sábado, 27 de septiembre de 2014

Ao Haru Ride, I.G. Production (anime)

Hola! I un altre anime més d'aquesta temporada.
Títol: Ao Haru Ride
Significat del títol: Passeig per la primavera blava
Extensió: 12
Format original: màniga
Adaptacions: anime
Estudi de l'animi: Production I.G.
Autor original: Io Sakisaka
Altres obres de l'autor/a: Strobe Edge, Mascara Blues, Bye bye, little, Blue

T'agradarà si: t'agrada el shojo, el romanç amb una mica de drama i comèdia, has llegit el manga i et va agradar, has llegit un altre manga de la mateixa autora (Strobe Edge s'assembla bastant) i et va agradar.
Ni ho intentis si: odies els amors innocents, no et ve de gust veure alguna cosa massa romàntica.

Sinopsi
La Yoshioka Futaba vol canviar la imatge que ha tingut fins ara i començar una vida nova. Cansada de ser envejada per totes les noies per ser dolça i bella vol donar una imatge de noia despreocupada i que no es preocupa per les seves maneres. Però en el nou institut es retrobarà amb el Tanaka Kou, el seu primer amor amb el qual per culpa d'un malentès no van acabar junts.
Els dos es confessen que per aquell temps estaven enamorats mútuament, però ell li diu que les coses no poden ser com abans. A partir d'aquí la Futaba començarà a replantejar-se moltes coses...

Opinió
Aquest és un altre dels animis que només he vist per veure com adaptaven l'original. En aquest cas he de dir que he quedat bastant satisfeta amb l'adaptació. El meu únic problema es troba en l'evolució del manga a partir de més o menys el punt on han adaptat l'anime així que aquesta part per mi ha estat un retrobament divertit i emotiu per així adonar-me perquè al principi em va agradar i enganxar tant el manga. Una veritable llàstima que per a mi el manga ara resulti menys agradable de llegir.

La història segueix la vida estudiantil de la Yoshioka, com farà amics, s'enamorarà. Una cosa bona que té en aquest aspecte és que no es centra només en l'amor i va més enfocat cap a l'amistat, els problemes familiars, el seguir endavant... Per això potser és un d'aquests mangues/anime shojo que pot arribar a agradar a un públic més ampli. També he de dir que potser tingui alguns moments on el drama és una mica exagerat, però tot i així he vist coses molt pitjors i en l'anime aconsegueix crear una bona barreja entre comèdia i drama que no arriba a cansar.
De fet un dels punts que més m'agraden dels mangues d'aquest gènere és que siguin històries que involucren més d'una parella o personatges. Hi ha molts shojos que pequen de centrar-se només en dos personatges i això almenys a mi em sol cansar si no està molt ben fet o em cauen molt bé. En aquest cas tenim el grup d'amics principal i encara que el protagonisme estigui enfocat en la Futaba i el Kou els altres també tenen els seus moments.
El final de l'anime m'ha semblat molt convenient. Us semblaré negativa, però la veritat és que m'he quedat amb la sensació que han sabut tallar la història just en el moment on les coses van empitjorant cada vegada més rebaixant el nivell d'una història que en un principi comença bastant bé i encara que conté alguns tòpics supera el shojo típic en contingut.

L'ambient que formen els personatges potser acabi per ser una mica massa positiu, però no arriba a ser-ho extremadament si tenim en compte pel que han passat la majoria dels personatges, els canvis en les seves vides, la seva manera de superar els seus problemes i de intentar tenir una amistat sincera.
Una cosa a comentar també pel que fa a l'ambient és que la música instrumental de l'anime és de força qualitat, no diré que sigui una passada, però m'ha sorprès bastant. És més, també he quedat contenta amb els temes cantats. Us deixo l'opening que com sempre no sembla voler sortir del meu cap i una cançó que sol sortir enmig d'alguns capítols.
I will - Cancó especial d'alguns capítols
Opening

Els personatges són potser un dels millors punts de l'anime. Tenim una protagonista que sense ser increïble podríem dir que és forta i més que res realista. Dic realista perquè la Futaba és una noia bastant normal, que no cau en l'estereotip de noia tonta sotmesa al noi i encara que tingui els seus moments de debilitat són més que comprensibles. Tampoc m'encanta, però si que he de dir que el seu punt de vista és agradable i ja és molt no voler matar una noia d'un shojo (Ignoreu això últim).
Després hi ha el Kou que fins on mostra l'anime és un personatge amb el qual no tinc cap problema, més aviat diria que m'agrada perquè tot i ser poc simpàtic (que ja m'agraden els personatges així), té el seu costat dolç i que per tot el que ha passat s'entén com ha arribat a ser qui és.
Després hi ha el grup d'amics. Tenim a la Yuri que no em cau malament, però tampoc acaba de convèncer, suposo perquè els personatges amb la seva personalitat no solen arribés agradar massa. Després hi el Kominato i la Murao, que jo des del moment en què els vaig conèixer els estic aparellant i esperant que arribi el seu moment. En qualsevol cas les seves personalitats són completament oposades ell alegre i despistat, ella freda i distant, però a la seva manera els dos m'agraden força.
Menció especial al germà de Kou perquè els drames familiars són una cosa que sempre m'agrada si estan ben fets.

Resumint, és una bona adaptació de l'inici d'un manga que recomano a tot amant del shojo, del romanç amb una mica de drama i crec que tothom pot donar-li una oportunitat. Tot i així tinc por perquè probablement vulguin adaptar més manga i no crec que la cosa acabi molt bé, suposo.

El millor: història, personatges, l'ambient que es respira.
El pitjor: res en concret, potser alguns us sembli exagerat el drama en alguns aspectes,


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. a mi aquest anime m'ha encantat, pero no estic d'acord amb el final que li donen i que hagi de llegir el manga per poder saber com continua

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sol passar amb tots els animes que estan basats en un manga que encara està en procés. Si fos per mi només adaptaria coses acabades, però és obvi que surt més a compte no fer-ho. Per això he acabat preferint el format original i no veig cap anime que no sigui original si no és que ja conec la font de la que es basa.
      Gràcies pel comentari (i m'he enrotllat massa, ha, ha)

      Eliminar