viernes, 24 de abril de 2015

Shirobako (anime)

Hola! Nou anime al bloc.
Títol: Shirobako
Extensió: 24
Format original: anime
Estudi de l'anime: P.A Works

T'agradarà si: vols un anime entretingut i tens interès en la indústria de l'anime, no t'importa veure alguna cosa on l'argument quedi bastant secundari.
Ni ho intentis si: vols una història amb un ritme trepidant, no suportes el slice of life.

Sinopsi
Shirobako narra els intents de treballar a la indústria de l'anime de cinc noies que van estudiar juntes i com a treball escolar van fer un anime produït per elles mateixes.
Els va agradar tant la seva experiència que el seu somni és poder tornar a treballar en la creació d'anime.

Opinió
Aquest és un anime del qual no esperava res, que em va cridar l'atenció perquè era una història original (vull dir que no es basa en res la història) i per això de ser un anime sobre anime, la qual cosa crec que si has vist moltes sèries et pot interessar saber com es fan, i per als curiosos del tema teniu un anime a veure. En el meu cas, no tenia expectatives i al principi, això que totes fossin noies em semblava una premissa simple per posar "moe" o monades i fins i tot una mica de ecchi. Per sort estava bastant equivocada, és un anime de slice of life bastant realista que parla de la producció d'anime, i que si bé en un principi no m'acabava de convèncer, amb el pas dels capítols cada vegada gaudia més de com, sense explicar res, m'entretenia.

La història és per tant gairebé nul·la, així que si busques acció aquest anime no és per tu. Aquí trobem purament slice of life, o escenes quotidianes, per això el ritme de la història pot ser una mica lent, però crec que és perfecte per veure'l setmanalment o amb temps, perquè un capítol es gaudeix molt però potser fer-te una marató pot arribar a cansar.
D'acord, sí que hi ha cert progrés molt agafat per les puntes, diguem que l'objectiu és que les cinc amigues de la infància facin un anime juntes i diguem que queda completament secundari i més o menys al final l'arreglen perquè es compleixi d'alguna manera. És a dir, que, com dic, si no gaudiu de la producció de l'anime en si aquest us resultarà pesat i avorrit.

Per això bàsicament, d'alguna manera es podria resumir que en l'anime veiem una vegada i una altra com s'intenta fer tot perquè els capítols surtin a temps i com els productors de l'anime des dibuixants, organitzadors, animadors entre molts d'altres van atabalats perquè tot surti perfecte i a temps, i està bé, perquè tots els que ens agrada l'anime crec que de tant en tant ens preguntem per l'altre costat. També us comento que té un munt de referències, segons tinc entès, a animes, estudis i directors famosos, que jo sincerament la majoria no reconeixia, però que estic segura que han de ser les delícies d'aquells que sigueu més entesos del món.
A més, l'anime té moments de reflexió, sobre frustracions en el treball, no saber que fer, val la pena continuar... I en general les estones més alegres estan força compensades pels dubtes fen així que no és fa pesat ni per un cantó ni per l'altre. Concretament he de dir que empatitzava prou amb els problemes de la pèl-roja (sí, ja seria hora que em aprengués el nom d'algun personatge), em fa molta ràbia els personatges que de bones a primeres els surt tot bé així que veure com ella ha de lluitar pel seu somni em va agradar bastant. Per això crec que potser la resolució del final va ser una mica convenient tenint en compte que l'oportunitat era bastant sobtada i estava clarament per tancar una mica més l'acció però alhora deixar oberta la porta a més temporades. Perquè sí, crec que aquest anime és un d'aquests que no em faria res que fessin més capítols.
També he de dir que potser la segona part de l'anime m'ha semblat més interessant per com tractava el tema d'adaptar una història popular tenint en compte els problemes i la responsabilitat que comporta fer-ho sense disgustar ningú, ni fans ni autor. A més d'afegir que ja estàs familiaritzat amb els personatges la qual cosa ajuda a gaudir del que apareix en pantalla.

Sobre l'animació i els aspectes gràfics he de dir que estic bastant contenta sense més. Em va cridar molt l'atenció alguns moments on es trencava la quarta paret per explicar algunes de les tècniques d'animació. De la música en general és agradable, el primer opening crec que és el que se m'ha enganxat més i després hi ha un tema que es posa en les escenes més "emotives" que està bastant bé.


Els personatges potser és cert, que com l'he llegit en altres comentaris que en un principi són molts i això pot arribar a confondre l'espectador i que aquest es senti perdut. De fet crec que per això potser al principi no em va arribar massa o no acabava de gaudir-lo. No obstant això una vegada passada la barrera que causa tant personatge, veus que cadascun és bastant carismàtic i que en conjunt destaquen tots per alguna cosa i que d'alguna manera t'entretenen amb els seus problemes i els seus triomfs.

I com dic sempre el slice of life té aquesta màgia de poder explicar qualsevol cosa i entretenir sense explicar-te res, amb personatges agradables i en aquest cas amb informació curiosa sobre l'anime. Així que ja sabeu, si no us importa un anime amb un ritme lent i us interessa saber alguna cosa més sobre la producció d'anime no us podeu perdre Shirobako.

El millor: que t'involucra amb el treball i amb la passió per fer anime, que gaudeixes sense que passi res.
El pitjor: per a alguns pot desesperar-los la manca d'argument.


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. aquest anime esta be, te una historia graciosa i que t'enssenya el mon de l'anime desde dins i la veritat es que em va agradar bastant, sobre tot el dibuix i espero que hi hagi segona temporada

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, a mi també m'ha semblat força entretinguda i interessant per descobrir més coses sobre el món de la creació de l'anime.
      A veure si s'animen amb una segona temporada.

      Eliminar