domingo, 4 de mayo de 2014

Bakemonogatari (anime)

Hola! Una mica de varietat us porto un anime.

Títol: Bakemonogatari
Significat del títol: Història de Fantasmes (Monstres)
Extensió: 15 capítols
Format original: light novel
Adaptacions: anime
Estudi del anime: Shaft
Autor original: Nisio Isin
Altres obres de l'autor/a: Medaka box i les continuacions de Bakemonogatari

T'agradarà si: t'agrada el romanç fantàstic, no t'importen els animes amb històries diferents cada uns quants capítols, amb trossos còmics i amb històries amb parts dramàtiques.

Ni ho intentis si: no t'agraden els animes que no segueixen tota l'estona la mateixa història, vols alguna cosa amb una imatge convencional, no suportes els protagonistes que semblen " lligar-se" totes les noies disponibles.

Sinopsi
Araragi un noi "aparentment" normal coneix bastant el món de les rareses i els esperits que aguaiten als humans amb diferents conseqüències, així que no dubtarà a salvar qualsevol damisel·la en dificultats de les rareses o els problemes que les perjudiquin.

Opinió
Una sèrie que només vaig començar a veure perquè sabia que tenia molta fama de ser bona, per l'ending que sincerament m'encanta i per la gran quantitat de temporades que no semblen parar de sortir. No tenia ni idea que em podia trobar, per tant la vaig començar per veure que tal estava i així, veient un capítol per setmana, he anat avançant amb aquesta sèrie que ha estat força entretinguda.

Argumentalment potser no sigui excel·lent. No és que no sigui original, perquè d'alguna manera ho és bastant, de fet més aviat són bastant rares com històries, i potser en alguns punts no m'han acabat d'agradar les seves resolucions o com estaven plantejades. Tot i això si aconsegueixen entretenir. I per descomptat en aquest anime el més important no és el que estan explicant sinó com t'ho expliquen qui t'ho explica i els diàlegs que et mostren.
Una cosa per a mi "negativa" és el fet que hi hagi molta informació que s'esmenti que ha passat però que no s'expliqui exactament o que no s'aclareixi del tot. Segons tinc entès en la temporada següent s'aclareixen alguns dubtes però tot i així no m'agrada quan presenten personatges que saben més que tu sobre el que els ha passat (jo m'entenc) i es fan interessants amb un "passat misteriós" que tu no pots saber. Sobretot la part de l'Araragi sent "vampir" i tot això.
És per tot això que l'anime es podria haver acabat aquí o pot continuar amb més sagues com ho ha fet. Probablement veuré alguna temporada més però també us dic que trigaré a posar-me amb això.

Crec que el punt que sigui un anime que cada uns quants capítols et canvia de punt d'interès fa que no t'enganxi a la història. O almenys només t'enganxes, com a molt, en els capítols que tracten de la mateixa noia. És per això que he gaudit d'aquest anime però no em moria d'impaciència per seguir amb ell.
Una cosa que m'encanta i que més m'ha sorprès en aquesta sèrie és l'apartat visual. No és que el disseny dels personatges sigui increïble (encara que jo no tinc queixes), el que vull dir és aquesta manera de mostrar tantes interrupcions. La imatge no és estàtica, i si dos personatges parlen et van mostrant plans cada pocs segons de coses diferents, de la cara d'un, de l'altre, d'unes lletres (que de vegades no dóna temps a llegir), d'una imatge metafòrica del que que es diu... He de dir que al principi em va semblar estrany, però a mesura que passaven els capítols és una cosa que m'ha encantat.

En apartat musical no tinc cap queixa , perquè encara que potser la ost no sigui del millor, (sincerament, només m'he fixat en algun tema que era una versió instrumental d'un opening, i un tema bastant repetit) és una sèrie amb 5 opening (en 15 capítols) i un ending que va ser un dels motius principals que veiés la sèrie. Dels openings destaco el primer el quart i el cinquè que són els més difícils d'oblidar (al meu parer).
En fi, us deixo l'ending i el primer opening:

I un altre punt que considero molt positiu són els personatges. Crec que cap noia se m'ha fet pesada o m'ha caigut malament i només podria destacar negativament la Nadeko per semblar que és la que té menys personalitat, tot i això tampoc l'he arribat a conèixer massa per odiar-la o saber més d'ella. Però sens dubte la meva noia preferida és la Senjougahara, m'ha encantat cada intervenció d'aquesta noia, tan sarcàstica i amb la seva particular manera de demostrar amor a l'Araragi. De fet aquest protagonista masculí també se m'ha fet bastant agradable pels seus comentaris graciosos. La Mayoi és una petita diablessa bastant graciosa i la Suruga també em feia riure bastant. De la Hanekawa m'hagués agradat conèixer una mica més.
En qualsevol cas el bo d'aquests personatges és que no només es queden al seu arc argumental sinó que reapareixen en altres i que creen tot el món de personatges de Bakemonogatari.

Resumint, potser per a mi aquesta sèrie flaqueja una mica en argument però ho compensa amb personatges molt carismàtics que només per ells t'inciten a seguir i amb una presentació força interessant. No em faria res, en un futur, seguir amb aquestes històries.

El millor: personatges, presentació.
El pitjor: algunes històries.


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. Ostres, aquesta em feia ganes veure-la! Moltes gràcies per la ressenya, Rikanna!! Un amic me la va recomanar perquè estava molt enganxat però no sabia massa bé què em trobaria en veure-la. Crec que potser m'agradarà, així que l'afegiré al llistat ;)

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si al final decideixes veure-la i en fas ressenya ja em passaré per veure que en dius al blog.
      Gràcies pel comentari^^

      Eliminar