jueves, 14 de agosto de 2014

PdR36: 50 coses sobre mi llegint visual novels

Hola! Per variar els continguts del blog intentaré reanimar la secció del blog Paranoies de RiKanna. En aquesta ocasió us porto 50 coses que acostumo a fer llegint visuals novels, potser no sigui del vostre interés, però jo intento donar a conèixer el gènere.

 1-El meu pitjor costum és que gairebé sempre llegeixo amb guia. Entenc l'emoció d'anar descobrint les rutes per tu mateix, però en les visual novels o eroges de més de 50 hores em cansa i molt.

2-La meva primera visual novel va ser Tsukihime (crec recordar) i la vaig deixar a mitges.

3-Encara que és cert que sense saber que estaven considerades vn havia jugat i m'havia enamorat de jocs com els Phoenix Wright, Hotel Dusk o Another Code

4-Llegeixo visual novels perquè em vaig adonar que la majoria dels animis que més m'agradaven estaven basats en aquesta. Principalment van ser: Higurashi no Naku koro ni, Ef a fairytale of the two, Kanon, Air, Clannad i Umineko no Naku koro ni que van fer que em viciés.

5-Confesso que els gràfics tenen el seu paper en la meva elecció de la propera visual novel que llegiré. Per això no he llegit gaires amb gràfics antics

6-També l'opening i la banda sonora tenen un paper important, potser més pel maniàtica que sóc amb el tema.

7-Potser les dues visuals novels que he gaudit més han estat: Umineko no Naku koro ni i Little Busters! Tot i que el final de la primera no em convencés.
Umineko no naku koro ni Chiru

8-M'agrada que les vns tinguin un final veritable.

9-Abans de llegir qualsevol vn acostumo a buscar ressenyes i l'ordre recomanat de rutes.

10-M'agrada deixar la millor ruta per al final si és possible per acabar amb una bona impressió.

11-Sobretot després de no seguir l'ordre correcte en G senjou no Maou que m'ha fet bastant maniàtica a l'hora d'escollir en quin ordre llegir les rutes.

12-De moment només he llegit unes 31 vn més algunes molt curtes que ni les explico.

13-M'agradaria aprendre japonès per poder llegir més i no haver d'esperar traduccions.

14-He col·laborat amb la traducció de la visual novel Sharin no Kuni al castellà.

15-No he llegit cap visual novel que inclogui part de rpg i de fet em fa molt pal fer-ho perquè sé que em quedaria encallada amb ganes de llegir més.

16-Tant me fa que tingui o no escenes hentai mentre tingui una bon argument.

17-Però admeto que la majoria d'escenes d'aquest tipus les acabo llegint per sobre perquè m'avorreixen.

18-Encara que també confesso que vaig instal·lar Hadaka Shitsuji per aquestes escenes per veure si eren tan fortes com deien i em va costar horrors llegir els 27 finals perquè m'avorria.

19. He llegit tant visuals novels yaoi com yuri encara que prefereixi el primer.

20. Vull llegir algun otome però no em decideixo. A més d'haver-ne molt pocs traduïts.

21 Una cosa que em dóna moltes vegades ràbia a les vn és no saber que queda per acabar una ruta o un tros.

22 Per això m'ha passat que el dia següent després de guardar només he hagut de llegir dues línies per acabar una ruta.

23-Llegeixo de nit normalment i he arribat a anar-me'n a dormir a les set del matí pel acabar una visual novel

24-Normalment acostumo a odiar les heroïnes que se'ns mostren febles de bones a primeres...

25-Però últimament les tsunderes si arriben al seu costat "dere" i aquest també és extrem em cansen.

26-Algunes vegades he quedat decebuda amb heroïnes que m'agradava el seu caràcter i la ruta és dolenta.

27-Però per sort també m'ha passat al revés.

28-Acostumo a fixar-me més en les vn llargues que en les curtes.

29-Si la vn té el recompte del tant per cent que portes llegit acostumo a mirar-lo de forma obsessiva.

30-Si té galeria de cgs sempre estic comptant quantes queden en la ruta per calcular quant em pot faltar.

31-Em passo la vida veient vídeos de tops de visual novels o recomanacions incrementant així les que m'agradaria llegir...

32-per després adonar-me que la majoria no estan traduïdes a l'anglès i queixar-me per això.

33-Per després un altre dia tenir la sensació que no n'hi ha cap que em cridi realment l'atenció (31-33 és un bucle etern)

34-A vegades em sento una mica "heretge" per no haver llegit algunes vn tan populars com Fate/Stay Night (que la veritat no desperta la meva atenció).

35-O Muv-Luv Alternative que pretenc llegir aquest any després de la seva primera part.

36-O CLANNAD, perquè la traducció del after story és pèssima segons tinc entès.

37-Dues companyies que adoro són 07th exapansion (de la qual he llegit tot el traduït) i Key (estic en procés de llegir)

38-Tot i que no per això deixo de dir que Ryukishi07 no serveix per a les escenes d'acció (les fa massa irreals per al meu gust)

39-i que les històries d'Key són molt simples però d'alguna manera aconsegueixen atrapar en el drama. Excepte Rewrite, que no es basa en el drama i que per a mi va ser decebedor pel poc desenvolupament dels personatges

40-Hi ha quatre visual novel que no entenc perquè agraden tant: Katawa Shoujo, Hoshira no memòria, One - Kagayaku kisetsu ei Shuffle!

41-En canvi de SWAN SONG vaig gaudir-ne molt i és una vn no massa coneguda (dins del que hi ha)

42-Crec que la primera vn que vaig llegir en anglès va ser Ever 17 - The out of infinitive. Una visual novel que em va encantar amb un dels millors enganys al lector que he llegit.
Ever17- the out of infinitive
43-Adoro quan en un anime manga surten personatges que llegeixen vn (vegeu Gekan Shojo Nozaki-kun, com adoro aquest manga/anime).

44-Hi ha vn que no són adaptables com és el cas d'Umineko. Per això no us fieu de cap anime basat en vn, pot ser que la història sigui molt millor que el que us han mostrat.

45-Una altra vn que seria MOLT difícil d'adaptar seria Ever 17 de debò, sempre he pensat que ha de ser impossible fer-ho en anime.

46-Adoro quan en algunes vn trenquen la quarta barrera. En part succeeix així en Steins;Gate durant el principi, però encara és més exagerat en G-senjou no Maou i menys a Sharin no Kuni

47-Els protagonistes de AkaebiSoft2 tenen personalitats curioses, contradictòries i són bastant anti-herois, per això m'agraden.

48-Odio quan les heroïnes se sotmeten al protagonistes i fan tot per ell

49-Recomano que si teniu curiositat pel gènere comenceu per: Saya no uta (si us agrada el gore o el terror), Planetarian (si us agrada el drama) o Yume Miru Kusuri. Les tres estan traduïdes al castellà i són curtes, sobretot les dues primeres.

50-Admeto que sóc una obsessionada amb el tema i que acostumo a posar-me pesada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario