domingo, 19 de octubre de 2014

Rellegint: Si et quedes amb mi, Gayle Forman (llibre)

Hola! "Nova" ressenya al blog.
Títol: Si et quedes amb mi
Títol original: If I stay
Autor/a: Gayle Forman
Altres llibres de l'autor/a: Només un dia, Només un any
Pàgines: 211
Continuacions: El que va ser d'ella
Format original: llibre
Adaptacions: pel·lícula
Enllaços d'interès: http://gayleforman.com/

T'agradarà si: t'agrada el drama, vols llegir quelcom molt curt, busques alguna cosa entretinguda i fàcil de llegir.
Ni ho intentis si: no suportes el drama, perquè t'impactin les coses necessites que siguin llargues.

Sinopsi
La Mia, una jove de disset anys, té una vida bastant completa, adora estar amb la seva família, té xicot i una gran amiga, i el més probable és que l'agafin en un prestigiós conservatori per la seva gran habilitat amb el violoncel. No obstant això, tot canviarà amb un accident de cotxe on els seus pares i el seu germà petit moriran, i ella, en coma, haurà de decidir si vol quedar-se o opta per morir.

Opinió
Per aquesta vegada, i que no serveixi de precedent (encara que mai se sap), us torno a ressenyar un llibre del qual us vaig parlar fa molt de temps. La meva excusa és que la meva "ressenya" en aquell moment estava molt mal feta perquè era en els meus inicis com a blogaire i amb molt poca experiència, així que per la iniciativa WhatsApp reading he tornat a llegir i ressenyar el llibre. 
(editat: no, m'he confós, d'aquest no us vaig parlar, perdoneu-me)
He de dir que en les seves dues lectures m'ha causat més o menys la mateixa impressió. No està malament, però tampoc acaba d'impactar suficient. Sobretot per a mi té molt a veure que sigui tan curt, sé que a moltes persones els és igual l'extensió, però a mi normalment si les coses no són una mica llargues no em convencen.

L'estil és molt dinàmic i òbviament el fet que tingui escasses pàgines ajuda a que sigui un llibre que et pot durar una tarda o un dia com a molt. Tot i així, també és cert que l'estil no perd per ser una història curta, al contrari, el llibre en les seves poques pàgines va barrejant memòries amb els pensaments del present d'una forma en part poètica. M'agrada com l'autora és capaç d'explicar la vida d'una noia d'aquesta manera sense ordre i sense avorrir al lector, amb el just que necessitem conèixer.

La història en si parteix d'una idea que si bé no és del tot original té prou potencial per interessar el lector. Aquesta decisió de seguir vivint o morir crec que és una sinopsi atractiva per a tot aquell que li agradi el drama, tot i així, no diré que estigui desaprofitada, però si que és veritat que se li podria treure una mica més de partit. Crec que encara que té alguns punts que estan bastant bé no arriba a impactar tot el que podria. Amb la premissa que presenta podria ser un drama d'aquells que et deixa amb llàgrimes, però es basa més en les coses senzilles de la vida i en deixar el lector amb un to optimista. No dic que això estigui malament, però d'alguna manera no ha arribat a ser especial i per a mi es queda com un llibre mediocre i el pitjor i que més em dol, que s'oblida molt ràpid, encara que curiosament alguna cosa em recordava de la meva anterior lectura (que ja fa uns quants anys).
Un punt de la història que personalment m'agrada molt és que la música tingui tanta importància, a qualsevol que li agradi aquest art estic convençuda que els personatges que toquen, les reflexions sobre què és la música ja són un punt a favor per al llibre i aquest és el cas. Això que la parella sigui de músics i que en general tots els personatges tinguin alguna relació li dóna un toc interessant al llibre.
Una altra cosa positiva que podria comentar és com l'autora escriu la vida de la Mia sencera. La relació que té amb l'Adam en alguns casos podria haver estat el suport principal del llibre, i en canvi aquesta història se centra molt en la família i també té importància l'amistat. Crec que podreu comprendre que ho consideri positiu quan en moltes novel·les juvenils només es centren en la relació amorosa.

Dels personatges suposo que destacarien la parella principal. Per a mi sobretot coneixem la Mia perquè llegim des del seu punt de vista, tot i així em sembla una persona molt normal que per a mi no acaba de destacar. No vull dir amb això que no m'agradin els personatges reals, però si que és veritat que fins i tot ella mateixa reconeix que té poca personalitat i acaba tenint raó. Tot i així tampoc l'Adam m'ha acabat d'agradar massa, no perquè el que veiés em molestés, sinó perquè no hi havia massa material perquè conegués com era.
Els secundaris he de dir que m'agraden per l'ambient relaxat que creen. Vull dir amb això que la majoria són molt creïbles, amb problemes normals i envolten d'aquesta quotidianitat la protagonista. Si hagués de destacar algú seria la Kim, perquè el poc que coneixem d'ella m'ha agradat, sobretot aquestes respostes que té per a tot.

Resumint, és una novel·la correcta i que entreté durant unes hores. No obstant això no passa de ser això i deixa la sensació de haver llegit quelcom tan normal i típic que no trigaràs molt en oblidar el seu contingut. No per això deixo de pensar en llegir la segona part, encara que es pugui llegir només aquest llibre, perquè m'interessa saber què ens explicaran de la seva vida després de tot això. Cal destacar també que encara que a mi m'hagi deixat força indiferent, us animo a llegir-la si us crida l'atenció.

El millor: es llegeix ràpid, no està del tot malament.
El pitjor: no destaca gairebé en res, és bastant típica.


Fins aquí el meu avorriment.

4 comentarios:

  1. uff yo ara mateix no estic per drames xD pero bona resenya

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. El moment és important així que fas bé d'ignorar-lo si no et ve de gust un drama, ha, ha.
      gràcies pel comentari^^

      Eliminar
  2. Bones RiKanna, com estàs??

    Darrerament he estat un poc inactiva perquè vaig de cul preparant els cosplays pel Saló del manga. Que aniràs al Saló?? Em faria il·lusió trobar-te per allà! ^^

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Doncs sí que hi aniré, però només el dijous... T'admiro amb això del cosplay perquè mai n'he fet un i no serveixo per aquestes coses, ha, ha.
      Vagi bé^^

      Eliminar