martes, 19 de noviembre de 2013

Sharin no Kuni: Yuukyuu no Shounenshoujo

Hola! Us porto per fi una ressenya de visual novel. Després de molt temps sense tenir temps per fi he acabat amb aquesta vn.

Títol: Sharin no Kuni, Yuukyuu no Shounenshoujo
Significat del títol: País de la roda la joventut eterna
Estudi: Akabei Soft 2
Altres obres de l'estudi: 1- G senjou no mao, 2- Kourin no Machi, Lavender no Shoujo, 3 - A profile
Continuacions: aquest és un fandisk (disc d'expansió, contingut addicional a l'obra) que té una part que serveix de continuació i una altra de preqüela.
Adaptacions: no té però està basat en l'anterior Sharin no Kuni: Himawari no Shoujo
Extensió aproximada: Mitjà (10-30 hores)
Idioma: anglès (projecte al castellà en un futur)
Edat: té escenes sexuals explícites.

T'agradarà si: et va agradar l'original, t'agrada l'estil de l'autor (si has llegit alguna cosa d'ell), t'interessava el Houzuki.

Ni ho interessos si: no suportes els personatges amb moral ambigua, no toleres l'estil de l'autor (si has llegit alguna cosa), no tens interès en Houzuki (perquè t'aviso que les històries posteriors de les protagonistes són dolentes).

Sinopsi
Aquest disc d'expansió té diverses històries: una preqüela al joc original parlant que va passar durant l'examen de Houzuki per ser Individu Especial de Classe Alta. Les històries de les quatre heroïnes i una petita història sobre una altra protagonista.
En aquest fandisk ens trobem totes les respostes a qualsevol incògnita de l'original.

Opinió
Després de llegir el Sharin no Kuni original i assabentar-me que el fandisk estava traduït i tractava d'en Houzuki (el que podríem considerar com el dolent del primer) em va interessar conèixer la seva història. A més encara que no m'encantés la visual novel si que la vaig trobar interessant així que saber alguna cosa més de les heroïnes també m'interessava. Després d'haver-la llegit he de dir que les històries de les protagonistes són bastant prescindibles, però que si heu llegit el primer i us ha agradat us obligo a llegir la història d'en Houzuki.

L'estil d'aquest autor començo a odiar-lo i estimar-lo a estones. Després d'haver llegit dues visual novels i haver col·laborat en la traducció d'un tros de Sharin no Kuni he arribat a la conclusió que idealitza molt a les noies. No sé si és cosa de la traducció a l'anglès o l'original, però de vegades la seva forma de descriure és recarregada. No m'importa que descrigui, el que vull dir és que sembla com si l'autor és volgués lluir i no ho acaba d'aconseguir. A més una altra característica comuna són la gran quantitat de girs argumentals en poques línies que al lector li costa a vegades fins i tot d'assimilar. I quant a les parts precedents al drama (el slice of life) de vegades arriba a avorrir. Tot i això té grans moments i alguns que avorreixen molt.

La història de Houzuki m'ha encantat. Al principi no sabia molt bé que esperar, la protagonista no m'acabava de convèncer, a estones em sorprenia i a estones no l'entenia, però a mesura que anava avançant la seva història m'ha anat agradant cada vegada més fins a arribar al final que és massa obert i m'ha deixat amb ganes de més. És una història summament recomanable, que es podria llegir independentment de l'anterior i que encara que el final no m'ha convençut crec que m'ha impactat fins i tot més que l'original.
Les històries de les heroïnes són totalment innecessàries i s'arriben a fer molt pesades. O almenys a mi no m'han aportat res i se m'han fet més avorrides que una altra cosa. Suposo que si haguessin estat més curtes no haguessin estat malament, però sembla que només les hagin posat per posar més escenes de sexe i punt.
Sobre la petita història d'Eri se m'ha fet molt curta però no ha estat malament, entretinguda.

La música segueix en la línia de l'anterior, no és molt destacable però hi ha algunes versions instrumentals dels opening que estan bé. En fi us deixo aquí l'opening del fandisk.

Una versió que personalment m'agrada molt de l'opening de l'anterior visual novel:


Els personatges puc destacar el Houzuki Masaomi que descobrim amb força profunditat en la seva història i a mi m'ha caigut força bé. Després hi ha la Miina que m'ha acabat sorprenent al final per bé, sobretot amb certa escena a la presó.

Resumint, us recomano a tots els que heu llegit la visual novel original que llegiu el fandisk. Almenys us llegiu la història de Houzuki, les de les heroïnes les podeu passar. Encara que entenc que les llegireu probablement per curiositat (com he fet jo).


El millor: la història de Houzuki, molt recomanable
El pitjor: els epílegs per a les heroïnes són molt pesats.



Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario