jueves, 12 de diciembre de 2013

True Remembrance, Assassinant records

I per fi una ressenya d'alguna cosa que no sigui un llibre, us porto una visual novel.

Títol: True Remembrance
Significat del títol: Els meus veritables records (trad. Aprox.)
Estudi: Arc System Works & Shiba Satomi
Altres obres de l'autor: Soudentou no Mimei
Format original: visual novel
Extensió aproximada: 2-10 hores (Curta)
Idioma: anglès
Contingut sexual: sense contingut sexual
Curiositat: és una visual novel doujinshi
Enllaços d'interès: http://vndb.org/r6241

T'agradarà si: busques una història curta, emotiva, t'agrada el tema de la memòria o la pèrdua de memòria.
Ni ho intentis si: busques una història amb molts personatges, molta acció, llarga, o còmica.

Sinopsi
En un món on el Dolor és una epidèmia causada pels records dolorosos en una persona, els Mnemocidas són necessaris per eliminar les memòries ingrates. El Blackiris es trobarà amb la La, la seva nova pacient, però la seva història ja estava en marxa a la ciutat on les memòries moriran.

Opinió
Vaig començar a llegir la visual novel sense saber gairebé res, imaginava que tirava cap al drama i que era curta. No esperava massa però volia que fos una història curta i agradable. He de dir que no m'ha impactat massa però ha superat les expectatives que tenia, és una visual novel molt recomanada per a tots els que busqueu alguna cosa curta, compleix la funció d'entretenir i és un conte amb un toc especial.

La història en si no destaca massa. És cert que el món en si creat per l'autor és interessant, o almenys al meu perer aquesta premissa de la malaltia Dolor dels records dolents i gent que els esborra m'interessava.
Començant a llegir et trobes que t'expliquen aquest món i passa a uns casos més o menys entretinguts del Dolor. Però després ve un gir argumental que no te'l esperes, i que quan t'ho expliquen finalment, entens la gràcia de la història i el més destacable d'ella.

L'estil potser sigui el millor d'aquesta història, l'autor és capaç de crear una ambientació que et fa sentir gairebé a la ciutat on les memòries moriran. Té un toc nostàlgic que ha fet d'aquesta història alguna cosa que valgui la pena. Encara que he de dir que al principi no m'aconseguia convèncer a mesura que passava la història cada vegada l'ambient era més real. Per això us recomano a tots els que tingueu intenció de llegir-la que ho feu en una tarda o dues com a màxim, crec que m'hagués agradat més si hagués llegit seguida tota la història.

En aspectes tècnics és una vn molt senzilla, el dibuix no és típic, per això potser no us agradi massa però a una servidora que no es fixa molt o res en les il·lustracions no li ha importat gaire. Això sí, el soundtrack és una mica pobre, em faltaven més temes instrumentals. En qualsevol cas us deixo l'opening:


Els personatges també són un punt interessant. Crec que al llarg de la història un pot arribar a empatitzar amb la La i el Blackiris. Tots dos tenen una personalitat bastant marcada i personalment en Blackiris m'ha agradat més. És el que més li dóna a tota la història el to nostàlgic del que us parlava abans. Els secundaris compleixen el seu paper bastant bé i encara que no arriben a destacar el cambrer (no recordo el nom) és força característic.

Resumint, una bona història curta, sense grans pretensions, per gaudir en una tarda o dues. Sobretot recomanada en aquestes dates, i no em refereixo al nadal, però l'ambientació és molt hivernal i es gaudeix més en aquesta època (com també passa amb una altra visual novel que m'ha vingut ara al cap: Swan song).

El millor: curta, ambientació, personatges
El pitjor: potser que per la mida que té costa una mica entrar en matèria.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario