jueves, 5 de febrero de 2015

Suiiki, Yuki Urushibara (manga)

Hola! I un altre manga al bloc.
Títol: Suiiki
Significat del títol: Aigües
Extensió: 2 toms (12 capítols)
Format original: manga
Autor/a original: Yuki Urushibara
Altres obres de l'autor/a: Mushi-shi, Filament

T'agradarà si: vols un drama amb tocs fantàstics, t'agraden els mangues on passen poques coses, amb un ritme lent però que t'aconsegueixen ficar de ple en el que passa.
Ni ho intentis si: vols alguna cosa amb molta acció, no et va el drama o no suportes les històries amb tocs fantàstics.

Sinopsi

Un estiu completament sec en el qual els membres del club de piscina no poden nedar. La Chinami, una de les seves integrants, es desmaiarà a causa de la calor i llavors apareixerà en un estrany poble amb un riu i una cascada. Què amaga aquest poble al qual va quan es desmaia? I quina relació tindrà amb la seva família?

Opinió

Aquest és un manga que em va cridar molt l'atenció per ser publicat per Milky way Ediciones i per ser una història de l'autora de Mushi-shi, que si bé no l'he llegit sencera si que és veritat que l'ambientació de les històries que he pogut llegir m'agradava bastant i també el drama i com es tractava em semblava interessant. Per tot això vaig decidir llegir una mica els scans del manga i vaig decidir comprar-lo. He quedat encantada amb aquests dos toms.

La història m'agrada com va entrellaçant passat i present i com barreja elements reals i fantàstics. Sense tenir un argument massa complex m'agrada com va lligant caps i crec que aconsegueix portar molt bé el drama, sense passar-se, i alhora desprèn, en un principi, intriga, per saber com encaixarà tot.
També una cosa que m'ha sorprès gratament és com en dos toms és capaç d'abastar la història de tota una família i es centra així en períodes de temps bastant diferents. Crec que estan molt ben portats formant una història generacional la qual cosa no és molt comuna en mangues i el tema de la família en general m'agrada com el tracta.
Em sembla curiosa també la realitat a la qual va la Chinami i com es va alterant al llarg del manga. Perquè encara que no se'ns expliqui exactament com funciona o què és, em sembla que li dóna un bon toc fantàstic però que reflecteix molt bé la realitat i arriba a ser molt simbòlic tot el que hi passa.
El final com dic lliga tots els caps (o majoritàriament) i per a mi m'ha deixat bastant satisfeta, fent així una experiència bastant agradable.

El ritme de la història, encara que és bastant tranquil causa el suficient interès perquè segueixis llegint i descobreixis com encaixen totes les peces d'aquest trencaclosques familiar. M'agrada la manera que té d'explicar la història de tal manera que intercala records, present, els viatges cap a aquesta altra realitat fent amb aquesta diversitat que guanyi en amenitat.

L'estil de dibuix em sembla molt bonic sobretot en els paisatges i la natura. Encara que no sóc gaire de fixar-me en el dibuix si que és cert que en aquesta ocasió ajuda a recrear el poble petit on transcorre l'acció a més d'ajudar a crear l'ambientació que es desprèn del manga. Tinc certa debilitat per les històries que transcorren en pobles petits i perduts (i que per algun motiu comparteixen el destí d'aquest poble, no estic pensant en Hinamizawa, per exemple, què va), així que per a mi és tot un plus. A més, és precisament per aquest "no sé què" que a mi m'agrada anomenar ambientació i que inclou sentiments i emocions que aquesta obra, potser no és una meravella, tampoc passa desapercebuda i almenys per a mi val molt la pena, i us animo que si busqueu una història tranquil·la però agradable li doneu una oportunitat.

Els personatges potser no hagin destacat molt per si sols, però si que és veritat que algunes de les interaccions entre ells m'interessaven més que ells sols. Les relacions de parella, però sobretot de família són una de les claus del manga, així que per això potser m'ha agradat bastant aquesta història ja que cada vegada m'agraden més les obres que tenen una mica de "slice of life".

Resumint, Milky way Ediciones, com segueixi a aquest pas m'arruïnarà, però el pitjor de tot és que seré feliç envoltada dels seus mangues. Suiiki és un manga que pot agradar a tot aquell qui busqui una història tranquil·la en la qual s'entrellacin diversos temps i realitats, i amb un toc dramàtic.
I sí, podeu ignorar les meves frases incoherents en la ressenya ja que no estic molt centrada.

El millor: ambientació, estil, la història està ben traçada
El pitjor: ara no se m'ocorre res...


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. doncs la veritat es que el pintes tan be que seguramente el llegire, perque m'ha cridat l'atencio

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si al final t'animes espero que t'agradi :)
      Vagi bé ^^

      Eliminar