jueves, 12 de septiembre de 2013

Endevinalles, personatges de llibre, dons: Forest

Hola! Per fi us puc portar una nova ressenya de visual novel.
Títol: Forest
Significat del títol: Bosc
Estudio: Liar Soft
Altres obres de l'estudi: http://vndb.org/p29
Format original: visual novel
Extensió aproximada: Mitjà (10 - 30 hores)
Idioma: anglès
Edat: +18
Enllaços d'interès: http://vndb.org/v59

T'agradarà si: busques una cosa difícil d'entendre, que et faci pensar, metafòrica, t'agraden les
històries que juguen amb la seva pròpia naturalesa, són una història ho admeten i alhora et fan

qüestionar-te coses, a més trenca amb la 4a barrera.

Ni ho intentis si: t'agraden les coses normals, no busques alguna cosa complicada, vols una cosa lleugera,
Sinopsi


A Shinjuku apareix un bosc que ho empassa tot de tant en tant, preparant endevinalles per als protagonistes basats en llibres famosos. Podran guanyar al Bosc o seran expulsats?
L'Alícia negra els espera al costat de personatges de molts llibres, gens té sentit o per contra, tot passa per algun motiu? Qui ha creat el Bosc?, per què?
Opinió



Primer de tot haig de confessar que aquesta és la visual novel més rara que he llegit, i que potser hagi estat per mi també la més rara història que he experimentat. Després d'aquest advertiment, solament us puc dir que tal raresa, sobre la qual vaig llegir en vàries ressenyes i comentaris, va ser el principal incentiu per a la meva lectura. Una altra cosa que em cridava l'atenció era que tingués l'etiqueta de “metafiction” en la vndb, és a dir és alguna cosa així com que la història mateixa reconeix que és una història i juga amb això. Després d'haver llegit Forest, us diré la veritat, llegir aquesta visual novel ha estat una experiència estranya, no sabria dir-vos si és una bona o mala història, no obstant això us puc assegurar que és interessant.

L'estil d'aquesta visual novel porta a la confusió de la qual us parlo, al principi jo crec que qualsevol lector es sentirà profundament perdut pel que li estan explicant i alhora el que t'expliquen té una mica d'interès. Aquesta història està dividida en 10 capítols de diverses extensions, en ells depèn de les eleccions que facis aniràs cap a un final que és “més o menys el veritable” (és a dir el més llarg) o sinó aniràs cap a un punt mort. Per a aquestes opcions jo que tu seguiria una guia si planeges llegir-la perquè són tremendament complicades i sense una lògica (com tota la història més o menys). No obstant això les opcions de les quals jo us volia parlar (i se m'ha anat l'olla per al mig) són les opcions en forma de fulla. Abans d'entrar en aquests 10 capítols dels quals us parlava normalment apareixen unes fulles amb unes dates, són com petites històries (la majoria) sobre els personatges de la visual novel que ens confonen i alhora ajuden a comprendre tot aquest enorme embolic. Per no perdre't cap hauràs d'escollir sempre l'opció de més amunt. El cas és que hi ha unes parts que són les anomenades “històries del principi” que de debò crec que si em tornés a llegir tota la visual novel serien molt aclaridores per al desenvolupament de tot. Al principi haig de dir que no entenia qui era la noia i la vaig confondre amb una altra (manera de no fer spoilers, no dic noms), però després vaig entendre una mica més.

La història en si són un conjunt de coses sense sentits que se succeeixen l'un a l'altre barrejant moltes obres de la literatura anglesa (bé, al final no m'ha quedat clar si era solament anglesa), ens trobarem amb personatges com Reepichep (ratolí de les cròniques de Narnia) Dinah (gat d'Alícia) Peter Pa i fins i tot Winnie de pooh entre molts uns altres, aquestes referències m'han semblat molt curioses i la veritat m'han entrat ganes de llegir per exemple Alícia o El Pujol de Watership. Però dins d'aquest embolic sense sentit que alhora aconsegueix ser interessant, (sí, les “endevinalles” tenen escenes que de vegades arriben a impactar d'alguna manera) és tot molt metafòric i podríem dir que els personatges representen rols com a “creador” “lector” etc. Haig de dir que hi ha algunes coses que no m'han quedat clares, però fins a aquí s'arriba a entendre. I això és exactament el més interessant de la visual novel (per mi) que es reconegui com a història, que l'autor pugui barrejar tantes coses i tants conceptes fins a perdre't al món que crea. Arribant-te a preguntar què és el bosc? Que per mi gairebé resulta el mateix que dir-te què són les històries?

Una cosa que haig de comentar és com s'utilitza el sexe en aquesta visual novel, té un paper estrany com tot en aquesta història. És necessari per canviar els anomenats “dons” sens dubte ho trobo original i estrany alhora.

Sobre aspectes gràfics no tinc molt a dir, no és el tipus de dibuix habitual en les visual novels però m'ha agradat. Els fons són molt bonics i ajuden a crear una ambientació al costat de la música “tipusl cèltica”. Us deixo el opening (+18) i un track.

Track (no es dels meus preferits, però no n'he trobat més)

















Opening

Ja passant als personatges els 6 principals podríem dir que estan ben fets. I la veritat és que no he arribat a voler ni odiar a ningú desmesuradament. Així i tot haig de dir que no són mals personatges. L'Akeru podríem dir que potser és anti-heroi en algunes ocasions (cosa positiva), i al final té el seu moment èpic. L'Amemori m'agrada més el seu personatge en el passat en certes escenes amb l'Akeru creant històries. A la Kariya li vaig agafar molt d'afecte al principi, però després la seva història en el restaurant m'ha perdut una mica. La Mayazumi al contrari que la Kariya no em queia bé, després amb allò dels conills em va agradar més. De la Nagatsuki m'hagués agradat saber més, crec que al final ha acabat per agradar-me més del que esperava, suposo que llegir fragments des del seu punt de vista ajuda a que le vegis d'una altra forma amb ella. I finalment l'Alice negra... Aquest personatge m'ha fallat la seva funció dins de l'analogia de “tots els personatges som una part de la història”, al principi pensava que era la creadora, però després apareixen altres coses i em vaig quedar amb el dubte (tot i que tinc teories).

Resumint, la lectura d'aquesta història és una experiència única per la seva raresa. No et prometo que t'agradi, però et pot arribar a entretenir i deixar-te tan perdut/da com a mi.

El millor: personatges, ambientació, referències literàries,
El pitjor: per a alguns pot arribar a ser tot molt estrany, i a mi personalment m'hagués agradat que se m'hagués donat més informació en algunes coses, també pot ser negatiu que al principi no t'assabentis de res.

Fins a aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario