sábado, 31 de agosto de 2013

Poesia femenina: Bruixa de dol

Hola! I una altra vegada torno amb una ressenya literària, en aquest cas us vinc amb poesia en català.

Títol: Bruixa de dol
Significat del títol: fa referència a la cançó tradicional, a més de tenir un simbolisme feminista
Autor/a: Maria -Mercè Marçal
Altres llibres de l'autor/a: La passió segons Renee Vivién
Pàgines: 158
Narració: Poesia

T'agradarà si: busques poesia en català, relacionada amb el feminisme, t'agraden els simbolismes.

Ni ho intentis si: la poesia no és el teu gènere, no saps català,

Sinopsi
Un compendi de poemes en què l'autora barreja diferents estils i temes amb potser el tema principal del feminisme. Una Maria-Mercè Marçal que se'ns presenta jove però amb alguns ideals prou clars.

Opinió
Primer de tot he de confessar que no m'agrada la poesia, potser no he llegit prou per saber apreciar-la i suposo que el meu gènere predilecte és la narrativa, però em van regalar aquest llibre així que vaig decidir llegir-lo. No anava amb cap expectativa, perquè la veritat és que no sabia res de l'autora (només em sonava el nom) i ni tan sols sabia que temàtiques tenien els poemes. I la veritat encara que costin d'entendre i molts crec que no els he entès ha estat una bona lectura.

L'autora juga amb molts simbolismes complicats com la lluna, l'heura, el mirall... És normal perdre's entre ells, però he de confessar que per primera vegada trobo que el pròleg de l'edició que he llegit és bastant interessant, ens centra una mica en la vida de l'escriptora que crec que en aquesta ocasió és força important per entendre alguns poemes i fins i tot ens aclareix el simbolisme del títol que ja he aclarit: "La bruixa de dol " és una clara referència a les dones que no han estat lliures al llarg de la història, i crec que és un tema prou interessant.

Un altre punt a comentar és que els poemes estan dividits en grups força diferents, ens trobem des poesies eròtiques (algunes lèsbiques i altres no) fins el feminisme que ja he comentat abans. A més ens trobem amb poesies d'estrofes molt diverses: sonets, cançons, composicions molt curtes... Això li dóna a aquest compendi una varietat que fa que almenys algun poema et sorprengui o t'agradi.
Si us he de ser sincera hi ha molts poemes que m'ha costat d'entendre o, que directament no he entès, però em conformo almenys amb haver apreciat les paraules i la forma de les poesies. Algunes paraules es repeteixen molt en aquests poemes sent gairebé com una obsessió.

Resumint, em costa molt valorar aquest llibre perquè no és el que estic acostumada a llegir. Volia fer-li una ressenya encara que hagi estat complicat. En definitiva és un llibre de poesia que pots llegir en una estona i pots tornar a ell sempre que vulguis.

El millor: gran varietat de temàtiques i formes.
El pitjor: són complicades, és poesia i si no us agrada o no estàs acostumat resulta difícil


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario