viernes, 6 de septiembre de 2013

PdR34: Adéu puntuacions!

Hola! Al Paranoies de RiKanna d'aquesta setmana us vinc a parlar d'un tema important per a les ressenyes i que potser si heu llegit alguna de les ressenyes recents us pot haver sorprès, ja no hi ha puntuacions. Per què? Bé, això és el que pretenc explicar en aquesta entrada.

Com ja vaig dir una vegada en una entrada que vaig fer parlant sobre com valorava les històries que us porto al blog, se'm fa molt difícil posar puntuacions als llibres. De debò, pot semblar una estupidesa (jo mateixa ho penso una mica) però no puc evitar que amb el temps pensi: "tal llibre no em va agradar tant per posar x nota, i en canvi aquest altre té menys nota i en certa part és millor". I començo a dubtar i dubtar, de debò no sé si sóc única o no, però amb el pas del temps hi ha llibres que cauen del pedestal on els he posat i altres que em recordo d'ells amb més afecte que en acabar-los vaig pensar que eren normalets. I quan dic llibres dic visual novel anime o el que sigui.

D'altra banda em sabia greu treure les puntuacions, al cap ia la fi crec que tots/es hem pecat alguna vegada (per dir-ho d' alguna manera) de veure una ressenya i baixar fins a l'últim paràgraf per veure que puntuació li havia posat a un llibre. O almenys jo ho he fet més d'una vegada, i és cert que en una ressenya es divaga així que és normal que al final veure aquest nombre clarifiqui molt més que tot un text analitzant parts bones i dolentes. Però crec que l'últim paràgraf de les meves ressenyes sol ser un resum de tot el que he dit així que espero que serveixi igual per als curiosos impacients.

De fet de vegades em poso a pensar en bestieses (no, sempre penso en bestieses) i la idea que tot està massa classificat espanta tant com la possibilitat del caos que realment existeix i tots intentem evitar en certa manera. És a dir, aquest numeret està intentant resumir tot el que t'ha semblat un llibre. Suposo que "definir és limitar" i, en aquest cas considero que per mi és massa limitació per continuar fent-lo servir. Per això de vegades m'estranya molt en veure puntuacions com 4,78. Suposo que valoraran àmbits del llibre per separat, perquè sinó no puc entendre-ho.

D'acord, ho accepto no serveix de res tota aquesta parrafada, però havia d'aclarir-me les idees i m'havia de convèncer a mi mateixa que és el millor que puc fer. Adéu puntuacions, espero que ningú les enyori molt. I bàsicament això, s'han acabat els números.

Què penseu del tema? Suposo que us semblaré una exagerada, són paranoies meves potser. (Joc de paraules amb el títol del blog...? No! ) .


Fins aquí el meu avorriment .

No hay comentarios:

Publicar un comentario