martes, 16 de abril de 2013

Un grup d'amics que vol fer alguna cosa diferent: Little Busters! (1a temporada)



Podeu comparar amb la de la capçalera (visual novel)
Hola! Després de veure la primera temporada de Little Busters! he decidit ressenyar-la. Encara que potser m'hauria d'esperar a veure quan facin la segona temporada.

Títol: Little Busters!
Extensió: 26 capítols anime
Format original: visual novel
Adaptacions: anime, manga
Autors: basat en la visual novel de Key
Altres obres de l'autor/a: Clannad, Angel Beats!, Air.

T'agradarà si: no t'importen els animes lents, t'agrada que un ambient de comèdia que es barregi amb històries dramàtiques.

Ni ho intentis si: busques un anime d'acció o romanç ...

Sinopsi
En Riki Naoe es va quedar orfe i li van diagnosticar narcolèpsia, aquests dos fets li van fer entrar en depressió però gràcies a un grup de nens que li van dir que anés a jugar amb ells va poder tornar a gaudir de la vida
En l'actualitat aquest grup de nens ja adolescents, els Little Busters! han decidit fer un equip de beisbol així que començaran a buscar més membres.

Opinió
Bé, com ja ja veieu la capçalera del meu bloc està dedicada a aquesta història, principalment perquè la visual novel quan la vaig llegir em va causar un gran impacte. Suposo que podeu imaginar que volgués veure l'anime i que d'altra banda li tingués por (hi havia la possibilitat que el fessin malbé). Doncs de moment he quedat bastant satisfeta, encara queda veure com fan la segona temporada ja anunciada (bé han anunciat Little Busters refrain, no han assegurat el format) però jo espero que segueixin igual. Hi ha algunes incògnites com si adaptaran la ruta de Kurugaya, o si adaptaran d'alguna manera les rutes del exctasy. Jo vull que s'adaptin sobretot la ruta de la Saya però em conformo amb un Refrain ben fet. Bé, no me'n vaig de tema i començo.

La història sens dubte és de desenvolupament lent, hi ha fans bojos de la visual novel que encara consideren que van massa ràpid, però jo crec que el ritme ja pot resultar lent per a algú que no sap res de la història ja que els primers capítols no se sap cap on tira la història i poden avorrir. Les rutes crec que estan ben adaptades considerant que han tret el romanç en totes, tanmateix, fomenten més l'amistat que és un tema molt important a Little Busters així que ja em va bé.
Un punt que no m'ha agradat potser de l'adaptació pel que fa a la història ha estat la quantitat de indirectes que surten per saber quin és el secret del seu món. D'acord que jo jugo amb avantatge perquè ja ho se i em fixo en aquestes coses, però jo en la visual novel gairebé ni em figurava que passava alguna cosa i en l'anime (sobretot al final de la temporada) és gairebé com amb un cartell lluminós t'estiguessin dient "AQUÍ PASSA ALGUNA COSA I NO HO SAPS" encara que sincerament no crec que ningú s'hagi figurat del tot el que passa. Sobretot el llibre de dibuixos de la Komari dels nans, no recordo que sortís a la visual novel (encara que pot ser que surti, la meva memòria no és molt fiable) però el remarquen massa.
Una altra cosa sobre l'anime que és bastant diferent a la visual novel són les missions del gat, en la visual novel només surten a la ruta de la Rin així que aquí cada ruta no sembla un reset sinó una successió de fets (jo m'entenc).

Una cosa que no em quedaré tranquil·la si no la dic és opinar sobre la música. Em sembla genial que mantinguin la música de la visual novel, de fet és just el que volia perquè la música és molt bona però no estaria de més que posessin cada tema on va. És a dir en la majoria de parts està bastant ben posada però hi ha alguns moments que et preguntes perquè han escollit aquesta peça que representa una altra cosa del que està succeint. No recordo bé, però en un moment sortia el tema "a world where nothing happen" que és el que sona a la pantalla d'inici de la visual novel i té molt simbolisme (i spoiler ocult) i el posen en una escena que no tenia res a veure amb això. O el tema de Nishizono en una escena en què sí que sortia ella però també sortia Saigusa, podrien haver posat alguna cosa que no fos tan identificativa.
Opening
Ost - Two Sugars

He de dir sobre l'animació que la trobo massa moe, el disseny de personatges sobretot, però es pot aguantar.

Resumint, una primera temporada que per a tot aquell que la vegi pot ser entretinguda a seques, per als que no heu llegit la visual novel i no coneixeu el secret del món (per no posar spoilers) simplement és com la primera temporada de Clannad, emotiva en alguns moments però no memorable. Això si la segona temporada de Little Busters! si l'adapten bé, per a mi serà molt millor el Clannad after story. Us ho diu una que amb l'anime de Clannad no va plorar i amb la visual novell de Little Busters! no podia parar. Encara que qui sap, potser la visual novel de CLANNAD és superior a l'anime (suposo que si).


El millor: des del meu punt de vista és una bona adaptació (de moment), conserven tot el de la visual novel bastant bé (fins i tot les seiyuus de gairebé tots)

El pitjor: el moment on posen les músiques no acaba de quadrar a vegades, massa insinuació.

L'he gaudit un: 4/5 (la visual novel és un 5, però si la segona temporada em convenç, i això espero, pujarà un punt).

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario