lunes, 12 de enero de 2015

Los dioses mienten, Kaori Ozaki (manga)

Hola! Perdoneu la meva absència, però estic bastant ocupada últimament, us prometo que tinc mil ressenyes per fer (res tres o quatre, però m'estresso sola).
Nou manga al blog!
Títol: Los dioses mienten
Títol original: Kami-sama ga Uso Tsuku
Extensió: 1 volum (5 capítols)
Format original: manga
Autor original: Kaori Ozaki
Altres obres de l'autor/a: Knife, Meteor Methuselah

T'agradarà si: vols una història tranquil·la, amb drama, sense gaire acció, no t'importa llegir sobre protagonistes que siguin nens.
Ni ho intentis si: t'agraden les històries amb molta acció, vols alguna cosa summament original.

Sinopsi
El Natsuru, un nen de 11 anys, es farà amic de la Suzumura, una nena de la seva classe. A l'estiu arribaran a passar-ho bé junts enmig d'una aparent vida tranquil·la. No obstant això, l'estrany llar de la nena oculta més coses de les que semblen.

Opinió
Aquest és un manga que em cridava molt per la portada i el títol així que vaig decidir, sense saber gairebé res, comprar-me'l. No em penedeixo per res d'aquesta compra i he gaudit un munt amb aquest volum de ritme lent, tranquil, amb una atmosfera que aconsegueix envoltar-te i amb un toc de drama bastant interessant.
Crec que val la pena anar sabent més aviat poc i descobrir el contingut mentre llegeixes. Tampoc és que hi hagi grans revelacions, però és millor conèixer tot el que t'ofereix el manga sense saber-ne res d'ell.

Potser el que m'agrada més del manga és l'ambientació, i com hauríeu d'intuir no em refereixo només a on ocorre, cosa que m'importa poc, sinó a aquesta mena de sentiments que experimenta el lector en aquesta aventura tan tranquil·la. M'agrada com des d'aquesta vida quotidiana (slice of life, m'encanta el gènere quan està ben fet...) anem descobrint a poc a poc que hi ha alguna cosa que pertorba aquesta petita tranquil·litat.
Crec que un dels grans encerts és el del ritme, vas llegint pausadament i l'autora va donant pistes lentament sobre el que passa, i encara que no sigui massa sorprenent (almenys no per a mi), vas entrant de ple fins que gairebé sense adonar-te l'acabes. Potser si que és cert que encara que sigui un volum únic bastant bo hagués necessitat una mica més perquè arribés a ser una mica millor, però tot i així té una extensió acceptable per explicar una història i impregnar-te de l'estil de l'autora.

La història per a mi no és el més important del volum ja que poc ocorre en el tom i els fets més transcendentals sobre el misteri que amaga la Suzumura, encara que tingui una mica d'impacte, no crec que per ells mateixos siguin el més important del manga.
No obstant això si que volia destacar de la història el fet que siguin nens els protagonistes, em sembla que dóna un toc molt positiu al que està explicant, fa l'efecte que tot és només una aventura i alhora té un toc innocent. Per això la relació entre els dos protagonistes m'agrada tant, perquè encara que s'agraden, en el fons no és tant amor com amistat.
El final en aquest tipus de manga no està malament que estigui obert, i en aquest tom en concret m'agrada que acabi en aquesta trucada que encara que et deixi amb el suspens també t'obre les possibilitats a imaginar que és el que ha passat en la teva ment.

Els personatges també són memorables, com deia abans són nens d'onze anys i crec que l'autora sap plasmar bé l'edat, perquè ni els fa massa madurs ni massa innocents. Per a mi és complex encertar en aquests casos, i crec que l'autora ha creat uns nens creïbles. A més sense arribar a ser unes personalitats molt marcades m'agrada les interaccions que hi ha en el manga. Com intenten crear una petita família entre ells em sembla una bonica il·lusió, i el germà de la Suzumura és el toc que fa que els protagonistes es vegin una mica més grans comparats amb ell.
Una altra relació que m'ha agradat ha estat la de la mare i el Natsuru, sobretot cap al final hi ha una escena on veiem un costat més infantil del noi amb la seva mare que m'ha agradat bastant.

Resumint, és un bon volum únic pel seu ritme, el seu ambient que aconsegueix envoltar-te completament, com el drama no és exagerat i apareix en el moment exacte. Això sí, si vols alguna cosa on l'argument sigui el més important potser serà millor que vagis a un altre manga.

El millor: l'estil, el drama ben fet, ritme, ambient.
El pitjor: potser m'ha faltat alguna cosa perquè fos una mica més especial (tot i que m'ha agradat bastant).


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. doncs te bona pinta, aixi que me l'apunto i segur que me'agradara com a tu

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Espero que sigui així, i que t'agradi. :)
      Gràcies per comentar

      Eliminar