sábado, 28 de febrero de 2015

Ao Haru Ride, Io Sakisaka (manga)

Nou manga al bloc!
Títol: Ao Haru Ride
Significat del títol: Passeig per la primavera blava (Traducció molt literal)
Extensió: 49 capítols (13 volums)
Format original: manga
Adaptacions: anime, live action
Autor original: Io Sakisaka
Altres obres de l'autor/a: Strobe Edge, Mascara blues.

T'agradarà si: busques un shojo senzill, amb drama, et va agradar Strobe Edge, no tens problemes amb els triangles amorosos...
Ni ho intentis si: busques una història complexa i diferent, no estàs d'humor per llegir alguna cosa romàntica...

Sinopsi

Yoshioka Futaba estava profundament enamorada del Kou, un noi que assistia al seu mateix institut, però per alguns malentesos, els sentiments correspostos no van arribar a expressar-se, i ell es va canviar d'escola sense que la Futaba sabés res d'ell.
Anys després els dos es tornaran a trobar-se de nou com a estudiants, però ja no són els que eren. Serà possible que el primer amor es faci realitat?

Opinió

Ignoreu la meva sinopsi ridícula, se m'ha anat una mica l'olla. En qualsevol cas, tinc una llarga història amb aquest manga (no és per tant, exagero), però si que és cert que l'he estat llegint durant força temps i en aquesta ocasió això ha fet que la meva opinió hagi canviat diverses vegades i que cap al final acabés avorrint-me una mica. No em malinterpreteu, entenc perquè agrada tant aquest shojo, i potser si l'hagués llegit d'una tirada m'hagués agradat més, però amb el pas del temps, haver vist l'anime pel mig, a més de llegir Strobe Edge de la mateixa autora i cert succés que per a mi s'allarga massa han fet que cada vegada el manga fos menys interessant i que l'inici tan prometedor que té (per ser un shojo el principi de veritat que em va agradar molt), va desinflant-se i per a mi anava perdent cada vegada més (com dic també és en part culpa de les circumstàncies que us deia).

La història comença molt bé, no és que se'n vagi dels estereotips del gèneres, però si que és cert que té un principi interessant. Particularment, com crec que ja vaig dir en la ressenya de l'anime, m'agrada que tinguin aquest passat en comú on els dos enamorats no van poder confessar-se i com es va formant un grup d'amics. Crec que aquests dos punts són el que més m'interessava argumentalment del manga perquè sense ser res genial és cert que tots o la majoria agraïm els mangues que no només se centren en l'amor (i el grup d'amics col·laborava amb això), i el que sigui el seu primer amor fallit i el tornar-ho a intentar li dóna un toc especial a la seva relació (que sí, que ho he vist en molts shojos, però m'agrada que es coneguessin més joves).
Però el problema és que aquest bon principi va decaient a mesura que van passant capítols. En primer lloc crec que el noi amb el passat traumàtic és un recurs de shojo molt típic però que en aquest manga no arribo a molestar del tot, fins i tot arriba a tenir algun moment emotiu amb el seu germà i no va estar del tot malament, el problema és unir això a el recurs de "la parellla obligada", que en aquest cas no arribar a ser-ho, però compleix el mateix paper d'interposar-se entre els dos perquè el seu amor no es faci realitat. En qualsevol cas, el pitjor d'això és que porta al "nòvio substitut", una trama que s'allarga fins a la sacietat i que en el meu cas ha estat el que ha fet que el manga m'agradés poc. Sobretot quan enmig d'això tingués la "gran" idea de llegir Strobe Edge que bàsicament té el mateix argument que la que us ressenyo però una mica pitjor (encara que almenys no es dóna això del nòvio substitut, ho agraeixo). Per tot això com dic, si esteu acostumats a aquest tipus d'arguments no crec que us molesti, però per aquestes circumstàncies, en el meu cas, va acabar amb la meva paciència.
El final acaba de forma predictible i agradable així que no tinc massa queixes amb ell. L'única cosa que m'ha semblat que algunes situacions i fins i tot una parella es solucionava molt ràpid per a tot el rotllo del "nòvio substitut".

Però en fi, deixant aquests detalls argumentals cal reconèixer que el manga destaca per un dibuix bonic, un estil dinàmic i que enganxa. I, bé, que voleu que us digui, entenc que hagi tingut èxit perquè de tant en tant un manga shojo romàntic i tendre tampoc està del tot malament, i si et té enganxat a seguir llegint ja ha complert prou així que crec que si us agrada el gènere el més probable és que aquest també us agradi (encara que en el meu cas potser les crítiques tan positives m'hagin fet més mal que bé).

Els personatges és cert que són un punt bastant a favor en general. La Futaba com ja vaig dir en la ressenya de l'anime sense arribar-me encantar és cert que és una noia en general bastant agradable, almenys no és una pava i normalment té iniciativa. El Kou per a mi potser és un pel massa el noi traumatitzat però en general ha estat un personatge agradable.
Amb els secundaris he de dir que la Yuuri serveix per donar un toc diferent a la trama de la rival amorosa però per si sola tampoc m'arriba a convèncer del tot. En canvi el Kominato i la Murao si que em van agradar i de fet encara que la seva relació té importància crec que mereixia més rellevància.
El personatge que més problemes m'ha donat és sens dubte el Kikuchi. Diguem que haver de suportar durant bona part del manga i no trobar cap tipus de característica remarcable és depriment. Te'l presenten com el típic noi amable a seques que normalment em sol agradar però en aquest cas em semblava tan poc dotat de personalitat que realment no m'importava gens el que li passés.

Resumint, és un manga que recomano als fans del shojo en general perquè sé que agrada, i que tampoc ha estat tant malament com sembla que us ho pinto, però si que és cert que en cert punt m'ha decebut i per això no ho he pogut gaudir tant com la majoria. En general és una història d'amor simple, bonica i amb un bon estil així que si us ve de gust alguna cosa així és una bona opció.

El millor: enganxa, personatges en general destacables.
El pitjor: certa part de l'argument que m'ha cansat molt.


Fins aquí el meu avorriment.

4 comentarios:

  1. jo vaig veure l'anime i em va encantar, em va fallar el final obert que deixen i per aixo tinc moltes ganes de llegir el manga, encara que m'han dit que no es del tot com m'agradaria jaja

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, a mi la part de l'anime em va agradar força quan la vaig llegir en el manga, però amb el pas del temps i certa part de l'argument ha fet que el manga no m'agradés del tot.
      Vagi bé^^

      Eliminar
  2. A mi m'encanta tan l'anime com el manga ^^
    Fins un altre n.n

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. M'alegro^^ jo sóc de les poques que es va decebre amb el manga així que sóc la rareta en aquest cas.
      Vagi bé!

      Eliminar