miércoles, 15 de julio de 2015

Hibike! Euphonium (anime)

Nou anime al blog!

Títol: Hibike! Euphonium
Significat del títol: Sona! Bombardí (sí, el nom en català és bombardí o tuba tenor, no tenia ni idea de l'instrument)
Extensió: 13 capítols
Format original: light novel
Adaptacions: anime
Autor original: Ayano Takeda

T'agradarà si: busques una sèrie slice of life, t'agraden els animes de música i que es centrin més en la interacció de personatges.
Ni ho intentis si: vols alguna cosa amb molta acció, no suportes les sèries amb ritme una mica lent.

Sinopsi

Hibike! Euphonium segueix la vida de la Kumiko Oumae que en entrar en una nova fase de la seva educació i conèixer noves amigues decidirà tornar a participar en una banda musical d'institut. A la banda veurem els conflictes que afronten els components i les seves relacions.

Opinió

Aquest és un anime del qual no esperava res. D'acord, sí, que m'entretingués sense més, però la veritat és que no tenia cap expectativa i el principal que m'atreia era que fos musical (tinc debilitat per aquest tipus d'anime) i que fos slice of life. No obstant això no estava molt predisposada i em va costar una mica entrar en matèria, però en pocs capítols vaig arribar a interessar-me pel que passava i saber que em quedaria amb ganes de més després d'acabar la sèrie, així ha estat.

La història per tant segueix les activitats de la banda de música del col·legi. Per això no esperis acció a part de les relacions humanes i com aquestes evolucionen o xoquen en el context de la banda musical. En general sorgeixen conflictes que es van resolent perquè la banda arribés al seu objectiu.
A nivell argumental he de dir que a part de la quotidianitat de la banda (un anime musical on assagen, s'agraeix que alguns sembla que les peces surten soles), tenim relacions d'amistat i unes ganes boges de donar ales a la imaginació dels espectadors amb escenes perquè es facin parelles yuri, tots ho hem vist, i els interessos romàntics els han vinguts genial per no fer-ho tan notori. En un anime tan curt l'amor no pot desenvolupar-se del tot encara que si que és cert que s'intueix per on poden seguir alguns trets a la novel·la original i em dóna la sensació, des del meu desconeixement de la novel·la, que el yuri ha estat més "invenció" de l'anime que de les novel·les originals (si algú les ha llegit que parli).
En general l'anime dóna la sensació que el que han adaptat és només el principi i la història té força recorregut. Ja no només pel final obert que en una publicació encara activa és el que t'esperes sinó per tantes petites coses que et fan voler tenir més i que et deixen frustrat ja que el més probable és que no facin segona temporada o si la fan no crec que tingui prou èxit per seguir adaptant totes les light novell que treguin (d'acord hauria de ser una mica més optimista).
M'agrada que l'anime sense caure normalment en ser pretensiós pugui tractar temes com la frustració de no tocar tan bé com voldries, el voler sentir-se diferent (cosa que li dóna un toc bastant juvenil), el no necessitar motius per fer alguna cosa si això et agrada... I he de dir que aquest moment de frustració que té la protagonista cap al final de la sèrie m'ha semblat interessant com també les circumstàncies de certa noia que deixa la banda (encara que em sembla a mi que això necessitava més desenvolupament o que podia ser un exemple recurrent per quan es preguntés algú per què continuar fent el que es fa).

Tot i que és un anime pausat si us agrada el slice of life, els animes musicals o simplement gaudiu de veure una història que es basa en els personatges i com es relacionen entre ells, no hauríeu de tenir problemes en què us s'avorreixi i menys amb 13 episodis que segueixo dient que es em fan curts. En l'últim episodi es nota que anava tot prou ràpid, o aquesta ha estat la meva sensació que no els donava temps. Potser tingui raó la gent que diu que es van allargar massa en tot el relacionat amb la selecció de solista i de la banda i cap al final no els donava temps a arribar amb el mateix ritme al final que s'havien marcat.

A nivell d'animació crec que tothom està content i jo l'únic que he de destacar és que les escenes al riu i com aquest es movia em semblaven una meravella, potser sigui l'única que s'ha fixat en això però em semblaven dignes de menció.
De la música he de dir que jo generalment sóc més d'orquestres que de banda (em falta més corda, massa vent o alguna cosa així), però tot i així té peces curioses i he de dir que encara que soni estrany la versió de l'opening instrumentat amb banda m'ha agradat molt. Després té alguna peça famosa com l'Orfeu baixant a l'infern i altres peces que ara escoltant-les de nou m'ha descobert (perquè la veritat de bandes de vent no tinc molta idea, no sabia ni quin instrument exactament era el bombardí).
Us deixo la que toquen a la "desfilada" (he vist que en un principi era una melodia amb tocs d'electrònica, segons he entès, molt curiós, guanya més en l'arranjament per a banda). De veritat que estic descobrint que moltes melodies que sonen tenen orígens molt curiosos. Si us interessa una de les peces que toquen només durant 15 segons és una adaptació de Sherezade de Rimsky-Korsakov (sí, pot ser que sigui l'única que li doni per buscar aquestes coses, però la música i jo tenim això, està en versió completa a la banda sonora).

De les peces que toquen al concurs una és inventada per l'anime i l'altra és una de les obligatòries en us concursos japonesos de bandes (sí, ara estic escrivint curiositats musicals més que una altra cosa, gairebé). Us deixo la cançó inventada per l'anime que és la que més sona a trossos (la competència del sol de trompetes, la part que no li surt a la Kumiko).


El que en un principi em semblava un anime força centrat en pocs personatges, a mesura que va passant capítols aconsegueix ser força coral i fer que ens interessem per alguns membres de la banda i el més curiós del cas és que en general ens interessen més els que en teoria són secundaris i les dues amigues de la protagonista queden completament oblidades: una solament té el seu moment com a enamorada i poc més i la Sapphire es queda gairebé sense definir.
No obstant això la Kumiko com a protagonista m'ha agradat bastant, que no sigui una noia ple d'energia, que tingui el defecte de dir coses que més li valdria callar, que sigui bastant pessimista a moments la fan una noia que de tan normal que és peculiar. Moltes vegades en animes d'aquest tipus tenim una protagonista amb una característica exagerada, que la defineix, però en aquest cas la Kumiko és una noia que m'ha semblat bastant creïble.
Després hi ha la Reina que és l'element exòtic de la sèrie. En aquests pocs capítols a part de moments en què la veiem més humana i posar-se vermella se m'ha fet un ideal que la Kumiko vol assolir i poc més, però si que se m'ha semblat prou interessant per voler més d'ella (encara que no pugui perquè a veure qui llegeix unes novel·les lleugeres en japonès...).

Resumint, és un anime que en 13 capítols m'ha entretingut bastant i m'ha deixat amb ganes de més. És cert que no passa gairebé res i això pot frustrar força, i més sent tan poc tancat per ser una adaptació, però crec que si ignoreu això us pot agradar i entretenir sense més.

El millor: entreté, et descobreix música per a banda, els personatges són agradables en general.
El pitjor: a segons qui li pot semblar que no passa res i això el frustra (no és el meu cas), deixa amb ganes de més.


Fins aquí el meu avorriment.

4 comentarios:

  1. a mi este anime me encanto, aunque como bien dices no pasa nada para algunas personas a mi me parecio interesante y una buena forma de introducirse en la musica de bandas y los personajes son geniales

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, el anime está bastante bien, pero como todo supongo que habrá gente que no le acabará de convencer.
      Saludos ^^

      Eliminar
  2. A mi me encanta este anime ^^, aunque es como dices a muchas personas puede no les llama nada mientras que a otras si ^^
    saludos n.n

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, creo que en general a los amantes del slice of life o que no les importa un anime con poca acción ha gustado y puede gustar.
      Gracias por comentar^^

      Eliminar