domingo, 26 de octubre de 2014

Kokoro Connect, Silver link (anime)

I un altre anime més en el blog!
Títol: Kokoro Connect
Significat del títol: Connexió dels Cors
Extensió: 13
Format original: light novel
Adaptacions: anime, manga, CD Drama, videojoc
Estudi de l'anime: Silver Link
Autor original: Sadanatsu Camina

T'agradarà si: busques un anime amb amor, drama i situacions surrealistes on els personatges deslliguen els seus sentiments...
Ni ho intentis si: vols alguna cosa amb acció pura i dura, no t'agraden les històries on els personatges són el més important.





Sinopsi
Kokoro Connect segueix les aventures del club de Recerca cultural format per tres noies i dos nois que es veuran embolicats en una sèrie de successos paranormals. Tot començarà quan sense saber la causa de sobte es canviïn de cos entre els cincs. A partir d'aquests canvis de cos començarà el drama i es descubrirem els problemes dels cinc.

Opinió
Fa molt de temps que vaig començar a veure aquest anime i he anat allargant molt això d'acabar-lo. He de confessar que part d'aquesta lentitud es deu al fet que no tenia ganes de fer la ressenya (sé que és ridícul, però és cert), però també és cert que el ritme és bastant inconstant i si bé hi havia moments en què necessitava seguir veient l'anime a altres tant m'era el que passés. En general puc dir que m'ha agradat, o almenys que m'ha entretingut, però em fa la sensació que hauria gaudit molt més del format original (encara que no acostumo a llegir light novels) i que moltes coses eren massa aleatòries i donaven la impressió de no tenir cap sentit.

La història com dic és totalment aleatòria. Amb això vull dir que bàsicament segueix la voluntat d'un personatge avorrit que decideix alterar les vides dels personatges com li doni la gana i quan ell decideixi. Això pot resultar negatiu per a alguns, però si obviem el detall i el considerem com l'excusa per mostrar el drama no està del tot malament.
Aquesta sèrie es divideix en quatre parts força diferents: canvi de cossos, explosió d'emocions, canvi d'edat, transmissió de pensaments. Aquests quatre fenòmens els prenc més per un experiment social intentant veure que fa un grup d'amics quan comencen a descobrir coses d'uns i dels altres que no coneixien. Per tant com es comporten en situacions extremes i com això els acabarà fent més propers els uns amb els altres.
Potser és veritat que el drama és molt exagerat en alguns moments, però he de dir que en general no ha estat malament, em semblava entretingut veure com s'enfrontaven a si mateixos, a les seves pors i com evolucionaven (em sento una mica Fusen kazura). Sobretot em refereixo amb exagerat com semblava que "el poder de l'amistat i l'amor" ho solucionava tot ràpidament.
També sobre l'argument he de dir que em sembla original com s'usa el canvi de cossos per crear drama quan normalment el veiem en un context més eròtic o còmic que una altra cosa. Fins i tot tots els fenòmens estranys em semblàven curiosos.
El final no és perfecte perquè està clar que les novel·les lleugeres continuen en de moment uns cinc volums més, però almenys han tallat l'acció en un lloc que més o menys dóna la sensació final i obre la porta a adaptar més novel·les lleugeres.

Com dic potser un problema per a mi amb aquesta sèrie ha estat l'interès tan irregular que em causava. Tenia per norma veure un capítol cada setmana, però així com hi ha vegades que m'he vist quatre de cop, havia setmanes en què m'oblidava de la sèrie. Tanmateix si us agraden els animes on els personatges són el més important crec que ho podreu aguantar bé.
Pel que fa a l'animació en si no tinc problema, el dibuix està bé sense més, no és que m'encanti aquesta estètica, però n'hi ha de pitjors. Pel que fa a la música en general no destaca del tot, encara que hi ha un tema bastant utilitzat en les escenes més dramàtiques. Us deixo el primer opening que és el que més recordo i l'últim ending que m'agrada per la seva cantant què adoro, LIA:
Opening
Ending

Els personatges són per a mi el millor punt de l'anime. Per a mi destaca sobretot l'Inaban, per com evoluciona, per no ser precisament simpàtica, pels seus moments més "dere" al final, i en general perquè encara que sigui feble a estones, normalment té bastant sentit comú. M'agrada certa cosa del capítol final relacionada amb aquest personatge.
La parella de l'Aoki i la Yui em va agradar molt des del principi per com ella mai li fa cas fins que finalment acaben junts. A més que donen la sensació de complementar-se molt bé.
El Taichi potser sigui el típic protagonista estereotipat d'anime que és sempre massa bona persona. Potser l'única cosa que el salva sigui que almenys explorin aquest "ser bona persona" amb els seus pros i contres.
La Iori és un personatge interessant per aquesta manera de buscar-se a si mateixa que té. Potser en l'última part de l'anime, que és la que se centra més en el seu problema, acaba per ser tot plegat molt exagerat, però en general aquesta preocupació és més o menys comprensible.

Resumint, en general m'ha agradat encara que tingui alguns defectes. De fet potser més endavant decideixi donar-li una oportunitat a les novel·les lleugeres per veure com és en l'original.

El millor: els personatges, fenòmens originals i ben utilitzats.
El pitjor: de vegades exagerada, inconstant i pot semblar tot molt aleatori.


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. a mi este anime me gusto mucho la verdad

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, a mi en líneas generales también, lo que pasa es que siempre acabo encontrándole a todo algo mejorable, ja, ja.
      Saludos^^

      Eliminar