sábado, 14 de junio de 2014

Ano Natsu de Matteru (anime)

Hola! Nou anime al bloc.
Títol: Ano Natsu de Matteru
Significat del títol: L'estiu en el qual et vaig esperar.
Extensió: 12
Format original: anime
Adaptacions: manga
Estudi de l'anime: J.C. Staff
Autor original: Director Tatsuyuki Nagai Guion Yōsuke Kuroda


T'agradarà si: busques un anime amb drama, un grup d'amics i les relacions amoroses que es tracin entre ells, no busques massa acció
Ni ho intentis si: no busques res de romanç, vols un argument sorprenent i acció a cada segon.

Sinopsi
L'Ichika, una extraterrestre, decidirà anar a la terra. Allà es trobarà a Kaito, un noi que gaudeix gravant moments de la vida diària i que després d'uns quants incidents acabarà deixant que l'Ichika visqui a casa seva per una temporada.
Serà llavors quan decideixin, amb quatre amics més, fer una pel·lícula per al festival de l'escola.
Opinió
D'aquest anime sabia poca cosa, el títol em cridava l'atenció i per alguna raó havia vist com el comparaven amb l'anime AnoHana (no recordo el títol llarg disculpeu), sabia que anava d'un grup d'amics, romanç i vaig pensar que tenia bona pinta. El resultat ha estat positiu, no us dic que sigui un anime que us canviarà la concepció del món, però és agradable, curt i acaba per interessar.

La història potser en un principi pugui semblar estranya si no estàs acostumat al surrealisme propi dels animes on que una alienígena vingui a la Terra és gairebé normal. D'acord, exagero, però si que és cert que no és una premissa que destaqui massa per si sola, i si esperes una cosa impactant torno a dir que això no ho és. És un anime de romanç i de relacions entre personatges, la història és gairebé un pretext perquè es donin alguns tòpics com l'amor prohibit o el que acaba sent gairebé un pentàgon amorós. Per això no esperis sorpreses, girs argumentals apassionants, misteris...

Pot ser que el final sigui una mica obert per a alguns i deixi amb ganes de més, segons tinc entès pròximament trauran una OVA, així que potser us calmi les ànsies després d'acabar l'anime. No ha estat el meu cas ja que esperava alguna cosa així i la part que en aquest moment ens ha d'importar es resol d'alguna manera poc explícita però que amb una mica d'imaginació queda satisfeta. El problema amb el final, des del meu punt de vista, és que cert conflicte amorós no es resol i precisament hi havia dos personatges que tenia molt en interès que es quedessin junts.

Potser un problema d'aquest anime sigui que el principi no enganxa massa, i sent només de 12 capítols que els dos o tres primers no ho facin és una cosa negativa. Tot i això és cert que ajuda molt a la construcció dels personatges i el seu grup d'amics. Si et van els animes d'amistat i amor (i molt flower power, perquè no dir-ho), és una bona opció. No arriba al punt de ser ridícul, i de vegades s'enfoca més cap a la comèdia el que millora bastant l'ambient i la impressió que dóna (o almenys a mi me l'ha donat).

Un punt que podria haver donat més importància és a la part de la pel·lícula. És cert que ja se li dóna, però crec que es podria haver usat millor i que donava més joc. Tot i això aquesta barreja de realitat i ficció està ben portada. Sobretot amb la història estúpida que acaba muntant la Lenon.

Els gràfics són normals i alguns fons de paisatges m'han semblat bonics sense més. Quant aspectes musicals compleix bé, destaca l'ending cantat per la Yanagi Nagi (cantant que m'agrada bastant), l'opening és enganxós i alguns temes de la ost que ajuden a donar drama en algunes parts.
Aquí el ending: 

Els personatges són un dels millors punts de l'anime a més de les relacions que s'estableixen entre ells. La Lenon és la que més destacaria encara que el seu paper sigui molt secundari. La seva manera d'observar les trames amoroses, intervenir de tant en tant, les seves idees estrafolàries per a la pel·lícula i el seu riure estrany m'han convençut, i crec que és un personatge del que m'hagués agradat saber més. El Kaito i la Ichika no m'han acabat de convèncer, però tampoc m'han caigut malament, la seva història és entretinguda i amb això em conformo, de tant en tant la segona amb les seves reaccions em feia bastant gràcia. La Kanna tampoc m'ha arribat del tot, però alhora m'ha interessat amb els seus problemes amorosos. La Kitahara potser sigui un altre personatge que m'ha interessat bastant i sobretot com es desenvolupa el seu interès amorós. A més potser sigui un dels que més s'aprecia la seva evolució. El Tetsurou m'interessava amb els seus embolics amorosos i de tant en tant mostrava una mica de personalitat.


Resumint, es podria haver fet alguna cosa millor, però per 12 capítols aconsegueix entretenir i crear uns personatges bastant característics i que fins a cert punt desperten l'interès en l'espectador. Argumentalment és bastant normal i poc especial, però si estàs avorrit i necessites entreteniment és una molt bona opció.
El millor: entretinguda, bons personatges i interessants relacions que s'estableixen.
El pitjor: costa que t'enganxi, potser resulti simple per a alguns.

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario