miércoles, 12 de junio de 2013

Anem a buscar el tresor de la vida: Tomoyo After it's a wonderful life

Hola! Avui us porto la ressenya d'una visual novel.

Títol: Tomoyo After: it 's a wonderful life
Estudi: Key
Altres obres de l'estudi: Little Busters!, Rewrite, Kanon
Precedit de: Clannad (seria més aviat un spin-off de Clannad, es poden llegir de forma independent perfectament)
Format original: visual novel
Extensió aproximada: 10-30 hores (mitjana) ja us dic que és bastant curta
Idioma: anglès
Edat: +18
Curiositat: en l'edició memorial se suposa que el true ending s'amplia, però l'ampliació és de tres línies més o menys, així que no us perdeu res, ja us aviso.

T'agradarà si: vols un drama enfocat cap als assumptes familiars, una cosa curta i agradable, no t'importen els finals oberts ...

Ni ho intentis si: odies el drama, no toleres res de sexe explícit (no és important per a la història, però sobretot al principi surt bastant).

Sinopsi
Després d'acabar l'institut en Tomoya ha anat a treballar i té un apartament on viu sol, la Tomoyo va freqüentment a visitar-lo, però no només ella, sinó que el germà de Tomoyo, en Takafumi també apareix per l'apartament. Les coses fins i tot es tornen més animades per a la parella quan l'exnòvia del germà i una germanastra d'en Takafumi i de la Tomoyo s'estableixen en l'apartament de Tomoya.

Opinió
Avís, només m'he llegit el true ending-

Tenia moltes ganes de llegir aquesta visual novel pel fet que era de la companyia Key a la qual adoro, sobretot per la seva obra Little Busters! Però al ser una espècie de "continuació" de Clannad volia esperar a llegir aquesta encara que ja hagi vist l'anime. En veure que la traducció en anglès ja havia sortit no he estat capaç d'escapar de la temptació i l'he llegida sense haver llegit CLANNAD. La veritat és que m'ha deixat amb sentiments contradictoris.

La història té dues parts molt diferents, la primera seria el que us he explicat en la sinopsi més o menys i el desenvolupament d'aquesta, la veritat és que té parts que estan força bé. La història d'en Takafumi i la Kanako em va agradar bastant, crec que fan bona parella i això de córrer, el trauma del germà, és interessant. La part de la Tomo, sobretot el final és molt emotiu. Potser s'idealitza una mica la reacció per part de la nena, és molt petita per fer-ho però en fi potser sigui jo la que no s'hagi assabentat bé de la seva edat.
Un altre problema potser sigui la irrealitat en el fet que es quedin tots a casa d'en Tomoya per les bones.

Spoilers aquí!
Després d'una trama bastant emotiva amb l'àmbit familiar tot dóna un gir molt inesperat amb l'amnèsia sobtada d'en Tomoya. Te n'adones que la Tomoyo ha estat en la situació per tres anys, que les frases que surten amb el soroll de teclat són de la Tomoyo. El final és dramàtic i la veritat és que té una càrrega emotiva important, però no obstant això no m'ha arribat a impactar del tot. Just després de llegir-lo és cert que vaig sentir una cosa estranya, però suposo que se m'ha fet curt per poder-lo apreciar més.
Spoilers fora!

La música, per ser una visual novel curta és genial. No són molts temes, però que tingui dos temes cantats (a més cantats per Lia, m'encanta la seva veu) i temes instrumentals increïbles com hope n' hi ha prou:

Opening - Light Colors

Ending - Life is like a melody

Una cosa molt inútil que havia de comentar són les escenes hentai, la veritat és que a aquest joc no li són necessàries, o almenys m'han sobrat molt. És cert que l'escena còmica que es repeteix mil vegades tenia ganxo. De fet aquest joc combina molt bé el drama i la comèdia encara no m'hagi acabat d'impactar.

Els personatges destaco principalment a la Kanako, aquest personatge m'ha encantat de principi a fi que se sol dir. Per a mi és molt superior a la protagonista la Tomoyo encara que al final m'ha acabat per agradar. A la Tomoyo li falta ser més còmica, de debò, entre el protagonista la Kanako i en Takafumi hi havien grans converses còmiques però la Tomoyo era massa seriosa.

Resumint, una novel·la en la línia de Key, recomanable però que personalment m'hagués agradat una mica més llarga per gaudir-ne més. La música m'ha encantat, els personatges estan bé, però m'ha faltat alguna cosa.

El millor: entretingut, personatges, música
El pitjor: m'ha faltat alguna cosa, potser necessitava que durés més

L'he gaudit un: 3/5 (últimament només poso 3)


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario