martes, 25 de marzo de 2014

El Decameró, Giovanni Bocaccio

Hola i en aquesta ocasió us porto un clàssic força conegut!

Títol: El Decameró o Príncep Galeoto
Títol original: Decameron
Autor/a: Giovanni Boccaccio
Altres llibres de l'autor/a: La caça de Diana, El Filocolo.
Pàgines: 700 en la meva edició
Narració: contes
Format original llibre
Adaptacions: pel·lícula entre d'altres.
Enllaços d'interès: https://es.wikipedia.org/wiki/Decamer%C3%B3n (l'apartat de simbolismes religiosos és curiós).

T'agradarà si: t'agraden els contes, tens interès en clàssics o en literatura de l'edat mitjana, vols narracions curtes i t'agrada l'erotisme.

Ni ho intentis si: t'espanten els llibres llargs, densos o antics, et cansen els contes o les històries curtes.

Sinopsi
En plena epidèmia de la pesta 10 persones (3 nois i 7 noies) decideixen refugiar-se en una casa apartada al mig del camp. Allà es divertiran i per passar-ho millor cadascun explicarà una història. Així en un total de 10 jornades de 10 contes, 100 narracions en total, trobarem temes diversos.

Opinió
Un altre llibre que tinc per casa i del que m'havien dit que tenia alguns contes força divertits. Sense saber ni que era tan llarg, que era tot un clàssic molt reconegut per tots i pràcticament desorientada, a part de les poques indicacions que m'havien donat, vaig començar a llegir-lo bastant lentament per la seva longitud i per ser contes, que poden arribar a interessant per ells mateixos però no enganxar a llegir el següent. Tot i així cal dir que és una lectura d'alts i baixos on alguns contes et resultaran molt bons i altres t'avorriran.

En aquest llibre trobem 100 contes així que està clar que és gairebé impossible que t'agradin o els odiïs tots. En el meu cas, com en qualsevol persona normal, he trobat una mica de tot. Alguns dels que m'han agradat més tenien tints eròtics i eren bastant humorístics. Que si cal ficar "el diable a l'infern", una que vol "escoltar un ocellet". En qualsevol cas tenen gràcia i entretenen, però també hi ha altres que deixen una mica indiferent o resulten poc interessants.
Un dels problemes principals que tinc amb el llibre és que l'autor no aprofités per aprofundir en les relacions dels deu personatges que s'ajunten per refugiar-se a la casa i que aquests es quedin en un simple pretext. Si bé és cert que el llibre hagués resultat molt més llarg del que ja és.

L'estil és acceptable no és massa complicat considerant de l'època que és. I l'únic problema que li veig és que l'autor decidís posar títols fent spoilers sobre el que passa en cada conte. Entenc que sí, que serveix per si no us interessa un tema no te'l llegeixes, però sincerament preferiria poder llegir-me'ls sense saber que van. D'acord, teniu raó, sé que penseu que em podia haver saltar els títols descriptius i així no no t'assabentes a priori del seu contingut, però suposo que sóc una mica masoquista i era incapaç de saltar-me'ls.
Com ja he dit abans el llibre no enganxa i se't pot arribar a fer pesat per la seva gran quantitat de contes així que si vols provar amb el llibre jo de tu miraria les jornades que normalment tenen un tema cadascuna i llegiria contes de la qual et cridi més l'atenció o sinó mira els títols i el que t'agradi més. Però per descomptat no és un bon llibre per llegir seguit i ràpid.

Resumint, si tens temps lliure t'ho pots anar llegint amb molta calma. Jo et recomanaria que llegissis un llibre cada dia. Et llegeixes el llibre en 100 dies, tampoc està tan malament... Bé, està clar que per a mi seria una tortura, però si tens tanta calma ho pots fer, segur que així en gaudeixes de veritat.

El millor: alguns contes picants, normalment les històries són entretingudes.
El pitjor: els títols que donen spoilers, algunes narracions en concret que es poden fer pesades.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario