martes, 19 de marzo de 2013

Fantasma a l'escola: Tasogare Otome X Amnesia


Hola! Després de bastant temps per fi us porto una ressenya d'un anime, feia temps que no en veia així que vull intentar posar-me amb els que tinc pendents.
Títol: Tasogare Otome X Amnesia o Dusk Maiden of Amnesia
Significat del títol: El crepuscle de la noia amnèsica
Extensió: 12 Capítols (anime)
Format original: manga
Adaptacions: anime (de la qual us parlo)
Autor: Maybe (del manga)

T'agradarà si: busques un anime sobrenatural amb tocs de comèdia amb misteri i no t'importa el eichi, vols alguna cosa curta

Ni ho intentis si: odies els fantasmes per algun motiu, no suportes el eichi, no vols un anime curt ...


Sinopsi
En Teiichi Niiya un estudiant qualsevol es perd en un edifici antic de la seva escola, on troba una noia que diu ser un fantasma sense records: la Yuuko Kanoe. En Teiichi a través d'un club paranormal intentarà investigar el seu passat.

Opinió
Bé, primer he de confessar, ja fa força temps que vaig veure fins al capítol 8, però per diversos motius (vagància bàsicament) el vaig deixar així fins que fa uns dies vaig decidir acabar amb ell d'una vegada per sempre (ni que el fos a matar ). Com podeu entendre es va fer una mica pesat, però he de dir que és suportable i va ser més per vagància que per una altra cosa que em costés tant d'acabar. La meva conclusió és per tant força negativa, però deixeu-me explicar.

L'argument des del meu punt de vista és interessant, m'agraden els fantasmes que tenen personalitat i que al final acaben caient bé a l'espectador. I la veritat és que el misteri era interessant en un principi però es va solapant amb una comèdia romàntica ensucrada que li arriba a treure protagonisme i arriba un punt que acaba per avorrir (en el meu cas).
Sobre l'eichi voldria dir que en aquest cas és una mica exagerat, no és que em molesti, però sent misteri i tal el contrast era una mica estrany al meu perer, potser a un públic masculí li atregui més.
Per sort els últims quatre capítols tenen més dinamisme però ja entrat en el misteri i tal voldria comentar algunes coses...

Spoilers aquí!
La veritat és que l'escena dels records que els veu com si fos un cinema m'ha agradat molt. Però el final en si és bastant patètic: No té cap sentit que acabi així! No entenc que la Yuuko sent un fantasma es quedi a la realitat. Em sap greu, però per a finals dolços ja tinc les comèdies romàntiques, prefereixo el drama a un final feliç sense sentit com aquest i tan mal fet. De debò, és un fantasma no pot acabar així sense una explicació mínimament convincent. O almenys amb una quantitat important de drama. En fi, un final MOLT decebedor.
Spoilers fora!

Una cosa que m'agradaria comentar és que m'agrada bastant com està fet en el sentit dels plans són estranys, però juguen amb el blanc i el negre d'una manera interessant. Sobre la música destaco l'opening, però en general està bastant bé.

Els personatges, sense dubte destaca el fantasma Yuuko, al cap i a la fi tot gira al seu voltant però crec que és d'aquells personatges que solen caure bé, o almenys en el meu cas ha estat així, crec que la complexitat d'aquest personatge és una de les millors coses de la sèrie. El protagonista masculí és del tipus bona persona així que depèn del tipus de personatge que t'agradi, a mi la veritat se m'ha fet suportable, no està del tot malament. Les altres dues membres del grup una (que no me'n recordo com es diu) està simplement de farciment de comèdia, no la suporto, amb la Kyrie he tingut més afinitat, però tampoc molt més.

En resum, un personatge important principal que dóna una trama interessant mal portada en ajuntar amb una comèdia que li treu espai a l'intriga. Després recupera el ritme però el final des del meu punt de vista horrible li treu tot el que podria tenir la sèrie de positiu.

El millor: Yuuko, el blanc i negre (jo m'entenc), és curt.

El pitjor: el final, que m'ha fet oblidar tot el positiu que podria tenir.

L'he gaudit: 2/5
Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario