viernes, 17 de julio de 2015

Undercurrent, Tetsuya Toyoda (manga)

Nou manga al blog!
Títol: Undercurrent
Extensió: 1 volum (11 capítols)
Format original: manga
Autor original: Tetsuya Toyoda
Altres obres de l'autor/a: Koohi Jikan, Goggle

T'agradarà si: t'agrada el drama, no t'importen els manges amb poca acció, t'agraden les històries que lentament van revelant els seus secrets.
Ni ho intentis si: no et ve de gust una història sobre traumes, sobre passats, no t'agraden massa les històries en les quals passen poques coses.

Sinopsi

La Kanae vol reobrir el balneari que regentava amb el seu marit fins que aquest, un bon dia, va desaparèixer sense deixar rastre. I encara que ho tracti d'ocultar, sospita que el seu marit simplement la va abandonar. Afortunadament, un jove ajudant arribarà a la seva vida i es convertirà en el suport que necessita per alleujar el seu turment. (Traducció de l'edició d'Milkyway)

Opinió

Sembla exagerat però vaig tenir una compra impulsiva amb el manga simplement pel fet que el publicava l'editorial Milkyway i per la seva portada. D'acord, tenia pinta de tenir drama, tenir un desenvolupament lent però amb aquest punt especial que en general m'han donat els manguues que he comprat a l'editorial. No obstant això, tot i que crec que val la pena llegir-lo i ha estat un manga que he gaudit crec que esperava una mica més o m'ha faltat alguna cosa.

La història tracta per a mi sobre superar el passat i seguir endavant. Bàsicament la Kanae té un doble problema que anem descobrint a mesura que passem pàgines i el que en un principi podríem pensar que només es tracta d'un abandonament per part del marit cada vegada va tenint una arrel més profunda. No obstant això, tot i que l'interès no es perd a mesura que passen les pàgines i sempre té un atmosfera de misteri tot i que alhora crea un ambient quotidià, no deixa de faltar-me quelcom que no sé ben bé que és. Potser el meu problema està en que no he acabat d'empatitzar amb els personatges o que a nivell argumental no hi ha gaire per descobrir. És estrany perquè encara que el manga tingués molts elements per agradar-me no ha acabat de fer-ho.
Tot i això les relacions del manga m'han semblat realistes, sobretot penso en la que es dóna entre el jove empleat i la cap del balneari. No és precisament una relació apassionada o intensa, són diàlegs moltes vegades unilaterals però que funcionen com progressives mostres de confiança i encara que segueixen continuant avançant sempre hi ha una mena d'incomoditat, de raresa, entre els dos (o aquesta és la sensació que m'ha donat). Per això potser la seva relació encara que em semblava realista no m'ha arribat del tot.
Quant a l'altre tema del manga seguiria l'intent de poder comprendre que s'hagi anat el seu marit i la idea de si coneixem veritablement algú o com pot ser que algú només es mostri en part em va semblar interessant. Com tracta la pèrdua en general és potser el més important per al manga.
El final m'agrada per com de forma subtil sent bastant obert deixa alhora suficient per tal de que la teva imaginació tingui material i quedi satisfeta alhora.

La quotidianitat és potser el que més m'ha transmès el manga. El dia a dia del balneari (que per si només em sembla bastant interessant com a tema, per curiós, res més) uneix força gent que va i ve entre l'establiment fent que es formi un petit grup de personatges que donen més força per donar realisme a l'assumpte.
El dibuix del manga no és del típic i pren un aspecte senzill en els personatges però en canvi sap tenir moments de més bellesa en les escenes quan la protagonista es submergeix en les banyeres.

Els personatges són el que no han acabat d'encaixar-me perquè crec que se m'han fet distants. La Kanae és una dona que ha hagut d'endurir-se i més amb els esdeveniments recents i que li ha tocat continuar cap endavant com ha pogut, però alhora veiem una faceta més confusa, més perduda per tots els canvis en la seva vida. I potser és amb qui més he pogut connectar perquè algunes de les confessions que li feia al seu empleat eren bastant punyents.
El jove que treballa amb la Kanae (que es noti que jo i els noms de personatges no ens portem bé) és el que no coneixem pels diàlegs. D'acord, sí, hi ha cert moment que pretén ser una revelació impactant, que no m'ha acabat de convèncer del tot o arribar a impactar, en què parla bastant però fins i tot en el seu gest final és un home de poques paraules i que per això m'ha resultat distant i del que potser esperava una mica més.
Hi ha dos secundaris que tot i que en teoria no siguin importants donen un toc d'humor i diferent al manga: l'avi i el detectiu. En els seus papers donen ànims als dos dels que us parlava abans i m'han semblat un toc interessant.

Resumint, és un manga que no ha estat malament, que en un escenari curiós com són uns banys ens condueix per un drama de superar el passat i poder continuar endavant, no deixa de ser un bon volum únic que crec que podrà a agradar a molts encara que a mi no m'hagi acabat de convèncer.

El millor: el drama senzill que impregna les pàgines a més d'un pel de misteri, també la quotidianitat que desprèn.
El pitjor: els personatges no m'han arribat a convèncer del tot.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario