jueves, 17 de abril de 2014

Higurashi no naku koro ni Kai: Meakashi-hen, 07th expansion

Hola! Finalment he decidit fer ressenya per arc de Higurashi no naku koro ni Kai així que aquí vaig amb el primer.

Títol: Meakashi -hen
Significat del títol: L'arc d'obrir els ulls
Estudi: 07th expansió
Altres obres de l'estudi: Umineko no naku koro ni i Chiru, Higanbana saku Yoru ni, Rose Guns Days
Continuacions: Higurashi no naku koro ni Kai: 6,7,8.
Precedit de: Higurashi no naku koro ni (arcs de resposta 1-4)
Format original: visual (Sound) novel
Adaptacions: anime, manga, una altra vn...
Idioma: anglès
Contingut sexual: no

T'agradarà si: et van agradar els arcs de pregunta, t'agraden els personatges psicòpates però amb els que fins a cert punt pots entendre o empatitzar, t'agrada el terror i el drama.

Ni ho intentis si: odies els personatges foscos o que tinguin valors diferents als acceptats socialment, odies llegir sobre sang, tortures...

Sinopsi
El primer arc de resposta de la saga Higurashi no naku koro ni explicat des de la perspectiva de Shion ens resoldrà tots els dubtes de l'arc segon Watangashi-hen i ens donarà a conèixer una nova perspectiva a tot el que va passar. A més de mostrar-nos una trista història d'amor.

Opinió
I segueixo amb les ressenyes de la sound novel Higurashi no naku koro ni potser no hagi estat una gran idea fer una ressenya per arc ja que així l'únic que aconseguiré, o almenys el que és més probable que passi, és que se m'acumulin més ressenyes que de costum. Però en fi, suposo que com ho vaig fer amb Umineko també volia fer-ho amb aquesta.

La història comença amb un ritme que se'ls pot fer una mica pesat a alguns, sobretot si no ets molt fan de les històries d'amor una mica cursis. No obstant això en el meu cas m'ha semblat entretingut, si bé és cert que alguns dels pensaments de Shion arribaven a ser una mica ridículs se'ls puc perdonar per enamorada. Però com hem anat veient en els anteriors arcs arriba el punt en què les coses, tan de color de rosa com semblaven, es tornen d'un color vermell sang. Sí, aquest capítol potser sigui el més sagnant fins al moment. És a dir en el fons és igual que en el Watanagashi amb la diferència que experimentem de molt més de prop cadascuna de les morts. I no obstant això, comparant-lo amb l'anime que semblava només voler demostrar escenes gore impactants sobretot per a una audiència adolescents obsessionats amb el tema (que n'hi ha molts, i que probablement vaig tenir la meva època amb això), la sound novel és una contínua confessió que deixa en un segon pla la matança i et fa pensar exclusivament en els seus sentiments. I la pregunta típica que ens arriba a plantejar en la "staff room" el mateix autor, fins a quin punt podem arribar a comprendre l'assassinat i justificar-lo? Una pregunta que no sembla desaparèixer en cap arc.
He de dir que aquest és un dels arcs que més m'agraden, perquè en el fons només és una història d'amor, portada a extrems, això sí (recordant Umineko...).

L'estil potser en aquest arc té algun problema. Tot i que les reflexions i els pensaments de la protagonista siguin continus de vegades fa la sensació que el més substancial, passa en només segons, que sense adonar-nos la seva actitud ha canviat totalment. En alguns punts m'ha faltat més explicació quan en altres l'explicació era gairebé eterna, però bé, arribem a entendre bé al personatge que és el que compta malgrat que en alguns moments resulti una mica contradictori.
M'agrada el detall de la llibreta de la protagonista i les constants notes que se'ns mostren a més de l'últim desig que sembla comú en gairebé tots els arcs/personatges.
Si bé és cert que aquest és un arc de resposta he enyorat ell "all cast revision" era molt entretingut llegir com els mateixos personatges discutien sobre el que havia succeït en la seva història.

Sobre els aspectes gràfics he de comentar que en aquesta ocasió he llegit amb els gràfics de la ps3 , i sincerament encara que siguin deformes, em quedo amb la versió del pc. Els fons i les expressions dels personatges són molt millors.
Aspectes de música la cosa va millorant amb l'aparició (encara que molt pobre per al meu gust) del tema famós Dear You que té moltíssimes versions i que encara que us deixo una cantada aquí apareix instrumental.


Els personatges en aquest arc només destaca la Shion. Potser sigui un dels personatges que més m'agraden de tota la saga (a part de Rika que és la meva predilecta) per tota la càrrega de problemes que ha hagut de suportar i perquè en el fons és una pobra estúpida que es va enamorar, es va obsessionar i finalment va caure víctima de la seva pròpia venjança. Crec que és molt interessant el treball de Ryukishi07 en crear personatges que fugen d'estereotips (encara que potser si caiguin en el seus propis, el de l'autor, a mida que el coneixes).
Els altres són poc importants en aquest arc i només vistos des dels ulls de Shion, només destaca l'actuació de Rika, que cada vegada se'ns presenta més semblant al personatge que em va encantar quan vaig veure l'anime.

Resumint, un dels arcs que més m'agraden personalment, tot i que cal dir que tots els de resposta, van tenir per a mi més força ja en l'anime així que espero que la tensió vagi in crescendo.

El millor: Shion.
El pitjor: alguns detalls de narració


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. No sé com he arribat al teu bloc però simplement... M'ENCANTA!! A la fi trobo algú que també escriu sobre manga i anime en català! No t'imagines la il·lusió que m'ha fet trobar-te ^^

    Per cert, també m'agrada molt el Murakami!! D'ell m'he llegit, com tu Tòquio Blues i L'ocell que donava corda al món. Aquest darrer és molt dens, fosc i cruel i molt, però que molt diferent a Tòquio Blues, no té punt de comparació, però si et fa ganes llegir coses diferents del Murakami te'l recomano (amb paciència però perquè és força llarg i molt psicològic).

    Doncs res més noia, encantada de conèixer-te! Espero amb moltes ganes les teves ressenyes! Ja tens una altra seguidora! ;)

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. M'alegro que t'agradi ^^. I sí és complicat trobar gent amb blogs en català que parlin d'anime, i de visual novels com és el meu cas encara és més complicat.
      I sí de Murakami els dos llibres que he llegit m'han agradat força així que com vull seguir amb l'autor prenc nota, ja el títol em feia gràcia, espero posar-m'hi dintre de poc.

      Igualment i vagi tot bé!

      Eliminar