martes, 2 de abril de 2013

Esquarterar és un treball: Out


Hola! Us porto una altra ressenya de llibre.
Títol: Out
Títol original: Auto
Autor/a: Kirino Natsuo
Altres llibres de l'autor/a: Grotesc (no se si està en català)
Pàgines: 560
Narració: 3a passat però en cada capítol es basa en un personatge
Format original: llibre
Adaptacions: pel·lícula
Curiositat: ha guanyat un premi a Japó el Nihon Suiri Sakka Kyokai Shō (premi per als escriptors de misteri japonesos)

T'agradarà si: t'agrada la novel·la negra, no t'importa el gore o almenys la descripció de crims, t'agraden els ambients decadents.

Ni ho intentis si: no suportes res una mica desagradable, t'agraden les coses alegres ...

Sinopsi
La Masako, la Yayoi, la Kuniko i la Yoshie són quatre dones que treballen en el torn de nit d'una fàbrica d'aliments. Quan la Yayoi mati al seu marit les quatre es veuran embolicades en el crim canviant les seves vides.

Opinió
En fi he llegit aquest llibre per variar una mica suposo, la veritat és que havia llegit unes quantes crítiques que posaven bastant bé el llibre i no acostumo a llegir novel·la negra així que em va semblar una bona idea, vistos els resultats potser no ho hagi estat tant. Sí, ho dic des del principi no m'ha agradat massa.

Sobre la història en si no té massa intriga, cosa que sent una novel·la negra doncs la veritat a mi m'ha faltat. És cert que si tenia interès en saber que els passarà a les quatre dones si les enxamparan la policia, però com la majoria del llibre és descripció psicològica (i el llibre no és precisament curt) s'acaba perdent l'interès. Un altre problema és que el llibre és molt poc versemblant, o almenys a mi no em semblen normals les formes d'actuar dels personatges en general.

SPOILERS!
Sobretot la Masako, entenc que ho facin per diners, però no entenc per res les motivacions de la Masako en cap moment, potser no està contenta amb la vida avorrida que porta i vol acabar amb tot el que coneix o alguna cosa així. Tot i així no li trobo el sentit, a més quan la trama avança i arriba al final el que succeeix amb el personatge d'en Satake, que senti compassió després de matar-lo... Sincerament no entenc res, tampoc que decideixi fer més treballs de esquarterar (com no sigui perquè s'ha tornat avariciosa).
SPOILERS!

No m'agrada gens com està narrat, m'agrada que es canviï de punt de vista, però en aquest cas em sembla massa pesat, un altre problema que li veig és que els personatges tenen massa intuïció hi ha informacions que el lector sap perquè ha llegit sobre això des d'un altre punt de vista però que el personatge s'imagina amb massa facilitat. Potser el que millor està del llibre sigui l'ambientació, vull dir que tots estan envoltats per un ambient molt decadent, des de deutes, fins males relacions familiars i el crim sempre present. Sens dubte crec que no és apte per sensibles, però tampoc és tan impactant perquè es basa més en la psicologia dels personatges, com es van saltant la línia de la immoralitat gairebé sense adonar-se'n.

Sobre els personatges són un punt clau en el llibre però la veritat és que no puc dir que cap em caigui especialment bé, ja que tots són bastant incomprensibles al meu parer. No suporto la Kuniko, ho he de dir, perquè és el prototip de persona que no suporto en cap aspecte, crec que passa a ser un dels meus personatges més odiats dels llibres que porto de l'any (la Sansa de cançó de foc i gel també està allà). Encara que els altres personatges tampoc m'han caigut bé són més suportables que aquest exemplar.

Resumint, massa llarg per no tenir res intrigant en si, comportaments molt irracionals amb una ambientació decadent ben tractada. És a dir el llibre se m'ha fet pesat i en general no m'ha agradat.

El millor: l'ambientació, la normalització dels assassinats i sobretot de l'esquarterament.

El pitjor: els personatges i les seves actituds incomprensibles

L'he gaudit un: 2/5

Fins aquí el meu avorriment

No hay comentarios:

Publicar un comentario