lunes, 24 de junio de 2013

Magical Girls, mort, tragèdia...: Puella Magi Madoka Magika

Hola! No esperava per res aquesta ressenya així que us porto una d'un anime.
Títol: Puella Magi Madoka Magica
Significat del títol: La noia màgica Madoka
Extensió: 12 capítols
Format original: animi
Adaptacions: màniga, pel·lícula,
Estudi: Shaft

T'agradarà si: t'agraden les històries amb màgia, drama, t'agrada el yuri encara que sigui sobreentès (no hi ha res explícit en cap sentit), no t'importa que una història sigui rara o les anades de l'olla bèsties

Ni ho intentis si: odies les històries que siguin complicades, no suportes el drama o busques una cosa lleugera sense gaire profunditat.

Sinopsi
La Madoka és una noia normal, però coneixerà que el món en què viu no ho és tant. Noies màgiques s'enfronten contra Bruixes en una batalla que no sembla tenir fi. És llavors quan li proposen ser una noia màgica, a canvi se li concedirà un desig. Però no tot és el que sembla per les noies màgiques...

Opinió
Bé, la veritat és que havia llegit crítiques molt positives d'aquest anime, de fet crec que no he vist cap negativa. I a part tothom parlava d'ell, fins i tot en termes com “el canvi necessari al gènere de les magicals girls”. Bé, sento decebre-us, però a mi l'anime no m'ha acabat d'agradar, tampoc l'he odiat, però no l'he trobat tan especial com tothom es cansa de dir.

Comença la sèrie i ens trobem amb alguna cosa bastant normal, només ens mostren la vida d'unes noies normals que sembla que vulguin ser noies màgiques perquè no tenen res millor a fer. Jo ja sabia quin tipus d'anime estava veient, però és cert que en el capítol quart hi ha un gir amb la trama feliç i a partir del cinquè tot el que veureu està enfocat cap al drama, l'horror i la paranoia. Com sabia que havien de passar coses dramàtiques fins al quart capítol la cosa no és massa interessant, a partir d'aquí no m'ha estat difícil viciarme. I en total he vist 11 capítols (el primer ja l'havia vist fa temps) en una nit. Sí, enganxa molt. La història té interès, però arriba un moment en què tot perd molt el sentit, i el final és d'aquells massa inútils i alhora estranys. Se'm fa difícil explicar més sobre això sense spoilers.

SPOILERS AQUÍ
La veritat és que estic massa acostumada a això de que algú busca el món ideal veient com moren els seus amics en tots els mons i intentant-ho evitar sense èxit. Per tant sorpresa amb això de la Homura i les seves ganes de fer que Madoka visqués no n'he tingut cap. No m'ho imaginava, però estic acostumada a aquest gir argumental. El problema ve després amb la solució a tot l'embolic, la Madoka decideix eliminar les bruixes de tots els temps i és tan inútil que es converteix en déu però segueixent havent-hi malediccions i per tant ara no hi ha bruixes sinó monstres. Què voleu que us digui, no em convenç tot això de ser Déu aquesta solució que no soluciona res, i la pobra Homura que es queda igual que abans, més sola que la una. El pitjor de tot és que la gent que té ganes de veure-li simbolismes a tot fins i tot diu que té moral cristiana. En fi, jo no l'he vista, el que si que us puc dir és que l'últim capítol no m'ha agradat res del que ha fet. És veritat que l'embolic era difícil d'arreglar però crec que hi havia maneres millors de fer-ho.
SPOILERS FORA

El dibuix és una cosa molt estranya en aquest anime, els personatges tenen un dibuix infantil però les escenes "dins" de les bruixes són escenaris sens dubte surrealistes i estranys. La música està composta per un autora coneguda Yuki Kajiura però he de confessar que en aquesta ocasió no he estat molt atenta en aquest aspecte quan veia la sèrie. A posteriori he descobert alguns temes que m'han agradat molt. L'opening se m'ha enganxat una barbaritat, us el deixo amb un tema de l'OST.
Sayaka theme


Els personatges fan un balanç positiu per a mi, però he de dir que la protagonista Madoka queda molt desfigurada, després quan ens assabentem de tot el referent a l'Homura té més sentit que no tingui tanta personalitat, però la majoria de l'anime tenim una protagonista inútil fins al final que es desperta. En canvi la resta de personatges són més suportables, potser la Sayaka destaca per la importància que té durant bona part de l'anime, és un personatge amb el qual no he pogut empatitzar encara que he de reconèixer que té personalitat. La Homura crec que és la meva predilecta i la veritat és que diguin el que diguin estima a la Madoka de forma romàntica. Almenys jo ho veig així. La del cabell vermell també tenia molt potencial poc explotat. En Kyuubey que és un personatge que sol caure malament crec que m'ha agradat bastant.

Resumint, una sèrie entretinguda que té punts bons, amb una història complexa però que no m'ha agradat gens com ha resolt el problema. Per acabar és cert que tot l'èxit que té potser m'hagi influït a crear expectatives, però tot i així això de que les "magical girls" no han estat un tema que ha canviat com he arribat a llegir i que aquesta sèrie ho canvia tot... Sèries com Mai-hime i la seva continuació no tenien unes "magical girl" estereotipades. No dic que sigui millor, però no innova tant en el gènere. En fi, el que deia es pot veure, però com no m'ha agradat el final ja no m'ha arribat com podria haver-ho fet.

El millor: personatges interessants, història entretinguda i d'interès, música
El pitjor: costa entrar en matèria, final

L'he gaudit un: 3/5



Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario