jueves, 26 de junio de 2014

Bokura wa minna kawaisou, (anime)

Hola! I per fi un altre anime al bloc.
Títol: Bokura wa Minna Kawaisou
Significat del títol: Tots som del Dormitori Kawai, tots som miserables (és un joc de paraules el nom del dormitori Kawaisou vol dir miserables o lamentable)
Extensió: 12 capítols
Format original: manga
Adaptacions: anime
Estudi del anime: Brain's Base
Autor original: Ruri Miyahara
Altres obres de l'autor/a: Love Lab

T'agradarà si: busques una comèdia curta, amb personatges molt característics, no t'importa el romanç, vols alguna cosa tranquil·la.
Ni ho intentis si: vols alguna cosa sorprenent, amb girs argumentals increïbles, amb molta acció o misteri.

Sinopsi
L'Usa, un estudiant, decidirà anar a viure a una residència per prosseguir amb els seus estudis. Però allà es trobarà amb altres residents, cadascú pitjor i més estrany que l'anterior. Tot i això una noia del seu mateix institut que no para de llegir llibres i en la qual ja s'havia fixat també hi viu. En aquestes circumstàncies serà tan dolent viure en el Dormitori?

Opinió
Un anime d'aquesta temporada de primavera que no tenia ni idea de que anava, però mirant la graella informativa vaig decidir investigar. Primer de tot vaig buscar el manga en què es basava i vaig intentar llegir-lo abans de veure l'anime. Desafortunadament només vaig trobar els tres primers capítols traduïts, així que després llegir-los i quedar-me amb una impressió favorable vaig decidir animar-me a veure l'adaptació. Encara que potser un altre punt que em va cridar bastant l'atenció va ser que la Kawai fos una lectora empedreïda. Sens dubte no és una sèrie amb un argument increïble o original, però és totalment divertida i addictiva.

Sens dubte el millor d'aquesta sèrie és l'humor. En part de vegades es fa complex perquè són jocs de paraules japoneses i amb la traducció suposo que perd molt. Però a part d'això tenim la convivència d'uns personatges amb personalitats tan extremes i característiques que dóna per a molt joc i assegura les rialles. Crec que de les tres sèries de la temporada que estava veient aquesta era la que més esperava cada setmana, i no és que tingués intriga pel que anava a passar, sinó que simplement volia divertir-me una estona i retrobar-me amb aquests personatges amb els quals tant he conectat. I sí, sóc gran fan del "slice of life", un gran gènere quan té comèdia i personatges característics. Perquè a vegades no calen grans històries si ja en tens prou amb passar l'estona i riure.
Per tot això, gent que no us agradin les sèries que no evolucionen, aquesta sèrie no és per a vosaltres. A més cal tenir en compte que en dotze capítols no es pot adaptar un manga que crec que encara està en progrés i ja té cinc volums. És clar que no han adaptat gairebé res, i que el més probable és que no treguin una segona temporada així que jo només em quedo amb ganes que algú tradueixi el manga.
Com sabia des d'un principi que no estava acabat no m'ha decebut al final. Clar que m'he quedat amb ganes de saber més, però sabia que quedaria insatisfeta en aquest sentit així que ja anava preparada.
Potser una cosa que de vegades es sobreutiliza i que segons el moment et pot fer riure o semblar ridícul són les cares adorables de Kawai, la idealització que té el protagonista de la noia, etc. Tot i així els moments que comencen a ser més romàntics o fins i tot dramàtics sempre queden contrarestats per algun comentari graciós d'un altre personatge així que per a mi en cap moment arriba a ser pesat. A més fins i tot arriba a tenir un moment que encara que no sigui res de l'altre món em va resultar efectiu. Em refereixo a certa escena en què l'Usa està treballant i apareix la Kawai.
Entre aquesta escena i altres em fa pensar que en el manga enmig de tanta comèdia potser té alguns moments més seriosos afrontant les rareses dels personatges i els seus problemes respectius.

En qüestió de música haig de dir que hi ha alguna melodia de fons que està força bé sense arribar a ser genial. L'ending i l'opening s'enganxen com una mala cosa així que us els deixo.
Opening
Ending


Els personatges són sens dubte el que fa tan especial aquest anime. Els sis habitants del complex Kawai seves personalitats i les seves interaccions els uns amb els altres ens faran riure i entretindran amb les seves històries. Sens dubte no em puc quedar amb un sol personatge favorit perquè, encara que de vegades estereotipats, cadascun té el seu moment d'esplendor en la rutina diària que viuen. Mayumi potser sigui una de les que millor m'ha caigut per la seva tendència a dramatitzar tot, els seus estúpida obsessió per aconseguir nuvi i tot el personatge en si per ser potser la més graciosa de tots. Utilitza és el típic pobre desgraciat normal i corrent que va a parar a una casa de bojos, però no per això la seva desesperació davant segons quines coses és menys graciosa. Kawai és una noia que aparentment només llegeix tot el dia i ignora la resta del món. Només per això ja em cau bé. Els intents d'Usa de acostar-s'hi són un dels pilars fonamentals de la sèrie, i crec que en cap moment m'han arribat a semblar pesats i seguir Usa se ​​m'ha fet molt divertit. Shiro amb les seves tendències masoquistes també m'ha semblat un personatge molt divertit i del que m'hagués agradat saber més. Sayaka potser és la que menys m'ha agradat, no és que m'hagi caigut malament, però si que és amb la que menys he gaudit.

Resumint, una perfecta sèrie si el que busques és comèdia, personatges entretinguts i si ets capaç de veure-ho sabent que només és una part de la història i que el més probable és que tardis molt en saber com acaba si és que ho saps algun dia.

El millor: personatges, comèdia, entreteniment pur.
El pitjor: que sigui tan curta, que no hi hagi manga traduït per llegir...


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. Oh, has canviat els colors! Et queda molt bé amb aquest blau!

    Doncs no havia sentit parlar d'aquest anime i m'agrada força el disseny dels personatges, els colors són una passada! Gràcies per la recomanació!

    Una abraçada ;D

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si, jaja tenia ganes de canviar una mica el blog. Ja he vist que tu has canviat el nom del teu, al principi em costava trobar-lo.
      Vagi tot molt bé
      pd: tu també estaves desapareguda, eh? jaaj

      Eliminar