miércoles, 3 de diciembre de 2014

L'ocell de la revolta Part 1, Francis Lawrence (pel·lícula)

Hola! Nova pel·lícula al bloc.
Títol: L'ocell de la revolta Part 1
Títol original: Mokingjay Part 1.
Director/a: Francis Lawrence
Repartiment: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, Stanley Tucci, Woody Harrelson, Elizabeth Banks, Donald Sutherland, Jeffrey Wright, Natalie Dormer, Sam Claflin, Gwendoline Christie, Robert Knepper, Stef Dawson, Elden Henson , Evan Ross, Mahershala Ali, Wes Chatham, Sarita Choudhury
Música: James Newton Howard
Altres pel·lícules del director/a: Aigua per a elefants, Sóc Llegenda
Durada: 123 min
Any: 2014
Format original: llibre



T'agradarà si: et van agradar les anteriors, tens interès en saber com han adaptat les novel·les, t'agraden les distopies juvenils...
Ni ho intentis si: no et va agradar la novel·la, no et convenç la premissa del primer llibre (un reality on juguen a matar-se fins que només quedi un).

Sinopsi
Després de la segona vegada que va anar als Jocs de la fam, Katniss s'ha trobat amb el seu districte totalment destruït. Ha estat salvada pel desconegut districte 13 on una rebel·lió està prenent forma i de la qual volen que en formi part. Tot i així, aquesta no és la seva única preocupació ja que el Peeta ha estat capturat pel Capitoli. Què li espera a la nostra heroïna?

Opinió
Aquí la ressenya que probablement hagis vist per totes part i que ja estiguis fart de veure. Tot i això, he decidit que, com ara em dóna per fer ressenyes de pel·lícules amb tot això del desafiament del qual no paro de parlar, no era mala idea també fer ressenya d'altres cintes encara que no entressin en el repte. El cas és que com a lectora de juvenil vaig llegir la saga dels jocs de la fam quant va sortir, abans que ningú la conegués (mentida, en anglès ja era coneguda segur, però ignoreu això) em vaig enamorar de la història i vaig haver d'esperar les continuacions amb ànsies, però no recordo massa el que passava excepte els fets més rellevants, per això en aquesta ressenya no crec que us parli de diferències entre llibre i pel·lícules perquè sincerament no les recordo.
En general és una pel·lícula agradable encara que segueixo pensant que era innecessari que partissin l'últim llibre en dos, tot i que he arribat a llegir que el director ha pensat fer una tercera inventant per seguir amb la saga així que... Els diners i les seves conseqüències.

He llegit/sentit opinions que consideren que la pel·lícula és lenta, i suposo que si la compares amb les anteriors entregues potser ho sembli, però a mi no se m'ha fet gens pesada. Aquesta pel·lícula es basa molt en les emocions de la protagonista i sense ser una fan tan boja de l'actriu principal si que és veritat que en aquesta pel·lícula li toca lluir-se i jo he quedat contenta amb la seva actuació. A més encara que potser no passin massa coses, té escenes demostrant la duresa de la guerra i la rebel·lió que exploren bastant bé el tema i al meu parer m'han semblat molt ben fetes. En concret una cosa que m'ha agradat de la pel·lícula i que no té molt a veure amb res del que us deia són alguns dels paisatges enmig de la natura, eren força bells.

La història segueix bastant el que recordo del llibre, i en general no tinc massa problemes amb el que passa. Si que és veritat que l'han tallat en un lloc bastant problemàtic per als que no s'hagin llegit el llibre deixant amb ànsies i ganes de matar el director, tot i així si això és un incentiu perquè l'espectador llegeixi els llibres no està malament.
I més que l'argument, el que destaca de la cinta és que crea una bona ambientació bastant deixant un aire de revolució ben aconseguit que es barreja amb els sentiments de la pobra Katniss que s'ha vist embolicada en tot el que succeeix al seu voltant. Tot i això deixa amb la sensació d'haver vist alguna cosa només a mitges.

De la banda sonora destacar sobretot el sorollet de la Muntagarlaire que està per tot arreu i la cançó de l'arbre del penjat perquè es queden en la teva ment per no sortir... Potser exageri, teniu raó, però m'agrada molt el contrast d'imatges i música que hi ha amb la segona cançó. A més encara que no m'he fixat molt en la instrumental, acompanyava bé amb l'ambient col·laborant a donar la sensació del que estàs veient és molt èpic.
Us deixo la cançó de la que us parlo:
http://www.myfreesongs.cc/mp3/jennifer+lawrence+the+hanging+tree (la segona és la versió de la pel·lícula on comença només la Katniss i després s'afegeix instrumental, cor...).

Dels personatges com ja deia abans destaca sobretot la Katniss, perquè en aquesta pel·lícula es nota que, encara que segueixen trencant amb la primera persona del llibre, l'han conservat una mica més ja que bàsicament la majoria de la cinta es basa en ella. I tal com vèiem en el llibre veiem una protagonista que per molt forta que sigui té debilitats, és humana, i no us enganyaré, encara que és cert que té el gran defecte de no aclarir-se amb qui quedar-se (cagadubtes...) en general crec que és una bona protagonista i tinc bon record del seu punt de vista.
Sobre el triangle amorós crec que ha quedat en un segon terme. No sé si hi haurà més desenvolupament d'aquest en la següent pel·lícula però m'ha donat la sensació que el Gale no tenia massa protagonisme i que en la novel·la tenia més importància. Tot i això, com jo sóc més d'el Peeta (que consti que els dos em queien bé, però per la Katniss em sembla millor el noi del pa) no tinc gaire queixa.
Potser aquest protagonisme de l'Effie no em semblava necessari, però no m'ha molestat, encara que jo volia veure més d'el Haymitch i el Finnick (encara que aquest segon ja en té força, de protagonisme).

Resumint, una pel·lícula entretinguda que per a mi destaca per personalitzar molt bé a la Katniss i crear una bona ambientació del món i la rebel·lió, preparant així per a l'última part.

El millor: personatge Katniss i l'actuació, ambientació del món.
El pitjor: per a alguns pot faltar acció (no és el meu cas), podien haver fet una pel·lícula i no dues.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario