sábado, 14 de marzo de 2015

Susurro de Besos, Laura Bartolomé (llibre)

Hola! Nou llibre al bloc.
Títol: Susurro de Besos
Autor/a: Laura Bartolomé
Pàgines: 332
Format original: còmic més curt que la novel·la (l'autora mateixa va decidir estendre'l en una novel·la)
Curiositat: ara l'autora publicarà una versió en còmic de la novel·la sencera

T'agradarà si: vols una novel·la romàntica i no et fa res que sigui homoeròtica (masculina en aquest cas) o t'agrada el gènere, busques alguna cosa lleugera, fàcil de llegir.
Ni ho intentis si: busques alguna cosa profunda, no t'agrada la novel·la romàntica en general o el gènere homoeròtic no t'agrada.

Sinopsi

El Marc i el Samuel són companys d'habitació en una residència universitària.
El Samuel és un noi amb baixa autoestima: tímid, reservat, malenconiós i turmentat per la mort de la seva mare i la mala relació amb el seu pare.
El Marc, en canvi, és simpàtic, alegre, divertit i bromista, i es desviu per fer somriure el Samuel.
No obstant això, tots dos guarden un secret que els turmenta: són homosexuals i estan enamorats l'un de l'altre sense saber-ho. (Sinopsi de l'edició)

Opinió

Aquest llibre el vaig comprar fa un temps al costat d'altres dos de l'editorial de la mateixa temàtica. Després d'haver tingut una bona experiència amb l'editorial amb les autores Nut i Nisa Arce vaig decidir mirar-me altres productes del catàleg que fossin homoeròtica, aquesta novel·la entrava en la descripció. El cas és que no anava amb massa expectatives, simplement volia alguna cosa que m'entretingués entre lectures més denses, i en aquest paper ha servit perfectament. Tampoc us diré que m'hagi apassionat, però com a novel·la romàntica almenys enganxa i entreté.

Us aviso que la parella en aquesta història tarda bastant en formar-se. D'acord, tampoc tant, però si que és cert que si us agraden més les històries on la parella es construeix molt ràpid pot semblar que en un principi hi ha massa malentesos i molta tensió sexual que no sembla voler resoldre's mai. A mi m'encanta que els personatges triguin una mica o molt en quedar-se junts, però aquest és un d'aquells llibres que et donen ganes d'entrar i dir-los a tots dos que follin d'una vegada i es deixin de xorrades (ignoreu-me, siusplau...).
En qualsevol cas, passada aquesta part que m'entretenia molt (sí, a mi m'entreté que els personatges es vulguin i no es quedin junts, un plaer masoquista, no us dic que no). Comença a haver-hi més drama encara, si bé en la primera part ja teníem els problemes de Samuel que us expliquen a la sinopsi, s'afegeixen un munt de dubtes sobre la relació. En qualsevol cas, potser és aquí on hauria de queixar-me i dir que en moltes ocasions el drama em semblava exagerat, i que per això no ha arribat a agradar-me tant com podria haver-ho fet. Algunes decisions dels personatges em semblaven ridícules (concretament el Marc se'n va per certs motius...). També hi ha un cert salt temporal que potser podria haver-se fet una mica millor o més llarg perquè aconseguís endinsar-nos més en el que estava passant.
Després ve de forma força convenient el final. Vull dir amb això que per a tot el que s'havia implicat i la situació que tenia la parella em sembla una mica forçat que, tot i que amb una "venjança" pel mig, passi el que passi. Crec que també en aquest aspecte si hagués durat una mica més hagués tingut més impacte. La novel·la queda una mica oberta, però no m'ha molestat en aquest aspecte perquè ja se sap que en les històries d'amor se sol tallar pel punt més convenient.

L'estil no m'ha agradat massa. Per al meu gust l'acció en alguns punts anava massa ràpid. Tot i això és cert que aconsegueix enganxar-te, és de molt fàcil lectura, i si et ve de gust alguna cosa lleugera i entretinguda tampoc busques quelcom amb un estil brillant.
Comentari estúpid del dia: sugucito... He de dir que el sobrenom romàntic em matava una mica més cada vegada que el llegia, de vegades de riure, de vegades de cursileria.

Els personatges no han arribat a encantar-me però són agradables. Destaquen sobretot la parella protagonista (òbviament, si és que de vegades escric bestieses, si no, ho faig sempre).
D'una banda el Marc és pel meu gust massa possessiu de vegades, en altres cau en autolamentacions una mica exagerades, i en general crec que encara que aquí no ha arribat a caurem malament, potser si el punt de vista de la narració hagués estat el seu (està narrat en tercera persona), encara que normalment prefereixo les primeres, m'hagués arribat a resultar insuportable. Tot i això, també té els seus moments i molta paciència, simplement em semblava que moltes vegades es feia massa la víctima.
Amb el Samuel crec que he connectat una mica més. Crec que al principi era molt l'estereotip de noi amb un passat i poc sociable, però a mesura que va passant la història i creixent, encara que el desenvolupament no arriba a ser res fora del comú, és cert que li dóna algun toc de personalitat una mica diferent.
Tot i això, hi havia punts en els quals tots dos, amb els seus problemes em semblaven massa donats al melodrama. No obstant això no ha arribat a l'extrem que m'arribessin a caure malament.
Altres personatges que podria destacar és la parella amiga de Samuel que simplement fan el paper de donar suport a la parella sense més, no destaquen massa, però són entretinguts.
Després hi ha el que s'interposa entre ells (es nota que no recordo el nom, no?), Que potser m'hagués agradat una mica més de desenvolupament (en la meva ment el veia acceptant-se, amb parella, renovat i amb un somriure...). També el personatge que apareix cap al final, que és homosexual tenia potencial, però en aparèixer molt poc no sabem gairebé res.

Resumint, és una lectura que he gaudit pel que és: una història d'amor entretinguda que de tant en tant m'agrada llegir per desconnectar de textos densos. Així que si ets fan de la homoeròtica i vols alguna cosa simple, encara que aquesta no sigui de les millors obres en el gènere, sí que t'entretindrà, enganxarà i te la llegiràs en pocs dies.

El millor: entreté, enganxa, els constants malentesos del principi.
El pitjor: de vegades massa exagerada en el drama.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario