jueves, 25 de septiembre de 2014

Gekkan Shojo Nozaki-kun, Dogakobo (anime)

Hola! I un altre anime al bloc.
Títol: Gekkan Shoujo Nozaki-kun
Significat del títol: Revista mensual per a noies Nozaki-kun
Extensió: 12
Format original: manga
Adaptacions: anime
Estudi de l'anime: Dogakobo
Autor original: Izumi Tsubaki
Altres obres de l'autor/a: Oresama Teacher, The magic touch


T'agradarà si: t'agrada la comèdia, no t'importa veure un anime que no destaqui per la trama sinó que es basa en la comèdia.
Ni ho intentis si: vols una cosa seriosa, profunda, on destaqui l'argument, no tens ganes de rialles assegurades...
Sinopsi
La Sakura està completament enamorada del Nozaki, un alumne que sol coneix de vista. Un dia s'atrevirà a confessar el seu amor però per un malentès rebrà un autògraf del noi. Estranyada descobrirà que el Nozaki és un mangaka d'un popular manga shojo (de romanç).
Amb aquesta simple premissa a Gekkan shojo Nozaki-kun veurem paròdies de les típiques escenes de shojo, personatges cada vegada més rars i situacions d'allò més surrealistes i gracioses.
Opinió
Al principi no tenia pensat veure aquest anime. A la graella de animis d'estiu em va cridar l'atenció, però en veure que estava basat en un manga que ja portava més de 40 episodis vaig pensar que seria millor ignorar-lo perquè abans de veure'l sabia que em posaria amb el format original. Tot i així per algun motiu em vaig retrobar amb aquest anime i agraeixo que em cridés prou l'atenció per almenys donar-li una oportunitat, vaig començar el manga i em vaig llegir tot el que havien tret d'una tirada. Es llegeix molt ràpid perquè són tires còmiques, i a més em van agradar i entretenir tant que sabia que l'adaptació també la veuria. Evidentment també l'he gaudit molt.

Si vols una història de gran interès, amb emoció i una trama complexa aquest no és el teu anime. En aquesta sèrie fins i tot el romanç no avança gens ni mica així que es poden veure gairebé els capítols independentment un dels altres perquè només els uneix l'aparició dels mateixos personatges. És per això que de vegades pot frustrar que no hi hagi evolució en les possibles parelles que apareixen i que no hi hagi desenvolupament en si perquè no hi ha finalitat ni objectiu en el que passa.
Per tot això també l'anime té un final molt obert que a part d'estar relacionat com sempre amb el fet que en el seu format original no estigui acabat també té a veure amb la sensació que dóna que l'autor de Gekkan shoujo Nozaki-kun podria seguir dibuixant tota la vida capítols nous sense arribar a acabar mai.

Què és el que val la pena d'aquest anime? Sens dubte l'humor continu, les situacions absurdes i la paròdia dels tòpics del manga shojo. Des l'èpica bicicleta, l'escena del paraigua fins moltes altres que són escenes amb rialles assegurades i que encara causen més gràcia si tens experiència amb el gènere. A mi particularment m'encantaven les referències als dating sims per part del Mikorin, o algunes escenes on el Wakamatsu es deixava guiar pels mangues shojo donant pèssims resultats.

Quant aspectes d'animació no tinc cap queixa. Pel que fa a la música no destaca massa, però tampoc esperava una gran ost en un anime còmic. Això si, hi ha algun tema més o menys bonic i l'opening m'agrada bastant per enganxar com una mala cosa però també per les imatges:

Els personatges són variats i destaquen per les seves personalitats tan diferents i extremes. Un dels meus favorits és el Mikorin, per com actua com si fos el protagonista d'un videojoc i després s'avergonyeix, llegeix molts dating sims, vol que l'admirin, com serveix d'inspiració per al personatge de la Mamiko... També el Nozaki és graciós amb la seva manera de veure-ho tot com a material d'inspiració per dibuixar el seu manga i com així produeix tants malentesos graciosos, o la Sakura enamorada profundament del Nozaki i havent de patir totes les seves excentricitats.
Després hi ha les altres dues parelles secundàries que també m'agraden bastant encara que mai arribin a tenir res. Tenim a el Wakamatsu i la Seo, amb el pobre noi suportant a la tan poc empàtica Seo. La seva relació és molt graciosa per com el Waka s'enamora de la veu de la noia sense saber que ella és qui canta. També diverteix molt com constantment el Nozaki li diu a ell que s'allunyi de la noia que només li portarà problemes. L'altra parella que també crida molt l'atenció són el Masayuki i la Kashima. Es barallen contínuament i ella l'admira profundament mentre ell no para de enfadar-se per la seva manera d'actuar, ser tan popular amb les noies no prendre les coses seriosament...
Fins i tot hi ha personatges més secundaris com els dos editors i l'altra mangaka que també col·laboren a que riguis i tenen personalitats marcades.


Resumint, he gaudit un munt tant de l'anime com abans del manga. Us recomano a tots els que vulgueu divertir i riure una estona, i més si ja esteu ficats en el món del manga/anime perquè algunes referències us faran més gràcies.
El millor: humor, gran quantitat de personatges amb personalitats marcades
El pitjor: que no evolucioni la història pot frustrar una mica.

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario