sábado, 22 de marzo de 2014

Las reglas del juego 1, Nisa Arce

I un altre llibre més!

Títol: Las Reglas del Juego 1
Autor/a: Nisa Arce
Altres llibres de l'autor/a: El mundo a mis pies, Wishbone
Pàgines: 313
Continuacions: Dos continuacions, està en procés de fer la segona part.
Format original: llibre
Enllaços d'interès: http://nisa-arce.net/

T'agradarà si: t'agrada la homoeròtica, tens interès pel futbol, no t'importa llegir coses que encara no estan acabades.
Ni ho intentis si: odies llegir coses sense final, no t'agrada el gènere o no t'agrada la romàntica en tots els seus subgèneres.

Sinopsi
El Dani és homosexual i futbolista d'elit, dues coses que no porten gens bé. Però ha desistit en trobar l'amor de la seva vida ja que li sembla missió impossible. Tot i això no és l'únic, el futbolista argentí, Mateo, tampoc ho ha tingut fàcil amb la seva sexualitat, i encara que la seva família ho sàpiga fer-ho públic està fora de qüestió.
Quan els camins dels dos s'entrellacin alguna cosa naixerà entre ells.

Opinió
D'acord, ho accepto, vaig començar aquest llibre perquè tenia més ganes de homoeròtica després Juegos de Pasión i em vaig adonar que el la novel·la que us ressenyo estava gratuïta en format digital (i encara està per si us interessa), així que vaig decidir provar a veure que tal estava. També he de dir que sóc bastant anti-futbol, no suporto les passions que desperta l'esport (no em pregunteu per això, que em sortirà la vena criticona), així que en part em feia por el llibre i en part tenia ganes de veure com plantejava el tema l'autora. Després llegir-me aquesta primera part he de dir que com una novel·la per entreteniment és perfecta.

La història és simple noi coneix a noi, nois s'enamoren. D'acord, per als no acostumats al yaoi pot resultar més sorprenent però en fi, novel·la d'amor. A partir d'aquí cal dir que l'autora ha tingut l'encert de tractar el tema de l'homosexualitat en l'esport d'alt nivell, és un tema sobre el que no havia llegit i l'autora aconsegueix crear un amor gairebé prohibit molt addictiu. I encara que a mi no m'agradi massa el futbol no he tingut problemes amb això ja que l'esport és present però no arriba a tenir molt protagonisme. Potser el que per a mi ha estat un avantatge per a altres sigui un inconvenient, ja que crec que l'autora podria treure molt més partit a l'emoció del joc en el canvi que, almenys en aquesta primera part, no he vist massa ja que s'ha centrat més en els sentiments dels personatges.
Val a dir que la tensió sexual entre els dos personatges és bastant alta des del primer moment que es veuen. I que és una novel·la amb els seus tòpics romàntics, però no per això argumentalment menys addictiva per fans del gènere com jo que cauen una i altra vegada a enganxar-se sobre relacions amoroses.

L'estil és dinàmic sobretot, es llegeix amb molta rapidesa i encara que els capítols siguin la majoria bastant llargs el més probable és que segueixis llegint fins acabar el llibre. Una cosa curiosa és l'intent de reproduir el parlar argentí, és una cosa que m'ha fet posar veu interna "argentina" més d'una vegada en el transcurs de la lectura. No puc dir res més d'això però si m'ha semblat curiós.
Els dos primers capítols potser siguin massa ràpids ja que t'expliquen uns 20 anys de la vida de cada protagonista en només 50 pàgines. D'acord, són bastantes, però potser hagués donat més de si, o això m'ha semblat a mi.
Els personatges destaquen sobretot els dos protagonistes, el Mateo amb la seva vitalitat i el seu bon humor i el Dani més aviat reservat i tancat. En qualsevol cas crec que em decanto per Dani encara que és una mica complicat ja que el Mateo també té un passat que m'atrau. Que en el fons no deixen de ser models de personatges que es veuen milers de vegades, però l'autora ha tingut la virtut de donar als seus un toc propi que els fa almenys una mica més memorables que altres. A més de ser bastant realista el que explica. També cal comentar que alguns secundaris tenen la seva importància i que suposo que en les altres parts Joan jugarà un paper important.

Resumint una bona novel·la romàntica homoeròtica. Aposta segura per fans del gènere, això sí, si no us agrada massa el tema potser serà millor que llegeixis una altra cosa. Això sí, és amena i entretinguda i l'única pega és haver d'esperar per a les continuacions. Sé que pots seguir llegint la segona part en watpad però crec que de moment m'esperaré que acabi amb tota la història abans de seguir.

El millor: amena, dinàmica, personatges que atreuen.
El pitjor: que encara no estigui acabada, i potser per a alguns (per mi està bé) que el futbol quedi no secundari però sí menys important en la història.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario