lunes, 6 de octubre de 2014

Mahouka Koukou no Rettousei, Madhouse (anime)

Hola! Un altre anime més al blog.
Títol: Mahouka Koukou no Rettousei
Significat del títol: L'irregular a l'institut de màgia
Extensió: 26
Format original: light novel
Adaptacions: anime, manga
Estudi de l'animi: Madhouse
Autor original: Satou Tsutomu

T'agradarà si: t'agrada l'acció, no et fa res que el principi comenci lent i amb moltes explicacions...
Ni ho intentis si: busques una història d'intriga o amb gran interès, t'avorreixen les escenes d'acció si no hi ha una bona història darrere d'elles.




Sinopsi
En el món de Mahouka la Màgia és una tecnologia que només poden usar uns elegits i per utilitzar-la eficaçment s'han creat diverses escoles. Aquesta sèrie segueix com dos germans entren a l'Institut número u. En aquesta escola tenen dos cursos basats en l'habilitat i els germans seran dividits el noi en el segon i la noia en el primer. A partir d'aquí començaran els perills i problemes a l'escola.

Opinió
El cas d'aquest anime va ser un una mica estrany. Normalment no m'agraden els shonen, perquè si una sèrie té poc argument i l'únic en el que es basa per seguir són les baralles acostumo a avorrir. No obstant això en aquest cas, tot i saber que era d'aquesta demografia, vaig decidir donar-li una oportunitat per canviar d'aires. El cas és que m'ha avorrit bastant i no m'ha agradat massa en línies generals.

El ritme de l'anime va ser un dels principals problemes per a mi. Comença bastant malament, crec que tota la primera part és horriblement avorrida, molt introductòria i no acaba de passar res. Feia la sensació que et volien informar d'un munt de coses d'una i no paraven de donar-te tanta informació que no acabaves d'entendre. A més de deixar-te clar que el protagonista és genial i que tot li va bé. A mesura que va canviant de parts la cosa va una mica millor, i a la part de la competència d'escoles té una mica més de ganxo en alguns episodis, però a mi em seguia avorrint. No sé si perquè realment el que passava no m'interessava , perquè sabia que no acabaria, ja que les light novels segueixen publicant, o quin ha estat el problema, però el cas és que no m'interessava el que pogués succeir.

La història en si no acaba d'arribar enlloc i deixa intuir més coses de les que diu. Almenys quelcom al seu favor és que lentament anem descobrint totes aquestes coses intuïdes (encara que no totes, per descomptat). Em refereixo sobretot a la vida de Tatsuya i la seva germana, des de gairebé el primer capítol te'ls presenten com excepcionals, poderosos però realment no saps res d'ells i a mi m'avorria això d'haver de creure'm com n'eren de genials però sense veure en cap moment el perquè o el com.
El cas és que en la història de Mahouka hi ha un munt d'intrigues, de grups i sectes que actuen i que malauradament no se'ns presentaven prou bé perquè poguéssim entendre perquè ho feien o interessar-nos en els seus actes. Gairebé en tota la sèrie, quan comença a passar alguna cosa, va d'alguna entitat secreta o no que té alguna cosa en contra dels protagonistes, o de l'escola en si, i realment a mi no m'entretenia això d'haver de lluitar contra uns dolents X perquè tocava, gairebé sense cap explicació o amb explicacions tedioses sobre problemes que no es mostraven.
Potser un punt de la història que en un principi em va cridar l'atenció i que em sembla que tenia més potencial i ho desaprofiten una mica és la divisió en dos grups depenent de l'habilitat que tenen amb la màgia i els conflictes que pot arribar a causar això. D'acord que sí, que se'n parla una mica, però aquest tema m'interessava més que altres coses que es tracten més i no arriben enlloc. El cas és que també la part de l'odi contra els mags pel simple fet de tenir aquesta habilitat era interessant, però la construcció del món de l'anime, encara que podria ser pitjor, crec que mereixia que es profunditzés més i no mostrar-ho tot com si fos tan clar.
Una cosa curiosa és que per ser un shonen per mi tampoc acaba de destacar en escenes de baralles i no hi ha tantes com podrien ni tan espectaculars. No és que m'agradin les lluites, però suposo que esperava més per ser del gènere que és.
Un problema, com en tota adaptació que es basi en alguna cosa inacabada, és que el final és totalment obert. Potser m'equivoqui, però és probable que si la sèrie ha tingut èxit (i crec que és el cas) segueixin adaptant, però en aquest cas crec que estic completament segura que no seguiré amb la història (encara que mai se sap).

L'animació és agradable i no tinc cap problema amb aquest apartat. De la música he de dir que per a mi no ha destacat massa i que per això us deixo els dos openings.

Els personatges potser siguin un punt que almenys brilla per la seva gran quantitat. El meu problema principal he de dir que són els dos germans protagonistes, tots dos m'exasperaven, ell per la seva posada de sóc fred i no tinc res a dir interessant, però sóc genial, per cert us he demostrat que tot ho faig bé, sinó mireu-me, tot em surt bé. Ella per no tenir personalitat i destacar només pel seu amor "fraternal". No tinc cap problema amb l'incest, però almenys podrien haver-ho fet més explícit, dic jo. Encara que qui sap, potser quan avanci la història sigui així, encara que ho dubto. De fet la relació dels dos germans tenia pinta de ser força interessant, ja fora dels sentiments d'ella semblava que havien viscut moltes coses junts així que prometia però no m'han dit gairebé res.
Els secundaris tenien interès, o almenys els coneixem una mica. En el meu cas de vegades se m'oblidava que era un shonen i veia clarament algunes parelles que hagués estat interessant seguir com l'Erika i el forçut (ni un nom em sé), o la de les ulleres i el dels esperits... Però òbviament en un anime d'aquest tipus es poden insinuar coses però desenvolupament no n'hi ha gairebé.
Una cosa que em molesta una mica és l'efecte harem que tenen tants protagonistes d'anime i ja no diguem els que són adaptacions de visual novel (no és el cas, però jo em queixo). Em farta una mica això del noi que totes i cadascuna de les noies li van al darrere. Potser exageri, però si que hi ha unes quantes que van darrere del Tatsuya perquè se li dóna bé la màgia i va de fred per la vida.

Resumint, aquest anime se m'ha fet molt pesat per no acabar d'arribar enlloc, tenir una història que ni fred ni calor i no destacar en res especial. Potser si hagués donat més importància al desenvolupament de personatges hagués estat bé, però no és el cas així que tampoc en això m'ha convençut. Això sí, potser no sigui una persona que li agradi aquest tipus de sèrie així que potser si us agrada l'acció i els protagonistes als quals tot els hi surt bé sigui la gran obra del gènere.

El millor: molts personatges i bona ambientació (encara que es podria desenvolupar més les dues coses)
El pitjor: m'ha avorrit, la història no arriba a dir res i li falta contingut...


Fins aquí el meu avorriment.

4 comentarios:

  1. a mi no m'ha agradat gaire es massa tipica, no te molt d' interes i aburreix bastant

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Exacte, això és el que m'ha passat a mi. Però també haig de dir que normalment no m'agrada aquest gènere així que és obvi que per impressionar-me hauria d'haver estat quelcom molt especial i en aquesta ocasió no ha estat així.
      Gràcies pel comentari^^

      Eliminar
  2. Al principi amb cridaba, pero per lo que dius no val la pena :((
    petons n.n

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Bé, depèn dels gustos, això sempre :) Però sí, a mi no m'ha agradat.
      Gràcies per comentar ^^

      Eliminar