lunes, 7 de julio de 2014

Bokurano (anime)

Hola! I després de molt temps veient aquest anime per fi us puc portar el seu ressenya.
Títol: Bokurano
Significat del títol: Nostre/a (jo ho interpreto com la terra així que la nostra, suposo)
Extensió: 24
Format original: manga
Adaptacions: anime
Estudi de l'anime: Gonzo
Autor original: Mohiro Kitoh
Altres obres de l'autor/a: Narutaru, Nanika mochigatte Masuka


T'agradarà si: t'agrada el drama, els animes enfocats en els personatges, el seu passat i els seus problemes, busques alguna cosa complexa, no t'importa quedar-te amb dubtes.
Ni ho intentis si: vols una història alegre de somriures, on hi hagi algun tipus de missatge optimista continu, busques una comèdia, busques un anime on se li de molta importància a les batalles o a l'acció.
Sinopsi
Quinze nens i nenes passaran junts unes vacances. Passejant decidiran endinsar-se en una cova i allí un estrany programador els convidarà a participar en un joc per salvar la Terra, acceptaran i s'adonaran que no era només un joc...
Opinió
Vaig descobrir aquest anime pel seu famós i genial opening. La veritat és que després de cantar una i altra vegada "unistall, unistall" a una li donen ganes de saber almenys de que va l'anime. Però llegint la sinopsi un pot quedar bastant desconcertat sobre què nassos trobarà a Bokurano. La veritat és que l'argument sona a surrealisme pur, sobretot si hi ha cert petit spoiler en la sinopsi que jo he intentat ometre en la meva, i el fet que hi hagi “mecha” (robots gegants), no m'atreia gens. Però la veritat és que aquest anime val la pena, no us deixeu enganyar, Bokurano es centra més en personatges, drama, situacions límit... Així que si us agraden aquest tipus d'històries podeu donar-li una oportunitat.

La història general potser sigui complexa i tinc alguns errors o parts sense resoldre que poden deixar a l'espectador confús i enfadat. Però tot i així crec que en aquesta ocasió he pogut obviar alguns detalls que no han acabat de quedar clars perquè realment el que interessa en aquest anime i són les històries personals de cada un dels personatges que han de pilotar el Zearth. Drama després drama veurem una lluita sense sentit i morts per tot arreu, però tot i així l'espectador veurà l'esperança de salvar la terra, la nostra.
Cal dir també que l'argument té girs bastant bons pel que fa a perquè nassos estan lluitant. Sobretot més o menys a la meitat de la sèrie descobrim que és realment la batalla entre robots i per quin motiu s'estan realitzant (encara que aquest fa que tot sigui encara més surrealista i entrem en terrenys de ciència ficció profunda). Tot i això vull remarcar que les batalles en aquest anime no són importants, d'acord potser duren uns dos minuts per episodi però realment es centren en tot moment més en els sentiments humans que en la lluita en si. Ho dic per aquells que els fa por trobar-se davant un anime d'acció, encara que suposo que als que us agrada el gènere us decebrà que les batalles no siguin llargues.
El final pot resultar decebedor. No aclareix massa com ja deia abans, deixa amb ganes de saber més, però el missatge és esperançador. La veritat és que després d'aquest final i els meus dubtes he decidit llegir el manga en què van basar l'anime que segons tinc entès és més cruel encara.

Al principi he de dir que em semblava una mica repetitiu l'anime. Sobretot els primers episodis em semblaven més del mateix: una història tràgica per acabar amb la lluita. No per això dic que les històries personals no siguin interessants, però si que és veritat que fins que no entres de veritat en aquest anime pot costar que t'enganxi.

Potser un aspecte que a molts us pot tirar enrere és l'animació. Els dibuixos per a molts resultaran lletjos. En el meu cas no hi ha problema amb això i de fet més que no agradar-me, em donava la sensació d'estètica antiga.
En apartats musicals sens dubte destaca l'opening com ja he dit al principi. Però tot i així la ost està bastant bé. O almenys agraeixo que estigui feta amb instruments musicals clàssics (cadascun s'entén sol, suposo). Us deixo l'opening i una ost (Mayoi)

Els personatges és el que més destaca en aquest anime. Coneixem un per un els passats i els problemes de quinze nens i nenes que aconsegueixen ser característics i diferents entre ells. Tot i això també és cert que la majoria els coneixes per un o dos capítols i prou. A excepció potser dels dos germans l'Ushiro i la Kanna. Sobretot el primer m'ha encantat amb la seva evolució, sabia que passaria però tot i així m'ha encantat veure-ho. També destaco a el Koemushi i la Machi. Els altres tenen la seva rellevància en la seva lluita i a cadascú li agradaran més o menys cada història.

Resumint, és un anime què he gaudit bastant. Té un bon desenvolupament de personatges, però si que és cert que la història resultarà incompleta per aquells que busquin una historia on se'ls resolguin tots els dubtes. Tot i això jo he quedat bastant contenta i m'he quedat amb ganes de llegir el manga i altres obres del mateix autor.


El millor: personatges, opening, drama ...
El pitjor: alguns detalls no resolts.



Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. Jo he sentit crítiques que aquesta sèrie és un plagi de l'anime Evangelion i que aquest últim és molt millor que aquest. Com que no he vist Bokurano no puc criticar.
    Edgar

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tinc pendent veure Evangelion de fa molts anys, així que tampoc puc opinar gaire. Però en qualsevol cas, sempre és bo saber que diuen altres.
      Gràcies pel comentari.

      Eliminar