domingo, 29 de marzo de 2015

Golfus de Roma, Richard Lester (pel·lícula)

Hola! Nova pel·lícula i disculpeu aquestes dues semanes d'inactivitat, tinc excuses però deixem-ho en que sóc una vaga ocupada.
Títol: Golfus de Roma
Títol original: A Funny Thing Happened on the Way to the Forum
Director/a: Richard Lester
Repartiment: Zero Mostel, Phil Silvers, Buster Keaton, Michael Crawford, Jack Gilford, Annette Andre, Michael Hordern, Leon Greene, Roy Kinnear, Alfie Bass, John Bluthal, Pamela Brown, Patricia Jessel, Beatrix Lehmann, Frank Thornton, Peter Butterworth, Ingrid Pitt
Música: Ken Thorne
Altres pel·lícules del director/a: Get Back, Robin i Marian
Durada: 99 min
Any: 1966
Format original: musical obra de teatre (basat en els arguments de les obres de Plaute).

T'agradarà si: t'agraden les comèdies d'embolics, t'agrada la comèdia en general i tens ganes de provar tot tipus d'humor.
Ni ho intentis si: tens un humor concret i potser els embolics no acabin d'agradar-te, molta gent no connecta amb l'humor d'aquesta pel·lícula.

Sinopsi

Quan un astut esclau, mentider, mandrós, ocurrent i trampós descobreix que el fill del seu amo està enamorat d'una jove verge, li ofereix la seva ajuda per conquistar-la si a canvi li concedeix la llibertat. Però els amors es veuen obstaculitzats per sorprenents sorpreses, enginyoses disfresses i una esbojarrada cursa de quadrigues. (FILMAFFINITY)

Opinió

Aquesta és una pel·lícula que ja havia vist però que en el seu moment com no ressenyava pel·lícules no ho vaig fer. El cas és que és una cinta de la qual no esperava res en el seu moment i que a poc a poc em va anar traient un munt de riallades. No és un humor per a tothom, i en el moment en que la vaig veure molta gent els va deixar completament indiferent, però en el meu cas vaig aconseguir entrar de ple en les peripècies, en la comèdia d'embolics, la vaig gaudir molt i tenia ganes de veure-la amb calma i he quedat igual de contenta.

La història es basa en els típics arguments de comèdia d'embolics, on mentida després de mentida les coses cada vegada es van embolicant-se més. Així que si voleu alguna cosa original no ho trobareu en aquesta pel·lícula, però si t'agrada la comèdia o t'agrada provar diferents tipus d'humor jo us recomano que li doneu una oportunitat, perquè a mi m'ha encantat.
Potser el principi és una mica introductori, però a mesura que va passant la cinta, l'argument es complica, hi ha més enganys, més problemes. I al cap i a la fi tot es tradueix en embolics, en malentesos, però com dic, si entreu bé en aquest humor us agradarà.
A més cap al final hi ha la millor escena de percussió que he vist (exagerant, jo? Que va). El cas és que en aquesta persecució en carros romans, van canviant de parella, se'ls perd el carro, arriben a fer surf... Bàsicament és humor de cops que no em sol agradar, però el caos que precedeix a tota la cinta fa que aquesta manera de culminar-la et faci riure pel poc realista que és.

La pel·lícula és bastant antiga així que potser en la qualitat general a nivell tècnic es nota, però tot i així destaca per la seva banda sonora ja que és un musical. Crec que en general la part musical no és massa extensa i està força equilibrada amb la part d'història en si. I sobretot, he de destacar la cançó del principi que és molt probable que la conegueu i que a mi se m'enganxa molt i m'agrada bastant.

Els personatges també entren bastant dins d'estereotips però per a mi ha destacat bastant el protagonista i l'actor que l'interpreta per la seva cara tan expressiva i per com d'exagerat és el seu paper i com el fa de meravella. En general crec que tots els personatges estan destinats a fer riure amb les seves estereotipades personalitats així que tampoc arriben a destacar massa per ells mateixos i només en les seves relacions i en les seves interaccions divertides ho fan.

Resumint, avui, i en general a les pel·lícules, disculpeu que no m'enrotlli tant, és una pel·lícula que m'agrada molt pel seu humor fet a partir d'embolics i caos, com ja deia al principi, no és per a tothom i sé de molta gent que no li agradarà, però animaria a provar-la per veure si encaixa o no amb vosaltres.
La veritat és que l'humor és més complex del que pensem, em sembla molt interessant com la situació, l'estat d'ànim, el moment, fins i tot la companyia pot influenciar que alguna cosa et faci o no riure, així que recomanar una comèdia pot ser complex (moment pseudo-filosòfic per omplir).
Per a mi, com dic, és una pel·lícula que m'ha encantat perquè crec que té tot el que busco en una comèdia ben feta, i el que és més, té una cançó que s'enganxa i que m'encanta.

El millor: l'humor, si encaixa amb tu, et farà passar una molt bona estona.
El pitjor: si no busques una comèdia no t'agradarà, tampoc si no l'humor no acaba d'agradar-te.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario