viernes, 5 de septiembre de 2014

Rellegint: Harry Potter i el presoner d'Azkaban, J.K.Rowling (llibre)

Hola! Nou llibre d'Harry Potter al bloc.
Títol: Harry Potter i el pres d'Azkaban
Títol original: Harry Potter and the prisioner of Azkaban
Autor/a: J.K.Rowling
Pàgines: 411
Precedit de: Harry Potter i la pedra filosofal, Harry Potter i la cambra secreta
Continuacions: Harry Potter i el calze de foc, Harry Potter i l'Ordre del Fènix, Harry Potter i el Misteri del Príncep, Harry Potter i les Relíquies de la Mort
Format original: llibre
Adaptacions: pel·lícula, videojocs...

T'agradarà si: t'agraden les aventures del jove mag, ja et van agradar els anteriors, t'agrada la fantasia, no t'importa llegir sobre personatges que són nens, els dos anteriors et van semblar infantils però ja et van agradar...
Ni ho intentis si: tens odi per algun motiu a la fantasia, no suportes les aventures o llegir coses que es consideren juvenils o infantils.

Sinopsi
De nou el Harry ha de suportar un estiu amb els seus oncles els Dursley i el que és pitjor, la tia Marge que no para de molestar, anirà a passar una temporada amb ells. No és d'estranyar que el jove mag acabi perdent la paciència i utilitzant màgia per inflar a la seva tia com si fos un globus. El problema és que se suposa que els mags menors d'edat no poden utilitzar la màgia fora de l'escola... I els problemes del Harry només acaben de començar.

Opinió
I segueixo amb aquesta saga de set llibres. En aquest cas us porto el tercer i la veritat és que si bé només té unes cent pàgines més que els anteriors, és potser més "madur" que els dos primers. M'ha donat la sensació que els protagonistes ja no són tan nens, que la trama va més lenta i és més complexa. Per tot això de moment crec que és el que més m'ha agradat dels que he llegit.

Com ja he dit en aquesta ocasió el ritme del llibre és una mica més lent, cosa que he agraït força. M'agrada més com es planteja en aquest tercer el misteri, no és un no parar d'acció, sinó que en un principi saps que passen coses estranyes però no saps exactament el què, creant una bona ambientació que et manté intrigat de no saber el final o les resolucions. Tanmateix, de moment aquest és molt assequible per a tots i m'ha durat també un dia (ja em veig que en els següents no serà així).

La història en aquest comença a embolicar a més personatges i és la primera vegada que apareixen els amics del pare del protagonista. La veritat és que m'ha encantat retrobar-me amb ells i l'únic depriment és saber que succeeix en els llibres. També diria que aquesta novel·la és una mica més dramàtica que les anteriors, ja per tot l'assumpte de Sirius o pel de l'hipogrif. Tinc la imatge que la pel·lícula era més fosca d'escenaris i en part també es va deure a un canvi de director, però la veritat és que el llibre també comença a tenir tints menys optimistes que el dels dos primers, cosa que agraeixo força.
Alguna cosa curiosa sobre la resolució de tot l'embolic d'aquesta novel·la és que l'objecte que utilitzen podria solucionar moltes coses posteriors i en canvi cau en l'oblit. Suposo que no seria lògic que fos la manera d'arreglar-ho tot, però almenys podria inventar alguna excusa plausible sobre perquè no el tornen a utilitzar.

Els personatges són cada vegada més abundants i es van desenvolupant. En aquest cas com ja he dit abans destaca l'aparició dels amics del James Potter. El Sirius i el Remus són uns personatges entranyables, o almenys a mi m'encanten tots dos. Però no només ells també està bé descobrir l'odi de l'Snape (i jo segueixo repetint que estic enamorada d'aquest personatge) o veure com el Ron i l'Hermione tenen una gran discussió (i com sempre jo em monto els meus morbos abans que succeeixin). Una cosa curiosa que no recordava és que apareixen la Xo i el Cedric ja en el tercer, tenen molta més rellevància en el següent, però no sabia que ja en aquests apareixien.

Resumint, crec que de moment aquest és el que més m'ha agradat dels tres en aquesta relectura, però només espero que els quatre que em queden siguin millors o que mantinguin el nivell. De moment estic molt contenta d'haver-me animat a rellegir perquè fa molt que els vaig llegir per primera vegada.

El millor: més drama i maduresa que en els anteriors.
El pitjor: saber ja el que passa (però no puc fer res pel que fa a això...)


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario