martes, 22 de octubre de 2013

Kaichou wa maid-sama!, Fujiwara Hiro

Hola! Per fi us puc portar una ressenya d'alguna cosa que no sigui un llibre. M'ha agafat desprevinguda, però aquí teniu un manga.

Títol: Kaichou wa maid sama!
Significat del títol: La presidenta del consell estudiantil és una serventa!
Extensió: 85 capítols
Format original: manga
Adaptacions: anime (només una temporada 26 capítols)
Autor/a : Fujiwara Hiro
Altres obres de l'autor/a: Kono Mama ja Dame Mitai desu, Toumei na Sekai

T'agradarà si: busques un manga shoujo de comèdia romàntica no molt llarg (85 capítols es poden aguantar), amb una protagonista tsundere.

Ni ho intentis si: no et va el shoujo, busques alguna cosa profunda (encara que probablement si busques una comèdia romàntica no buscaràs alguna cosa profunda... Encara que qui sap?).

Sinopsi
Misaki Ayuzawa és la presidenta del consell estudiantil i té la missió de fer de l'institut un lloc millor, per això serà coneguda gairebé com un dimoni pel dura que arriba a ser. Quan Takumi Usui, un noi que no deixa de donar problemes, descobreixi que treballa com a serventa en un restaurant, ella haurà d'evitar que els ho digui a tots perquè no li perdin el respecte.

Opinió
Vaig començar a llegir aquest manga farà ja uns tres anys quan estava l'anime en emissió i no tenia ganes d'esperar al següent capítol (si no recordo malament, la veritat és que no estic molt segura). El cas és que vaig llegir tot el que havia de manga i vaig deixar abandonat l'anime (no ho he acabat i crec que no ho faré). És per tot això que de la part inicial del manga no recordo massa, però si que us dic que si busqueu un manga shoujo entretingut teniu aquí un que està força bé.

El ritme del manga no és excessivament pesat (vegeu Skip Beat!). Encara que he de dir que l'interès ha anat descendint. Al principi em va enganxar una barbaritat, la parella protagonista tenia molt morbo, però quan ja estan junts, al meu parer, el manga va perdent i potser s'ha allargat massa per al meu gust.

La història en si és bastant simple, això si la premissa sobre la qual es basa és bastant idiota, o almenys jo ho veig així. No cal dir que hi ha bastants tòpics en el manga (noi ric amb traumes familiars, quantes vegades hauré llegit mànigues shoujo sobre això?) Però que compta amb uns personatges que ajuden a seguir llegint. Potser serien millorables els trets còmics i algunes parelles secundàries més potenciades però en fi, tampoc he arribat a empatitzar massa amb elles.
Un altre problema que li veig el manga és que el final no m'ha acabat de convèncer. No està malament, no vull fer spoilers així que diré que és el típic del típic però m'ha deixat bastant freda i tal. No sé que esperava, però en fi suposo que amb el temps aquest manga ha perdut interès per a mi i que si ho hagués llegit seguit se m'hagués fet més interessant.

Els personatges potser siguin un dels millors punts per a mi. Sobretot faig referència a Misaki i Usui. La primera si t'agraden les tsunderes acabarà agradant-te, i el segon té moltes fans entre les quals em compto parcialment. La veritat és que són personatges bastant atractius o almenys no sé fan molt pesats.

Resumint, després de molt temps s'ha acabat un dels mangues shoujo que m'agradava bastant, però amb el temps potser m'hagi anat decebent la trama argumental. Tot i així us ho recomano si busqueu alguna cosa entretinguda, compleix.

El millor: personatges, entretingut.
El pitjor: al principi és molt interessant però perd interès.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario