lunes, 20 de mayo de 2013

Obligacions per als criminals: Sharin No Kuni; Himawari no Shoujo


Hola! Per fi us puc portar una ressenya d'una visual novel.

Títol: Sharin no Kuni: Himawari Shoujo
Significat del títol: El país de la roda: La noia gira-sol
Estudi: Akaebi Soft2
Altres obres de l'estudi: G senjou no Maou (que ja vaig ressenyar i crec que és l'única traduïda a l'anglès de l'estudi a part de la que us ressenyo i la seva continuació), Tamayura
Continuacions: Sharin no Kuni, Yuukyuu no Shounenshoujo
Format original: Visual Novel
Extensió aproximada: Mitjà (10 - 30 hores)
Idioma: Anglès
Edat: +18 (escenes hentai)
Enllaços d'interès: http://vndb.org/v57 http://www.tsukuru.info/sharin / (traducció al anglès)

T'agradarà si: busques una història amb drama, no t'importa que hagi escenes de sexe explícit (tot i que sempre les pots saltar i no són importants), busques alguna cosa no molt llarga, t'agrada la distopia.

Ni ho intentis si: odies el drama o que el ritme sigui lent, a tu els protagonistes rarets no et van.

Sinopsi
En un futur la societat creada posa unes plaques identificatives als criminals perquè tothom sàpiga que obligacions porten cadascun per reparar pels danys que ha causat a la societat. Una noia amb l'obligació de tenir només 12 hores al dia, una altra la de complir el que digui la seva mare, una altra de no enamorar-se. El protagonista s'encarregarà de fer que aquestes noies tornin a entrar a la societat i els retirin les plaques.

Opinió
Doncs no se vosaltres, però a mi la sinopsi en el seu moment em va semblar interessant. I després d'haver llegit G senjou no Maou de la mateixa companyia i viciar-me al opening de la visual novel que us comento en aquesta entrada tenia previst des de fa temps que acabaria per llegir-la. Després de fer-ho crec que és una bona lectura, encara que m'agrada més l'altra obra del estudi.

La història avança lentament en una pau i una tranquil·litat que crec que per a alguns pot ser una mica avorrida, però jo la considero bastant agradable, i el punt d'humor està força bé. Sobretot el personatge de Isono el qual sincerament m'ha agradat molt. Però en cada història de cada noia lentament passarà al drama que cada vegada anirà augmentant fins arribar al clímax. La veritat és que l'estructura de les històries de les tres noies principals és bastant semblant fins arribar a l'últim episodi on apareix el conflicte principal. Però encara que en un principi sigui semblant, és agradable i no tinc cap problema amb això, en canvi el problema principal que li veig a la visual novel és que la història no té en compte la protagonista que escullis. És a dir, que independentment que ruta segueixis, el text és gairebé tot el mateix exceptuant les escenes hentai i el final de la noia que és una escena molt curta, per tant un cop t'has passat el joc amb una heroïna la resta és força estúpid de llegir perquè no descobreixes gaire cosa més. És cert que a G-senjou no Maou també anava per capítols, però si tu seguies l'ordre heroïnes no t'adelantaves als esdeveniments.

Sobre la història en si, la trobo molt agradable en molts aspectes i amb alguns punts emotius, però sense arribar a un drama per plorar. El meu ordre en aquesta ocasió de preferència de rutes no té sentit en referència el que s'ha comentat anteriorment així que em baso en els problemes de cada heroïna.
Sachi: crec que una de les millors protagonistes del joc. Que sigui artista és una cosa que personalment m'agrada, el bloqueig artístic dóna joc, encara que si que us dic que s'allarga molt i et fa estar en tensió. Mana és sens dubte un personatge al que li agafaràs afecte si o si, i el final d'aquest episodi amb la veritat per davant és sens dubte sorprenent. Almenys jo no m'esperava que Mana li digués això. L'escena final és agradable veure l'abraçada.
Touka: mira, normalment les tsunderes m'agraden, però aquesta m'exasperava una mica. El final amb el somriure en el menjar i el perdó a la seva mare està molt bé, però l'episodi és llarg i cal prendre-s'ho amb calma. Sobre el bad ending és sens dubte el més impactant de tots.
Natsumi: se suposa que és la més protagonista probablement, i el seu episodi té moments molt bons, però el canvi de personalitat és una mica sobtat. Tot i així com a personatge està bastant bé, encara que m'hagués agradat més dramatisme a la història.
Ririko: la revelació que es fa en aquest personatge és sens dubte una que no m'esperava, i està ben fet, perquè t'adones que hi havia pistes per tot arreu. A banda d'això, crec que no se li dóna importància, com no està a la majoria de la història no s'aconsegueix conèixer massa d'ella i per tant no impacta massa.

Spoilers!
Sobre el final té els seus moments èpics, el discurs de Ririko, el protagonista escalant amb la seva germana a l'esquena.... Però les revelacions són una mica increïbles que tant en Houzuki com el protagonista fingissin en això de la crossa i l'herba respectivament ... Una mica complicat però en fi, sorprendre si que sorprèn.
Spoilers!

Pel que fa al protagonista és carismàtic, m'agrada Akaebisoft2 perquè fa personatges diferents, sobretot el noi protagonista no és gens típic en alguns aspectes.

Aspectes gràfics, les imatges bé i en quant a música, l'opening i els dos endings estan bé. Però la instrumental falla una mica, hi ha algunes que m'agraden, però la majoria són bastant dolentes i algunes arriben a ser, fins i tot, pesades.
Opening


Resumint, una història agradable amb tocs dramàtics però que no ha arribat a impactar-me encara que tingués bons girs inesperats i personatges. El principal problema l'estructura en què s'organitza però recomanable si busques un drama.

El millor: dramàtica a estones, interessant, bons personatges, sorpreses

El pitjor: estructura, algunes músiques pesades, no arriba a impactar

L'he gaudit un: 3/5

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario