miércoles, 27 de marzo de 2013

Eliminar la humanitat per salvar el món?: Rewrite

El menú canvia segons vas passan-te rutes, aquesta és la
manera com es mostra després de passar-te l'última part: Terra
Hola! Per fi he acabat aquesta llarga visual novel.
Títol: Rewrite
Estudi: Key
Altres obres de l'estudi: Little Busters!, Clannad, Kanon
Format original: visual novel
Adaptacions: manga (?)
Extensió aproximada: Molt llarg (> 50 hores) segons la vndb
Idioma: anglès
Edat: sense contingut hentai
Curiositat: està escrit per diferents autors, un és Ryukishi07 (autor de per exemple Umineko) / Romeu Tanaka (autor de Cross Chanel) i Yuto Tonokawa (autor de les rutes de Komari i Kurugaya a Little Busters!)

T'agradarà si: busques alguna cosa plena de superpoders, criatures fantàstiques, no t'importen les coses excessivament llargues, t'agraden les coses complicades.

Ni ho intentis si: no suportes les coses llargues i sobretot si triguen a arribar a l'assumpte principal, és a dir en aquest joc hi ha acció i dramatisme però el principi com sol fer key és comèdia i "slice of life" (alguna cosa així com coses normals del cada dia) per tant si no tens paciència no ho llegeixis.

Sinopsi
En Tenouji Koutarou vol fer alguna cosa amb la seva vida, té pocs amics i li agradaria fer alguna cosa per canviar, una cosa que li faci sentir útil. Amb aquestes intencions crearà un club de ocultisme a la seva escola.
Allà s'ajuntaran les cinc heroïnes d'aquest joc.

Opinió
La veritat és que li tenia moltes ganes a aquesta visual novel, tot el que havia vist de Key m'havia agradat molt així tenia moltes expectatives d'una gran història, i no puc dir que la història no sigui original i que tingui bons moments, però seré clara des del principi: m'ha decebut, sobretot el final.

Bé, analitzaré una mica per parts, el joc està compost per un tros que és el que jo anomeno "terra de ningú" és a dir abans d'entrar a cap ruta d'heroïna que bàsicament és on depenent de les decisions que prenguis entres en un escenari o altre (és a dir ruta) aquí trobaràs comèdia i està bàsicament perquè coneguis els personatges però he de dir que encara que hi ha molta gent que li sembla excessivament llarg a mi em va resultar molt entretingut hi ha algunes escenes francament divertides com ara la cançó de YO-SHI-NO vaig riure molt en veure-la amb les imatges i tot.
YO-SHI-NO

Al principi només tens accés a tres rutes: Kotori, Chihaya i Lucia. Quan et passes les dues primeres desbloqueges Shizuru i Akane respectivament. I quan has llegit les cinc tens accés a Moon i després de llegir-te aquesta a Terra que se suposen que són el final veritable.
A partir d'aquí em centraré en cadascuna de les rutes així que poden aparèixer...

SPOILERS
Kotori

-Kotori: va ser la primera que vaig jugar, es considera que aquesta és la ruta més introductòria així que es recomana llegir aquesta primer però tot i així en aquesta es presenten molts detalls importants per a la trama posterior sobretot pel que fa a Kagari (o la Clau). La veritat és que aquesta ruta des del meu punt de vista és prou correcta, té la seva dosi de dramatisme adequada, la Kotori és una bona protagonista, en Chibimoth dóna molta pena i l'únic que em va matar va ser el final obert, odio els finals oberts, i en fi aquesta ruta li falten molt poques línies de text perquè m'hagués agradat del tot.
Chihaya

-Chihaya: diuen que aquesta és la que té més escenes tipus shonen, és a dir d'acció, però encara que no és el meu gènere predilecte no se'm van fer gens pesades, tenien el seu punt èpic i tot, tampoc superemocionants però almenys avorriment no vaig sentir. Pensava que aquesta protagonista no em cauria bé però a la ruta em va resultar bastant adorable, i sobretot el millor de la ruta per a mi en Sakuya, el majordom, crec que és el millor personatge de tota la història... Nah, exagero, però sens dubte un bon personatge. El final també va ser bastant decebedor però es pot aguantar. Tot i així el dramatisme està més ben portat a la ruta anterior.
Aquí apareixen dos personatgets (també a la ruta de la Shizuru) que són molt inútils, és a dir em queien bé, els trobava simpàtics però apareixen només en dues rutes i no tenen més funció, no se, em falta més participació de la seva part.

Shizuru

-Shizuru: aquesta ruta és una de les que m'ha agrat més (per no dir la que més). El personatge de la Shizuru també pensava com amb la Chihaya que em cansaria però amb el seu "saury" (és un peix, però no recordo com es diu en català) és monísima, les cançons d'aquesta ruta també són genials. I el millor és el final, els trossos de diari des de la fi del món i l'última escena ella recolzada en l'arbre que s'ha convertit en Koutarou.
Lucia
-Lucia: comença amb una mena terror, no és que doni molta por però té el seu estil Ryukishi07 (és la ruta que ha escrit aquest autor) i enganxa la investigació, la resolució de misteris, la veritat és que no m'esperava per res que fos que el fantasma fos la mateixa Lucia. Quan es descobreix la veritat sobre els problemes de Lucia, el seu verí i tal entrem en una fase més romàntica que la veritat l'he trobat a faltar en altres rutes, el caràcter més "dere" (carinyós) de la Lucia és encantador. Però aquesta petita calma es torna a trencar quan la Lucia no pot suportar més ser com és i se'n va per intentar ser útil per a algú. La solució al conflicte, la lluita amb la Shizuru i  en Koutarou buscant paraules adequades és genial. Crec que aquesta és una de les millors rutes de tot el joc, el tema de l'amistat-rivalitat amb la Chihaya també m'agrada, els trossos de comèdia amb el menjar picant... Això si, aquesta és una de les heroïnes amb ruta més llarga (o almenys a mi em va semblar molt llarga).
Akane

-Akane: la veritat és que el seu caràcter m'encanta, la ruta no està malament. Està bastant ben plantejada i això de "segueixo buscant-te encara que hagis destruït el món" (cosa que a la ruta de la Lucia també ho vèiem una mica) és genial però es desfigura molt el caràcter sarcàstic i la seva manera de fotre a en Koutarou que tenia al principi. Entenc la depressió, culpabilitat i tal però m'ha faltat que es mostrés més aquest caràcter inicial. Sobre el final de la ruta és bastant bo, veient caminar com fugitius per un camp de gira-sols agafats de la mà i l'Akane per fi somrient de nou.
Kagari Moon

-Moon: aquí és quan la cosa es comença a complicar, com és el principi del final veritable se suposa que es resoldrà el conflicte principal que tenim en el joc -que encara que no ho hagi dit- va entre dues organitzacions: Gaia i Guardian. La primera vol que Kagari (la clau) destrueixi el món i la segona vol destruir la Clau per salvar el món. El problema és que en aquesta ruta es planteja que es destrueixi o no la clau això no soluciona que la Terra tingui problemes per sobreviure perquè no té prou energia així que la Kagari intenta trobar alguna possibilitat on hi pugui seguir existint.
Aquesta ruta no té opcions i la veritat és que les escenes en les que lluiten tenen el seu moment èpic tots els del club units per intentar derrotar a la que es planteja aquí com  la major enemiga la Sakura.
Algunes escenes amb la Kagari tenen el seu interès romàntic però a mi m'ha faltat desenvolupament perquè aquesta insinuació de parella m'agradés, l'escena del ball està bé però tot i així no m'ha servit. La veritat és que per a mi Moon era només com una introducció al que esperava que fos un gran final.

Kagari Terra

-Terra: Aquí la decepció del joc, no és que tot sigui dolent, hi ha moments emotius, hi ha de tot una mica però el final en si és molt dolent.
Deixeu que m'expliqui, que tot es solucioni perquè treuen la informació a la llum sobre les dues organitzacions em sembla molt forçat. Un altre punt és les "bones memòries" de les que parla Kagari durant bona part de la ruta que no queden gens clar a què fan referència. Després el problema de l'edat de Kotarou, segons tinc entès totes les rutes de les heroïnes que juguem són el bad ending provocat per atacar la Clau cosa que provoca que en Kotarou caigui en coma i així pugui assistir a la mateixa escola que elles quan es porten 10 anys de diferència (el coma no l'ha deixat créixer o alguna cosa així) aquesta diferència d'edat amb coma o sense no m'acaba de quadrar. Relacionat amb això, el punt dels poders d'en Kotarou a la ruta de Kotori se suposa que els ha obtingut gràcies a la Clau que havia fet servir una de les seves cintes per salvar-lo, en canvi a Terra se suposa que ja havia nascut amb el poder .
Però el problema principal és que les cinc heroïnes queden molt lluny en aquesta última ruta així que no hi ha emotivitat en aquest sentit, si, el principal que m'ha faltat ha estat emotivitat. L'escena final és francament surrealista, en Kotarou convertit en arbre intentant aconseguir la Lluna (Kagari) és fet familiar per les cinc heroïnes principals i se'n van a la lluna on veuen una llavor que representa Kagari... La veritat és que mai havia vist tant surrealisme junt. De debò, ha estat massa per a mi...
Però en fi, aquesta darrera ruta té els seus punts positius, en Kotarou amb la seva vida solitària i amargada, la mort de l'Esaka i aquest personatge en si, la mort d'en Luis i el moment en què els nens invocaven familiars. Les mònades de la Kotori, l'Akane i la Shizuru (encara que només apareixi una vegada) quan són petites... Però al final m'ha deixat molt malament, m'ha decebut molt.

Ah si! També comentar que en aquesta ruta es canvia el format de presentació de text, no és una cosa que m'hagi causat cap reacció, però és curiós. També les opcions les quals la gran majoria només et deixa seleccionar una i en totes et marca amb unes flames als costats quina és la correcta.

¡SPOILERS!

Abans d'acabar (avui estic sent molt llarga, però l'obra també ho és) he de comentar que la música és bastant bona, les cançons m'han agradat totes i alguns instrumentals són molt bonics també. Destacar per exemple Journey (i les seves versions cantada) Koiuta i Koibumi (cançons de la ruta Shizuru) els dos openings (i les versions en instrumental dels dos que són genials). Encara que els altres endings també m'han agradat.
Phylosophy of ours
Journey


El sistema de la visual novel és bo, té totes les opcions que pots necessitar, un apartat per escoltar la seva música, un altre per veure les imatges (en general els gràfics m'han agradat bastant), opció de passar text llegit automàticament (molt necessari) així que per mi està bé.

Resumint una gran quantitat de punts positius, totes les rutes entretingudes però un final des del meu punt de vista gens convincent que m'ha deixat amb un mal sabor de boca. Una història original amb molts punts interessants però mal aprofitada. Una música agradable i un sistema bo.

El millor: música, sistema, les rutes de les heroïnes són totes entretingudes, no se m'ha fet pesat.

El pitjor: el final.

L'he gaudit un: 3/5 (bàsicament per la decepció final)

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario