miércoles, 28 de agosto de 2013

32 per escollir: La selecció

Hola! Us porto una altra ressenya literària.
Títol: The selection (La selecció)
Autor/a: Kiera Cass
Altres llibres de l'autor/a: The siren
Pàgines: 327
Continuacions: L'elit i un altre de pròxima aparició. A més de petites novel·les des d'altres punts de vista dels personatges del llibre.
Narració: 1a passat
Format original: llibre
Enllaços d'interès: http://www.kieracass.com/books/

T'agradarà si: busques un llibre fàcil de llegir, amb dosis de romanç, busques una distopia o alguna cosa que passi en l'ambient d'un palau.

Ni ho intentis si: busques alguna cosa profunda, una cosa molt diferent a tot.

Sinopsi
En un món dividit per castes on els 1 tenen gran poder adquisitiu i els 8 són indigents, la Selecció és una gran oportunitat per ascendir socialment. 32 noies són seleccionades per competir entre elles, sols una es casarà amb el príncep.
L'Amèrica està enamorada, així que en un principi no vol ni sentir a parlar de la selecció, però acabarà entrant en el sorteig previ...

Opinió
Em vaig decidir per aquest llibre perquè havia llegit algunes ressenyes positives, semblava entretingut, i almenys fàcil de llegir en anglès. A més em venia de gust una distopia i aquesta feia temps que em cridava l'atenció, l'únic problema que li veia era que és una saga i encara queda un llibre per sortir, però en fi em vaig animar i la vaig comprar. I la veritat no ha estat una mala lectura.

La història en si és molt més romàntica del que esperava. No és una distopia que es basi en els problemes del món futur, però si que se'ns mostren prou perquè entenguem la situació del Illea. Però hi ha algunes coses d'aquest món que no acaben d'encaixar del tot o que almenys en aquest primer llibre ens deixen amb moltes ganes de continuar per saber com evoluciona tot això. A més del clar triangle amorós que ja des de la sinopsi del llibre ens deixen més que clar. I si, a mi m'ha enganxat el llibre, ho reconec, i la veritat és que tinc ganes de continuar amb la saga, però no us enganyaré, tampoc m'ha impressionat i el segon llibre em fa una mica de por perquè crec que per ressenyes i per intuïció a on es dirigirà i no m'agrada.

Spoilers molt lleus!
Una de les coses que no acabo d'entendre és la poca seguretat del castell. Vull dir no m'estranyaria que hi haguessin atacs terroristes al món distòpic, el que m'estranya és que es puguin eludir amb tanta facilitat la seguretat de la casa reial, no té sentit. Suposo que la cosa que busquen potser tingui alguna cosa a veure.
Un altre punt que no em convenç és que al final es dirigeix cap a l'explotació del triangle amorós, i la protagonista no s'aclareix qui li agrada. Jo que vols que et digui, deu ser perquè no tinc experiència en el tema, però les protagonistes tan dubitatives en aquest aspecte acaben una mica amb la meva paciència, a més aquesta s'aprofita de l'amabilitat dels dos, o almenys al final em semblava això, i sembla que el segon continua amb el tema... Tanmateix, no us diré que no seguiré, perquè el llibre enganxa i tinc curiositat. Una altra cosa que tinc ganes de saber és sobre la Marlee i el que amaga aquest personatge.
Spoilers fora!

L'estil és molt directe, és una primera persona que en aquest tipus de llibres sempre la prefereixo. Sóc fan de la primera persona per a llibres lleugers, perquè m'ajuda a connectar més amb el/la protagonista. El llibre es llegeix molt ràpid i us he de confessar que m'ha donat la bogeria i l'he acabat en dos dies.

Els personatges només destacaria els tres del triangle amorós. L'Amèrica és una noia amb la que he pogut empatitzar, no és tonta, però tampoc és molt dura, diguem que és bastant normaleta, però almenys no m'exasperava. Els dos nois es em fa una mica difícil d'escollir entre ells, jo crec que escolliria a l'Aspen per ser el primer, i perquè entenc el seu orgull ferit, i la seva manera de ser m'atrau més potser. En Maxon en canvi, no em cau malament, però m'ha semblat massa innocent, sobretot quan l'America li explica certa cosa i l'actua de seguida, com si mai hagués sabut res del tema, per a mi no és normal.

Resumint, un llibre que es llegeix molt ràpid, addictiu que deixa amb ganes de més, potser no és brillant però si és entretingut. Seguiré amb aquesta saga a veure que tal.

El millor: dinàmic, entretingut, fàcil de llegir, personatges tolerables
El pitjor: no és molt memorable, alguns detalls.

L'he gaudit un: 3/5


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario