domingo, 27 de octubre de 2013

El joc d'Ender, Orson Scott Card

Hola! Un altre llibre que us porto per al blog.
Títol: El joc d'Ender
Títol original: Ender's Game
Autor/a: Orson Scott Card
Altres llibres de l'autor/a: El mestre Cantor,
Pàgines: 360
Continuacions: La veu dels morts (1986) Ender el xenocida (1991) Fills de la Ment (1996)
L'ombra d'Ender (1999) L'ombra del poder hegemònic (2001) Titelles de l'Ombra (2002)
Primeres trobades (2002) L'ombra del Gegant (2005) Guerra de regals (2007) Ender al
exili (2008) Ombres en fugida (2012) La Terra desprevinguda (2013) La Terra cremant (2014)
Narració: 3a persona passat
Format original: llibre
Adaptacions: pel·lícula (està per sortir)
Curiositat: potser no hauria posar-ho, però m'ha sorprès saber que l'autor és homòfob declarat i té una novel·la amb un amor homosexual.
Enllaços d'interès: http://www.hatrack.com/

T'agradarà si: t'interessa la ciència ficció, busques una novel·la amb molta acció, t'agraden els protagonistes genis.

Ni ho intentis si: no suportes per algun motiu la ciència ficció (encara que en aquest cas...), no t'agraden els protagonistes que són genis.

Sinopsi
La terra està amenaçada per uns aliens anomenats insectors. L'única esperança de la humanitat és Ender, un noi de només 6 anys que sembla ser l'estrateg militar necessari per derrotar aquests aliens.


Opinió
Crec que molta gent ja ha opinat d'aquest llibre i més darrerament amb l'adaptació recent que està per arribar. El cas és que veient tantes ressenyes positives no vaig poder evitar comprar-lo i ara per fi he tingut l'oportunitat de llegir-lo. I conclosa la lectura puc dir que ha estat molt entretinguda i que entenc que hagi tingut tant èxit.

La història en si és potser des del meu punt de vista, bastant surrealista, deixant el tema de la ciència ficció a part, això que el protagonista tingui en un principi només 6 anys et fa sentir força inútil. Jo no sé vosaltres però a aquesta edat somiava que anava amb Peter Pan a Mai Més i érem amics (per dir alguna cosa), i veure que l'Ender és capaç de fer tantes coses a aquesta edat, a part de depriment, a mi se'm feia difícil de creure, que no dic que sigui impossible, simplement a mi no m'entra. Tot i així és una història entretinguda, que encara que a vegades és lineal no deixa de ser entretinguda en cap moment, tot i que potser sí que m'ha faltat alguna cosa. Entenc que pel tipus de novel·la és normal que no hi hagin gairebé relacions personals, però m'he quedat amb ganes de més.
Un altre punt és que hi ha cert gir argumental que a mi no m'ha acabat d'agradar, és a dir crec que és massa convenient per a l'argument. ¿Quina manera tan radical d'acabar amb tota aquesta trama, no ? Però així i tot el final és bastant obert i a mi m'ha deixat amb ganes de seguir amb la saga.

L'estil de l'autor és bastant directe, no hi ha massa descripcions així que tot va ràpid i enganxa bastant, o almenys tens interès en saber el que passarà. Una altra cosa que m'agrada són els inicis de capítols que comencen amb diàlegs des d'un altre punt de vista, crec que és un gran punt a favor, dóna més profunditat a la història.

L'ambientació és un punt a favor, tots aquests videojocs que s'inventa l'autor (ho deixarem en això) i tot el món que crea és interessat encara que és curiós que estigui antiquat en algun aspecte.

Els personatges potser siguin un punt que per una banda m'agraden però m'han decebut per una altra. És a dir els tres germans potser siguin els més interessants del llibre. L'Ender té una dimensió psicològica interessant però que esperava més àmplia, al final sembla que els sentiments d'aquest noi sempre siguin els mateixos, que ho entenc, però potser m'hagués agradat més que haguessin més relacions humanes. La Val també m'ha semblat força interessant, i m'hagués agradat saber més d'ella al igual que amb el Peter.

Resumint, és cert que diversos punts no m'han acabat de convèncer, i llegint aquesta ressenya pots pensar que no m'ha agradat el llibre, però no és així, el llibre m'ha agradat i és probable que continuï amb la saga encara que hi hagi detalls que no són del meu gust.

El millor: enganxa, entretingut, el món que crea
El pitjor: necessitava més relacions humanes, hi ha un gir argumental que no m'ha acabat d'agradar.


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario