miércoles, 4 de diciembre de 2013

Holes (Forats), Louis Sacher

Hola! Nova ressenya literària al bloc
Títol: Holes ( Hoyos )
Autor/a: Louis Sachar
Altres llibres de l'autor/a: Segrestat en el naixement?, Súper ràpid, fora de control!
Pàgines: 231
Continuacions: Petits passos (és la història d'alguns personatges del llibre que no tenen tanta rellevància en aquest)
Narració: 3a passat
Format original: llibre
Adaptació: probablement pel·lícula (?)
Enllaços d'interès: http://www.louissachar.com/

T'agradarà si: busques un llibre fàcil de llegir, entretingut, tirant cap infantil, sense grans ambicions però que arriba a sorprendre en algun punt.

Ni ho intentis si: busques un llibre dens, que et marqui de per vida, no suportes la literatura infantil o no et ve de gust.

Sinopsi
L'Stanley Yelnats sembla que està condemnat a una vida de mala sort, degut a que la seva família té una maledicció per culpa d'un avantpassat que es va oblidar de complir una promesa. Per aquest motiu no s'estranya quan és acusat falsament d'haver robat unes sabates d'un jugador molt famós i per això és portat al Camp Green Lake, una mena de reformatori on adolescents i nens han de cavar un clot cada dia fins a ser alliberats.

Opinió
Em vaig comprar aquest llibre en part per consumisme, per practicar anglès i sobretot perquè fa molt temps (potser un any o més) vaig llegir una ressenya del llibre bastant favorable. Va ser bastant estrany, perquè el vaig veure per casualitat i alguna cosa en la meva ment em va recordar que coneixia el llibre d'alguna cosa i a partir d'això un impuls de compradora compulsiva (que em ve de tant en tant) em va obligar a afegir-lo a les meves compres. En qualsevol cas no tenia molta guia en el llibre, només sabia l'argument així que anava perduda, de fet no sabia que era més enfocat cap a un públic infantil, però no obstant això ha estat una lectura amena i lleugera.

L'estil és molt directe. És una tercera persona molt enfocada cap al personatge principal, però és un narrador amè i agradable de llegir. El nivell d'anglès és molt assequible i poques paraules se us resistiran. Cal dir que vaig estar una bona estona del llibre sense ganes de buscar al diccionari (visca la meva vagància), la paraula lizard (per als curiosos és sargantana) un animal que surt a la portada i que en aquest llibre té força importància. Una cosa que també cal destacar és que l'estil té tocs humorístics força agradables. I, això sí, té alguna cosa d'infantil en l'estil també.

L'ambientació està bastant aconseguida, sobretot pel que fa referència a la calor. No, però he de dir que aquest llibre m'ha produït set. Potser siguin casualitats de la vida, tenia bastant seca la gola però llegint aquest llibre tenia més sensació de set.

La història té una premissa simple però amb tocs originals. Tota la història de la maledicció és un gran punt a favor del llibre. Una cosa que també cal destacar és que en el final comencen a haver girs i revelacions que no arriben a sorprendre molt però si que entretenen i queden bastant creïbles en el món que crea l'autor. I en el fons acaba sent una història d'amistat ben portada i que entreté.

Els personatges destaquen el Zero i l'Stanley principalment. El primer crec que se li agafa afecte per les seves circumstàncies. I en canvi, el segon que coneixem més pel narrador acaba caient simpàtic per la maledicció de mala sort que li toca viure injustament.

Resumint, és una lectura que recomano per iniciar a la lectura en nens que busquin una novel·la d'acció i aventures però que qualsevol que no tingui prejudicis contra la literatura infantil pot gaudir. Això sí, has de saber que llegiràs, vull dir que si busques una història profunda que et canviï la manera de veure la vida (no és una exageració, que va), serà millor que vagis a una altra novel·la.

El millor: amena, història simple però entretinguda, curta
El pitjor: s'ha de saber al que vas llegint això, és una novel·la d'aventures curta i entretinguda per a nens.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario