amb Austen, després de llegir Sentit i Sensibilitat i no gaudir-la gaire aquesta paròdia em va semblar molt divertida i amb conceptes interessants
La inmortalitat. M'agrada molt com escriu Kundera així que aquesta novel·la també la vaig gaudir simplement per la forma en que l'autor et guia entre pensaments, potser em va agradar més La insoportable lleugeresa del ser, però tenia moments molt curiosos.

Anime. De nou, voldria haver vist més anime, però com amb les pel·lícules, sóc força vaga i prefereixo el manga a l'anime. En qualsevol cas n'he vist 8 i per aquest any només em proposo veure Evangelion i Cowboy Bebop (em podeu matar per no haver-les vist, ho sé). Tot i que també hi ha altres animes pendents que pinten força bé.

Utena és l'anime que destaco i que m'ha encantat. Tot i que reconec que em va costar una barbaritat veure'l sencer vaig gaudir molt pel seu simbolisme, el feminisme, la seva manera de ser tantes coses alhora, també, depenent de com es miri una mena de història de formació... No sé em va fascinar per tot el que és. Això sí les repeticions són mortals.

Mencions d'honor. Si us agrada el slice of life tant Hibike! Euphonium com Shirobako són molt bones opcions. He de dir que al principi vaig pensar que no m'agradarien però mica en mica em van atrapar.





Manga:
1- La chica en la orilla del mar 20 capítols (2 volums)
2-Los dioses mienten 5 capítols (1 volum)
3-Oyasumi Punpun  147 capítols (13 volums)
4-Fruits Basket 136 capítols (23 volums)
5-Suiiki 12 capítols (2 volums)
6-Taiyou no Ie 50 capítols (12 volums)
7-Ao Haru Ride 49 capítols (13 volums)
8-Seven Days 13 capítols (2 volums)
9-Shigatsu wa Kimi no Uso 44 capítols (11 volums)
10-Nieve en verano 23 capítols (4 volums)
11-Life 80 capítols (20 volums)
12-Yumemiru Taiyou 47 capítols (10 volums)
13-Aku no Hana (Las flores del mal) 57 capítols (10 volums)
14-Utsubora 14 capítols (2 volums)
15-Amai Akuma ga Warau 23 capítols (6 volums)
16-Heroine Shikkaku 36 capítols (10 volums)
17-Undercurrent 11 capítols (1 volum)
18-Kamikaze Kaitou Jeanne 31 capítols (13 volums)
19-Honey and Clover 64 capítols (10 volums)
20-Cheonsaeng Yeonbun 51 capítols mahnwa
21-En la misma clase 18 capítols (3 volums)
22-Octave 36 capítols (6 volums)
23-El almanaque de mi padre 12 capítol (1 volum)
24-Senpai 8 capítol (1 volum)
Total: 967 capítols/ 176 volums

Pel·lícules:
1-La vida és bella
2-Conoixeràs l'home dels teus somnis
3-La increíble verdad
4-Always san-chôme no yûhi 
5-The imitation Game (Desxifrant Enigma)
6-Manhattan 
7-Lola Montes
8-Golfus de Roma
9-Pulp Fiction
10-A cinc centímetres per segon
11-Rubber
12-Uno rojo, división de choque
13-Birdman (o la inesperada virtud de la ignorancia)
14-Ocho apellidos catalanes
15-Cinquanta ombres d'en Grey

Visual novel
1-Toradora! Portable
2-Symphonic Rain
3-Cross Channel
4-I/O
5-Maji de Watashi ni Koishinasai!
6-Comyu - Kuroi Ryuu to Yasashii Oukoku
7-No, thank you!!
8-Kono yo no Hate de Koi wo Utau Shojo Yu-no
9-Rose Guns Days Season 3 y Last Season
10-Gyakuten Kenji turnabout prosecutor

Llibres:
1-Las carreras de Escorpio 409
2-Hamlet 257
3-Foe 166
4-Delicioso suicidio en grupo 271
5-Dones enamorades 651
6-That summer 224
7-El brillo de las luciérnagas 362
8-La felicidad debe ser algo así 416
9-La immortalitat 412
10-El nom de la rosa 461
11-Susurro de Besos 332
12-La foguera de las vanitats 664 
13-En el camino de Jellicoe 419
14-Ilíada 464
15-L'abadia de Northanger 296
16-Las reglas del juego 2 550
17-Odissea 496
18-Les 120 jornades de Sodoma 419
19-La lengua de los secretos 540
20-Ready Player One 384
21-L'elegància de l'eriçó 292
22-Take me there 290
23-La senyora Dalloway 220
24-Un monstruo viene a verme 237
25-Las veus del Pamano 696
26-Perduda 555
27-El Resplandor 651
28-El codi da Vinci 492
29-Ritos Iguales 272
30-El imperio final 688
31-El gran Gatsby 187
32-El pozo de la ascensión 800
33-La marquesa de Gange 227
34-El héroe de las eras 768
35-La guerra de los mundos 238
36-Elogi de la follia 208
37-Ensayos 1739
38-A través del sexo Libro II 457
39-El despertar 296
40-El rei Lear 110
41-Tartuf o l'impostor 192
42-La Regenta 659
43-Un beso en París 440
44-Tractat sobre la tolerància 240
45-Els viatges de Gulliver 352
46-La llibreria ambulant 184
47-La cinta de Moebius 526

20715 pàgines.

1. Shigatsu wa Kimi no Uso 22
2. Shirobako 24
3. Hibike! Euphonium 13
4-Shoujo Kakumei Utena 39
5-Shimoneta to iu gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na sekai 12
6-Ore Monogatari!! 24
7-Charlotte 13
8-Junjou Romantica 3 12 
159 capítols

Novela gráfica
1. Persépolis

Videojocs
1. Portal

Recompte 2016
Mangues/còmics
1-Isshuukan Friends 7 volums (38 capítols)
2-Hibi Chouchou 12 volums (75 capítols)
3-Watchmen 1 volum (12 capítols) 
4-Reloj de arena 10 volums (20 més o menys capítols) 
5-Zettai Heiwa Daisakusen 4 volums (19 capítols) 
6-Mademoselle Butterfly 2 volums (9 capítols)
7-Watashi ni XX Shinasai! 19 volums (83 capítols)
8-La canción de Apollo 1 volum (5 capítols)
9-Boku dake ga inai Machi (desaparecido) 8 volums (44 capítols)
10-Death Note 13 volums (107 capítols)
11-Barri Llunyà 1 volum (16 capítols)
12-Love So Life 17 volums (106 capítols)
13-Last Game  11 volums (65 capítols)
14-Love Plus Rinko Days 2 volums (11 capítols), W's 3 volums (15 capítols) Half and Half 2 volums (14 capítols)
15-Usagi Droo 10 volums (62 capítols)
Total: 123 volums (700 capítols)

Videojocs
1-Portal 2
2-Emily is away
3-Ico

Llibres
1-Retorn a Brideshead 421
2-Amors ridiculs 224
3-Captive Prince 292
4-El lector de Julio Verne 353
5-Prince's Gambit 416
6-Lolita 314
7-Kings Rising 385
8-Els somieigs del passejant solitari 264
9-La veritat sobre el cas Harry Quebert 673 
10-L'hivernacle 176 
11-Las olas 283 
12-Hipòlit  112
13-Fedra 248
14-Don Juan o el convidat de pedra 144 
15-Los bandidos 256 
16-María Estuardo 158 
17-L'avar 128 
18-Hedda Gabler 178
19-Un enemic del poble 178 
20-Espectres 148 
21-Panorama des del pont 128
22-Las legiones perdudes  864
23-Casa de nines 152
24-La dona de trenta anys 221
25-Carry on 528 
26-Crim i càstig 600 
27-La sonata dels espectres 43 
28-Ubú rei 92
29-Macbeth 128 
30-Seis personatges en cerca d'autor 160
31-Mare coratge i els seus fills 120
32-Sobre Grace 553 
33-El vell i el mar 229
34-Balzac i la jove modista xinesa 267 
35-L'historiador 698 
36-La novel·la de Genji 1648
37-La perra de tres patas de la señora Petrovna 416 
38-Kokoro 336
39-Els raïms de la ira 688 
40-Fart de Llop 239 
41-El roig i el negre 503
42-Ferdydurke 320
43-La vall de l'Issa 320
44-Il·lusions perdudes 744 
45-Ulisses 779
46-Solaris 269 
47-Wolfsong 400 
48-Alícia en el país de les meravelles 206
Total:17002

Anime
1-Koukou Hoshi Kageki 12
2-Subete ga F ni Naru 11
3-Dance with devils 12
4-Sakurako-san no ashimoto ni wa shitai ga umatteiru 12
5-Concrete Revolutio: choujin gensou 13
6-Tantei Team Kz Jiken Note 16
7-Dagashi Kashi 12 
8-Makura no Danshi (12), Oji-san to Marshmallow (12), Ooya-san wa Shinshuki (12), Oshiete! Gyaruko-chan (12), Sekkou Boys (12), Sushi Police (13)
9-Shoujo-tachi wa Kouya wo Mezasu 12
10-Shinseiki Evangelion 26
11-Showa Genroku Rakugo Shinju 13
12-Boku dake ga inai machi 12 
13-The end of evangelion 1 (pel·lícula)
14-HaruChika, Haru to Chika wa seishun suru 12
15-Nijiiro days 24 
16-Ajin 13 
17-Norn9: norn + nonet 13 
18-Active Raid 12 
19-Tanaka-kun wa itsumo kedaruge 12
20-Kiznaiver 12 
21-Concrete Revolutio Choujin Gensou The Last song 11 
22-Koutetsujou no Kabaneri 12 
23-Flying Witch 12 
24-Re:zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu 25
25-Cowboy Beebop 26 
26-Yuri!!! on Ice 12
Total:421

Novel·la visual
1-Amnesia - memories
2-Euphoria
3-Hakuouki: Demon of the fleeting soul 
4-Utawarerumono 
5-Norn9 var commons 
6-Cartagra the affliction of the soul 
7-Code realize: Sousei no Himegimi

Pel·lícules
1-El naixement d'una nació  
2-Fièvre + La caída de la casa Usher
3-Cien años de perdón
4-El gabinet del doctor Caligari 
5-El cuirassat Potemkin
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario