domingo, 3 de noviembre de 2013

Estudi en Escarlata, Arthur Connan Doyle


Una altra ressenya per al blog!
Títol: Estudi en Escarlata
Títol original: A study in Scarlet
Autor/a: Arthur Connan Doyle
Altres llibres de l'autor/a: El món perdut, Sir Nigel, El paràsit
Pàgines: 185
Continuacions: El signe dels quatre/ Les aventures de Sherlock Holmes/
Les memòries de Sherlock Holmes/ El gos dels Baskerville/ El retorn de Sherlock Holmes
La vall del terror/ La seva última reverència/ L'arxiu de Sherlock Holmes
Format original: llibre
Adaptacions: pel·lícules

T'agradarà si: tens interès en la novel·la policíaca, t'agrada conèixer clàssics, o l'original Sherlock Holmes
Ni ho intentis si: no t'agrada massa la novel·la policíaca o necessites moltes sorpreses perquè t'agradi.

Sinopsi
Watson un jove metge decidirà buscar amb un excèntric home amb qualitats molt estranyes: Sherlock Holmes. Al principi no tindrà ni idea a què es dedica però després Watson es veurà embolicat en un dels seus "treballs".

Opinió
Un altre llibre que tenia molta curiositat per llegir. Tenia moltes ganes de conèixer a aquest detectiu tan famós en la seva versió original i, tot i que pensava que m'agradaria més i en algunes coses no m'ha acabat de convèncer el més probable és que algun dia segueixi llegint sobre el detectiu.

L'estil és agradable no destaca molt tampoc. És més narratiu que una altra cosa així que tampoc és pesat està bé en general. Tot i així el punt de vista de Watson està ben trobat o almenys et fa sentir menys idiota que si t'ho expliquessin des del d'en Sherlock Holmes.

El que més m'ha molestat potser hagi estat el canvi de narració tan bèstia que es produeix en aquesta història. La història en si ha estat massa normal per a mi i sobretot no em convenç que el misteri sigui tan irresoluble des del punt de vista del lector. És a dir aquest moment en què amb totes les proves presentades pot resoldre el mateix lector no l'he acabat de trobar. Que potser és per aquest motiu que no m'ha acabat de convèncer. Encara que està clar que jo no sóc Sherlocks Holmes, però almenys a mi m'han faltat detalls per endevinar tot això. I crec fins i tot que és una mica forçat que s'assabenti fins i tot del motiu.

Potser el millor del llibre sigui els personatges, o almenys a mi Holmes m'ha convençut, de que nassos serveix saber que la terra gira al voltant del sol? Crec que és un bon personatge i m'encanta amb la contraposició del Watson. De fet si continu llegint serà per ells (i també esperant per un millor misteri , o almenys que m'agradi més).

Resumint, no està malament però no m'ha acabat d'agradar a alguns punts. Tot i això potser segueixo llegint alguna novel·la més.

El millor: Personatges, estil
El pitjor: el misteri no m'ha convençut


Fins aquí el meu avorriment.

2 comentarios:

  1. Jo, m'he llegit llibres de Sherlock Holmes i m'han agradat i crec que són molt bons. Tanmateix, si busques el que li falta al Sherlock ho trobaràs amb l'Hèrcules Poirot d'Agatha Christie. Et recomano "El misteri de la guia de ferrocarrils".
    Edgar

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies per la recomenació. El que em passa amb la novel·la policíaca que, a banda de no ser un dels meus gèneres preferits, segueixo buscant algun llibre que em sorprengui i acostumo a anar amb expectatives molt altes (potser fins i tot massa). Per això segueixo intentant.
      En fi no m'enrotllo més gràcies pel comentari.

      Eliminar