lunes, 14 de octubre de 2013

The 5th wave, Ricky Yancey

Hola! I un altre llibre que he acabat i em disposo a ressenyar.
Títol: The 5th wave
Autor/a : Rick Yancey
Altres llibres de l'autor/a : http://www.rickyancey.com/ (consultar aquí)
Pàgines: 460
Continuacions: Per sortir The infinity sea (no sé si se suposa que serán tres, dos o més, si algú ho sap agrairia que comentés)
Narració: 1a en algunes parts en altres 3a
Format original: llibre
Adaptacions: crec que en un futur es rumoreja pel·lícula
Enllaços d'interès: http://the5thwaveiscoming.com/

T'agradarà si: busques un llibre amb acció, ràpid de llegir, en un ambient postapocalíptic, no tens por de les sagues (no sé de quants serà, suposo que trilogia, però ni idea).

Ni ho intentis si: no t'agraden les històries de ritme ràpid, tens alguna cosa en contra dels aliens i el gènere post-apocalíptic en general.

Sinopsi
La Cassie està sola enmig d'un bosc. Enmig d'una solitud artificial causada per uns aliens que ja han destruït més de la meitat de la humanitat. La primera onada va ser la pèrdua d'electricitat, la segona l'elevació del nivell de mar, la tercera un virus, en la quarta ja no pots confiar en ningú. Quina serà la cinquena onada?

Opinió
Amb tot l'èxit, crítiques positives i publicitat que està rebent el llibre crec que a tothom li donen ganes almenys de saber de què va el llibre i probablement llegir-lo. Així que el vaig trobar en anglès quan vaig anar a Oxford aquest estiu i vaig aprofitar. Practico l'anglès i llegeixo el llibre de moda, a veure que tal. Potser aquestes expectatives tan altes i que al principi l'idioma em fes perdre una mica en alguns termes ha estat el que ha fet que aquest llibre no m'hagi agradat tant com podria haver-ho fet.

La història no m'ha arribat a enganxar però si que és cert que passen moltes coses i que és fàcil de llegir i entretingut. El que passa és que els "suposats" girs sorprenents estan mal fets. És a dir, des del meu punt de vista l'autor dóna massa informació que es podria estalviar i enxampar-nos a tots més sorpresos. En donar tantes pistes les suposades revelacions que per a alguns personatges són tan sorprenents fan que el lector es quedi pensant "ja era hora que te n'adonessis". Que és clar que el personatge no tenia accés a tanta informació com el lector, però personalment m'agrada més anar al ritme dels personatges.

L'ambientació està bastant bé, o almenys a mi m'ha convençut bastant aquest món post-apocalíptic. És cert que algunes de les conductes dels aliens són una mica discutibles però en fi, no hi ha hagut res que m'hagi molestat en gran manera o que hagi trobat molt poc creïble.

L'estil és molt dinàmic. El llibre està dividit en parts i et va canviant de narrador. He de dir que la segona part em va agafar desprevinguda, pensava que el seguia explicant Cassie fins que em vaig adonar que allò no quadrava i era un altre personatge. Principalment predominen el punt de vista de la Cassie i el Zombie però s'intercala algun en tercera persona basant-se en altres personatges. Crec que això és una cosa molt positiva per al llibre perquè expandeix la història. És a dir que hi ha més d'un focus d'interès i almenys el lector no s'avorreix dels personatges.

Els personatges no estan malament però tampoc m'han arribat massa. És a dir en la Cassie he notat algunes respostes a l'Evan que m'han agradat, i de fet aquests dos no han estat malament però m'hagués agradat que es desenvolupessin més. Són una parella interessant i amb el final del llibre una es queda amb ganes de més. Passant a altres, el germà de Cassie fa bé el paper d'encantador.
I a l'altre costat en Zombie i la Ringer destaquen i la veritat és que crec que tothom pot pensar que hi ha morbo. O almenys jo veig clar que si.

Resumint, un llibre entretingut sense més, tot i així es llegeix ràpid així que si busques alguna cosa lleugera t'ho recomano. A més probablement el final et deixi amb ganes de més com m'ha passat a mi.

El millor: estil dinàmic, parts des de diferents punts de vista.
El pitjor: no m'ha impactat tant com podria haver fet


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario