lunes, 29 de septiembre de 2014

Zankyou no Terror, MAPPA (anime)

Hola i un altre anime més al blog!
Títol: Zankyou no Terror
Significat del títol: Terror en ressonància
Extensió: 11
Format original: anime
Estudi de l'anime: Mappa
Autor original: Shinichiro Watanabe
Altres obres de l'autor/a: Cowboy Beebop, Samurai Champloo

T'agradarà si: t'agrada la intriga, tens interès en les històries policíaques que tracten els dos punts de vista: el criminal i el del policia.
Ni ho intentis si: vols alguna cosa còmica i amb un ambient lleuger.

Sinopsi
En un Japó modern alternatiu dos terroristes que es diuen Sphinx publiquen vídeos a internet amb endevinalles que si són resoltes fan que desconnectin les bombes que tenen programades. Quin és el motiu d'Sphinx per realitzar aquests actes? Aconseguirà la policia atrapar aquests terroristes que se sospita que tenen una bomba nuclear preparada?

Opinió
Aquest és un anime que em va agafar una mica per sorpresa per dir-ho d'alguna manera. Tenia poca idea que anava, però com estava catalogat com a seinen i encara que és un gènere que m'agrada sempre tinc por que em decebin, vaig decidir que ja era hora de posar-me amb un que feia temps que no en veia cap. Des del primer capítol l'ambientació que tenia l'anime i també els personatges em van agradar i a mesura que van avançant els capítols la tensió cada vegada puja més arribant a ser una tortura esperar per veure el següent capítol. Sens dubte m'alegro molt d'haver vist aquest anime.

La història està plena d'acció des de gairebé el principi i no decau en cap moment. Al principi a mi m'interessava saber que interessos tenien Sphinx darrere de tots els seus actes, i encara que en aquest apartat no he quedat massa contenta, arriba un moment que la sèrie t'envolta d'una manera que ja no t'interessa res en concret, simplement jo necessitava veure on anava a parar tot.
Sí que és cert, que tot i així en aquest aspecte del motiu alguns quedin descontents o puguin tenir una mica de raó que no n'hi havia per tant. Tot i així jo ho he vist com una idea molt romàntica, l'individu en contra de la societat, un crit d'atenció per no ser oblidats, en aquest cas a base de bombes.
Vivia amb la por d'un final mediocre, però he quedat molt contenta amb l'últim capítol ple d'emocions. Crec que no podia ser d'una altra manera i m'ha deixat amb la impressió que ha valgut la pena veure aquest anime..

Com ja he insinuat és un animieque enganxa bastant, així que com és curt us recomano que si el voleu veure ho feu d'una tirada. Col·labora a aquest dinamisme el constant canvi de perspectiva, cosa que dóna molt joc ja que podem sentir empatia tant pel costat policial com pel costat dels terroristes. En aquest aspecte he de dir que em recordava bastant a Death Note, així que si us agraden aquest tipus de sèries on constantment un bàndol s'avança a l'altre i al revés us la recomano.

L'ambientació és una cosa que també m'agradaria comentar. Des d'un principi entrem en una realitat on el Nine i el Twelve viuen completament aillats del món. Sempre han estat sols, i gairebé al mateix temps que la Lisa anem coneixent a poc a poc a aquests dos personatges. Així que el món on es mou aquest anime és solitari, és una mica malenconiós i fins i tot decadent, o aquesta és la impressió que m'ha donat a mi.
Un aspecte que per a mi recrea a la perfecció aquesta ambientació d'aparent tranquil·litat amb un toc de tristesa són tant l'opening com l'ending, així que aquí us deixo l'ending. Encara que també algunes peces instrumentals serveixen per crear aquest ambient. Recordo sobretot la banda sonora de l'últim episodi que em va cridar positivament l'atenció. Crec que hauria d'escoltar més la banda sonora en general perquè té alguns temes que són força bons.
Ending 
OST (alguns temes)
Els personatges també destaquen positivament. Des d'un principi em va intrigar la serietat del Nine en comparació a el Twelve sempre amb el seu somriure a més del vincle que els unia a tots dos. M'hagués agradat saber més del Nine i encara que de vegades sembla el personatge principal costa saber que està pensant realment. Per això em va agradar més el Twelve sobretot pels seus conflictes i els sentiments que comença a tenir per la Lisa. També la Lisa m'ha agradat, i mira que normalment aquest tipus de personalitat tan maldestre i ploranera em sol caure malament, però en aquest cas crec que més o menys s'entén i la pobra s'ha ficat en una cosa massa gran per a ella.
Un personatge també m'ha caigut força bé és Shibazaki, per ser el típic policia totalment entregat als seus casos i que per això pot arribar a tenir alguns problemes, la seva intel·ligència i la seva perseverança per esbrinar que és el que mou a Sphinx.
De qui també m'hagués agradat saber més o haver entès una mica més la seva motivació és la Five. Crec que aquest personatge se li podria haver tret una mica més de partit encara que com la sèrie és curta suposo que resultaria difícil.

Resumint, un anime molt curt però bastant complet. Per a mi destaca la seva ambientació al mateix temps que els seus personatges molt característics i que tot i així la seva trama en tot moment atrapa i causa interès. Recomanat per a qualsevol fan del seinen en el sentit d'anime psicològic i amb una mica de thriller.

El millor: l'interès que desperta, personatges, ambientació
El pitjor: potser m'hagués agradat que fos una mica més llarga...


Fins aquí el meu avorriment.

4 comentarios:

  1. D'aquesta me n'han parlat moltíssim, es veu que ha estat un dels grans èxits de la temporada!! Només pel títol ja la vaig descartar des del primer moment, no m'acostumen a agradar els animes violents (em vaig imaginar que ho era xD) Però ara que he llegit la teva ressenya i veig que és de gènere policíac i d'intriga em fa més ganes veure-la!

    Gràcies per la ressenya!! ^^

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, pots anar tranquil·la que no és gaire violent i és més psicològic.
      Espero que t'agradi i gràcies pel comentari^^

      Eliminar
  2. tothom posa aquesta serie molt be aixi que segurament la veure

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Està força bé si t'agrada aquest tipus d'anime tot i que potser es fa un pel curta.
      Vagi bé^^

      Eliminar