lunes, 3 de noviembre de 2014

Lo que fue de ella, Gayle Forman (llibre)

I una altra ressenya al blog!
Títol: Where she went/ Lo que fue de ella (sense traducció)
Autor/a: Gayle Forman
Altres llibres de l'autor/a: Només un dia, Només un any
Pàgines: 209
Precedit de: Si et quedes amb mi
Format original: llibre
Enllaços d'interès: http://gayleforman.com/

T'agradarà si: el primer et va deixar amb ganes de saber més de la parella protagonista.
Ni ho intentis si: no t'agrada el drama, vas llegir el primer i no et van agradar els personatges per algun motiu.

Sinopsi
Han passat tres anys des de l'accident de la Mia. Durant aquest temps la banda Shooting Star s'ha fet de les més famoses del panorama musical i la Mia no va trigar a deixar a l'Adam destrossat i sense saber què fer.
No obstant això l'Adam decidirà una nit abans d'anar-se'n de gira sentir-la tocar un concert amb el seu violoncel, ella el veurà i parlaran després de tres anys.

Opinió
Com vaig dir en la meva relectura de Si decideixo quedar-me havia decidit que llegiria la segona part. Els meus motius bàsicament eren que és un llibre curt i tenia curiositat per aquest Adam tan derrotat que prometia la sinopsi. També és veritat que no és que tingués grans expectatives i em conformava amb una lectura ràpida i amena. En aquest punt no puc dir que no les hagi complert, tot i així també és cert que si bé ha estat una lectura agradable no la recordaré durant molt de temps i té algun punt que no em convenç.

L'estil segueix molt en la línia de l'anterior, però he de dir que la veu narrativa de l'Adam m'agrada bastant més que la de la Mia. També he de dir que m'ha semblat un toc bastant curiós això d'introduir en cada capítol els versos de les cançons que va compondre Adam en relació a la situació amb la Mia.
Ajuda a donar amenitat, encara que de vegades també frustra, que un capítol ens parli del passat i un altre del present. Dic això de la frustració perquè en ocasions interessava saber què passaria en el present i no tant el passat. D'altra banda, però, també m'agradava conèixer els records de que havia passat durant aquests tres anys.

De la història cal dir que comparteix amb el seu anterior que està regida per un període de temps curt que ajuda a centrar l'acció. Vull dir amb això que hi ha poca acció i gairebé tot el que passa en el present no dura més d'una nit i la veritat és que aquestes limitacions temporals em semblen interessants.
Encara que també la història té punts negatius. Per a mi tot i que el drama està bastant ben portat em sembla una mica forçat la raó per la qual ella es justifica per haver-lo deixat. També tinc un problema amb el final, força complex per explicar-lo però ho intentaré. El cas és que esperava i una part de mi volia que acabés així, però alhora m'ha semblat molt contradictori amb el to que portava tota la història.

L'ambientació m'agrada bastant. Des d'aquesta decadència del protagonista fins a aquesta ruta que fan a Nova York per llocs desconeguts donen un toc particular a l'obra. També m'agrada la importància que segueix tenint la música.

Els personatges encara que no m'han entusiasmat si que és veritat que l'Adam en aquest llibre té personalitat, cosa que en l'anterior no vèiem. De fet l'Adam és interessant per com està de deprimit i també perquè resulta bastant imperfecte i humà. No obstant això, encara que el seu punt de vista és interessant, tampoc crec que sigui genial o molt memorable.
Els altres personatges no m'han dit res. Fins i tot la Mia em sembla molt idealitzada i gens realista, així que en aquest llibre no destaca i en l'anterior tot i que estava bé no em va encantar.

Resumint, és un llibre entretingut, una segona part que crec que potser m'ha agradat una mica més que la primera per l'ambient més depriment que el de l'anterior. Tot i això no m'acaba de convèncer en alguns aspectes com el final.

El millor: es llegeix ràpid, entreté, l'ambient depriment
El pitjor: el final que m'ha deixat mig s'enfada mig contenta, no és massa memorable.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario