domingo, 1 de junio de 2014

Steins;Gate, Nitro+ i 5pb (visual novel)

¡Nova visual novel al blog!

Títol: Steins;Gate
Significat del títol: un nom que s'inventa el protagonista que no té cap tipus de significat però que segons ell és qui decideix tot el que passa al món.
Estudi: Nitro+ i 5pb
Altres obres de l'estudi: Saya no Uta, Phantom of inferno (nitro+)
Continuacions: Robotics; Notes (es poden llegir independentment, només comparteixen escenari)
Precedit de: Chaos; Head (es poden llegir independentment, només comparteixen escenari)
Format original: visual novel
Adaptacions: anime, manga, pel·lícules
Extensió aproximada: 30-50 hores (llarg)
Idioma: anglès i fa poc han tret versió oficial (crec que hi ha un projecte al castellà)
Contingut sexual: no
Enllaços d'interès: http://vndb.org/v2002

T'agradarà si: t'agraden els viatges en el temps o històries que tinguin a veure amb ells, busques alguna cosa de ciència ficció i que enganxi, no vols res que tingui al principi un desenvolupament lent i còmic.
Ni ho intentis si: no t'agraden els protagonistes amb deliris de grandesa i paranoics, no t'interessa massa una història sobre intentar canviar un futur funest i que per això es viatja en el temps i es repeteixen les mateixes escenes.

Sinopsi
Intentant crear un microones que es pogués programar a distància des d'un mòbil, un grup d'amics acabarà creant un dispositiu capaç d'enviar missatges al passat. Aquests missatges són capaços de canviar coses del present depenent si es prenen seriosament o no i per això és gairebé un prototip de màquina del temps. Serà a causa d'això que el SERN, interessats en els viatges en el temps s'assabentaran del que estan fent. Les conseqüències seran imprevisibles...

Opinió
Steins;Gate és una visual novel que li seguia la pista des de fa temps i tenia unes ganes boges de llegir-la. Sentia per tot arreu crítiques molt positives de l'anime així que el cuquet de la curiositat anava creixent cada vegada més i més fins que per fi m'he pogut posar amb ella. I encara que tenia unes expectatives altíssimes m'he quedat molt contenta amb el que m'ha ofert aquest títol i animo a tothom a llegir la visual novel.

És una visual novel més curta del que m'esperava. Suposo que m'ha semblat aixíperquè estic acostumada algunes que doblen la seva extensió, però no per això he sentit que sigui incompleta. És cert que està molt centrada en el final veritable i que els cinc finals restants cauen una mica en l'oblit perquè el seu desenvolupament és pobre, però com el definitiu m'ha deixat satisfeta no tinc moltes queixes encara que els altres puguin semblar innecesaris en alguns casos.
Però en fi, és clar que és una història "curta" si segueixes una guia d'instruccions, si no ho fas és probable que estiguis intentant treure finals la resta de la teva vida (d'acord, no és per tant, però gairebé). És la primera vegada que llegeixo una visual novel on les opcions són gairebé indirectes, o perquè ho entengueu, dependrà sobretot de si respons amb una o altra paraula els mails, si agafes o no algunes trucades clau o tu mateix decideixes fer-les o no. Així que si planegeu llegir us recomano que mireu una guia i seguiu l'ordre de rutes que recomanen.
Us subratllo està frase perquè en aquest tipus d'estructura recomano a tothom anar tal qual van sortint els finals per acabar amb l'important, sinó et trobaràs després d'entendre-ho tot i saber l'important buscant finals petits que no tenen cap mena d'importància.

Ja arribant a la història he de dir que potser pequi una mica de predictible en alguns punts i que sigui una mica més simple del que imaginava. Tot i això, encara que de vegades el protagonista vagi per darrere dels teus pensaments, es qüestioni coses que tu veus clarament, hi ha algunes sorpreses i enganxa una barbaritat. T'imagines el que passarà, o almenys jo ho veia clar (o més aviat ho necessitava sinó m'anava a carregar algú) que certs successos s'havien d'arreglar sí o sí, però no per això et deixa d'importar el que passarà, necessites el teu final perfecte i finalment he quedat molt contenta amb l'última escena, una mica oberta però suficient per fer volar la imaginació.
Els altres finals només els puc comentar una mica per sobre. El primer que ens trobem, el de la Suzuha, és una pena que hagi estat desaprofitat, o almenys mereixia un epíleg ni que fos de cinc línies, però ni això, cosa que és una veritable pena perquè hauria tingut prou potencial. Potser el més interessant sigui el bucle temporal que el protagonista decideix fer. El de la Fairis, és dels tres de les heroïnes secundàries que més contenta he quedat, és simple a més no poder però s'aguanta bé. El final de Ruka no està malament del tot. almenys la part de la càrrega de consciència, però no arriba a ser res. Els de Mayuri i Kurisu són complementaris, i cap dels dos satisfà perquè el true ending s'encarrega d'això. M'agrada a quina de les dues es dóna més importància en el final.

Un dels punts que ha fet que està lectura hagi estat especial per a mi ha estat l'ambientació. El grup d'amics amb els seus diàlegs absurds amb múltiples referències a la cultura del manga, anime i eroges en un laboratori petit i insignificant. És un d'aquells casos en què la part de la calma abans de la tempesta (tros de presentació que en les visual novel sol ser llarguíssim) se m'ha fet curt i que no m'hagués importat seguir llegint durant més estona les converses d'aquests personatges. A més, la història combina bé les parts de comèdia i de drama sense arribar a sobrepassar-se en aquestes segones però amb bon efecte.

En aspectes tècnics no tinc cap queixa, el disseny dels personatges m'agrada bastant (sobretot els ulls, diferents als típics de visual novel), i la veritat és que no em fixo massa en el dibuix. Tampoc no acostumo a fixar-me en els actors de veu, però en aquest cas crec que la interpretació del actor que dóna veu al protagonista té molt de mèrit per les seves constants rialles i canvis de tons. La música potser sigui una mica fluixeta, però té un opening bo, dos endings acceptables i dos instrumentals que m'han agradat força: gate of steiner i believe in me. Us deixo la segona i l'opening.
Opening
Believe in me

Sobre els personatges he de dir que també he quedat contenta amb ells. Primer i principal he de destacar a un dels millors protagonistes que llegeixo des de fa molt temps sobre tot en aquest gènere, he adorat cada moment de l'Okabe Rintarou i més en les fases de Houoin Kyouma. Aquest posat que adopta és summament divertit, amb paranoies i deliris de grandesa inclosos així com també els noms que li dóna a la pobra Kurisu. M'he quedat amb ganes de més sobre aquest personatge així com també de les respostes de l'Assistent Christina (Kurisu), els dos m'han agradat molt però potser em quedaria amb l'Okabe en aquesta ocasió, encara que cal dir que a molts us pot semblar una mica pesat, suposo.
Però no només ells, tots els membres del laboratori tenen el seu què. La Suzuha m'ha agradat bastant per la situació que està vivint, la seva manera de ser de tant en tant també destacava, tot i que potser mereixia més desenvolupament. La Feiris té moments amb grans diàlegs surrealistes. M'hagués agradat també saber més de la Moeka, la seva dependència extrema era interessant. Fins i tot la Mayuri m'ha agradat a la seva manera sempre amb el cap en un altre lloc. El Daru destaca per dues coses: com a jugador compulsiu de eroges i ser un super hacka. Només el Ruka és el que m'ha semblat pobre com personatge.

Resumint, és una història de la que es podria treure més partit i en alguns punts queda una mica simple, però tot i així l'ambientació, els personatges i aquesta barreja de drama i comèdia fan que se li puguin perdonar alguns detalls i passi a ser una interessant visual novel recomanada per a tots els que els agradi el gènere.
El millor: personatges (l'Okabe i la Kurisu), l'ambientació, enganxa,
El pitjor: podria haver-se desenvolupat millor, alguns punts predictibles.

Fins aquí el meu avorriment.

El Psy Congroo.

2 comentarios:

  1. Ueeeeeeeeee!!!!! Estic contenta que t'hagis animat amb la visual novel!! L'Okabe és dels meus preferits també, se li envà molt l'olla i és completament genial!! Ara en tenir temps a veure si fas el pas a l'anime!

    Una abraçada! ;D

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Doncs sí, tinc pnedent l'anime, a veure quan m'hi poso!
      Visca l'Okabe.
      ^^

      Eliminar