domingo, 10 de enero de 2016

Isshuukan Friends, Hazuki Maccha (manga)

Nou manga al blog!
Títol: Isshuukan Friends
Significat del títol: Amics d'una setmana
Extensió: 38 capítols (7 volums)
Format original: manga
Adaptacions: anime
Autor original: Hazuki Maccha
Altres obres de l'autor/a: Boku ga Boku de Aru Tame ni, Kimi to Kami Hikoki to.

T'agradarà si: t'agrada el drama, no et fa res que els protagonistes siguin una mica innocents i simples, et va agradar l'anime
Ni ho intentis si: vols alguna cosa amb romanç, vas tenir prou amb l'anime o no et va agradar.

Sinopsi
El Hase s'interessarà per la Fujimiya Kaori, una companya de classe que sempre està sola. En intentar fer amistat amb ella li respondrà que no pot ser la seva amiga encara que vulgui. Sorprès per la resposta, el Hase intentarà saber perquè la seva companya de classe no "pot" tenir amics.

Opinió
En fi, vinc amb una altra cosa que no m'ha agradat. De veritat, que no sé com ho faig però porto una ratxa de ressenyes negatives bastant llarga. En qualsevol cas aquest manga el vaig començar a llegir quan anava a sortir l'anime basat en ell perquè sóc una obsessa del format original així que anime que sé que acabaré veient basat en manga primer busco si està disponible per a llegir el manga. Com sol passar la traducció es va fer esperar bastant i vaig acabar l'anime molt abans que el manga, que el vaig ressenyar fa temps, però com que m'agrada acabar les històries que començo vaig seguir amb el manga perquè en teoria acabava diferent i per curiositat. Què voleu que us digui, em sembla bastant dolent en general amb uns personatges molt insulsos, amb un drama exagerat i que per mi es decideix de forma bastant qüestionable no posar amor.

La història en si es basa simplement en el drama presentat en el capítol u crec que el títol ja dóna a entendre quin és el tema però en fi, direm que aquest problema es converteix en el centre de tot, saps que al final es resoldrà el problema, i tot i que el manga es cansi de dir-te que hi ha un gran trauma darrere del problema no t'importa gaire saber quin és aquest trauma o almenys jo ja estic farta dels arguments que només saben insistir que el personatge pel qual sospira el o la protagonista té un gran trauma en el passat, si es vol fer personatges d'aquest tipus si més no que no donin voltes a la idea del trauma com el gran misteri a descobrir, perquè almenys a mi em cansen.
En fi, a part d'això tenim dues suposades parelles la principal i una secundària que tenen alguns moments però poc més. Crec que el manga no està qualificat com shojo i es nota perquè prefereix centrar-se en el drama que parlar de romanç, encara que estigui present per tot arreu. Així que m'atreviria a dir que pel que fa a això no crec que ningú quedi satisfet per com queden les coses. Sobretot hi ha una escena final que ja és per matar a l'autor.

Sobre el to del manga és en tot moment lleuger, en moltes estones es passa al 4-koma (tires que s'usen normalment per explicar històries que no progressen que tenen uns personatges concrets) on intenta ser còmic però no deixa de ser molt innocent, tot, fins i tot el dibuix col·labora a la impressió que encara que se suposi que hi ha aquest gran drama darrere de tot (que realment s'exagera), els és igual perquè tots són bones persones i el món és un lloc feliç. De veritat, que em sembla massa endolcida la manera com t'expliquen la història.

D'altra banda els personatges en si, com em sol passar, em queien millor els secundaris que els principals. Hi havia certa parella per darrere que mereixia més protagonisme, encara que tampoc fos tan bona realment. Encara que si que és veritat que el noi d'aquesta em queia bé per com molestava sempre amb Hase. El Hase és el típic amable que ho intenta amb totes les seves forces i una mica insegur, fi. La Fujimiya és la noia misteriosa que no parla amb ningú però resulta ser molt amable i no voler preocupar els altres. No hi ha manera d'empatitzar amb tots dos, o almenys a mi m'és complicat.

Resumint, potser perquè ja havia vist l'anime i no em va semblar gran cosa, perquè esperava un final diferent (encara que això no hagués aconseguit molt, la veritat), m'ha semblat un manga molt passable (com l'anime, de fet) però que si tens debilitat per allò adorable i innocent pots llegir-lo si estàs avorrit (no és el cas...), però tot i així no crec que t'agradi.

El millor: es llegeix ràpid, la curiositat que tenia per les parelles.
El pitjor: només se centra en un drama avorrit, predictible i que ja he vist altres vegades millor tractat, no diu res, el to innocent...


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. a mi l'anime no em va agradar, em va semblar una historia massa tipica i una mica aburrida, aixi que no crec que li doni una oportunitat

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja som dues, però com tinc la tendència a començar pel format original doncs primer vaig llegir el manga i després vaig veure l'anime però com sol passar les traduccions del manga van tardar més que les de l'anime, coses rares que faig, jaja.
      Gràcies per comentar :)

      Eliminar