domingo, 3 de febrero de 2013

PdR20: Les meves obsessions 3 Sóc una fujoshi


Hola! Avui us vull parlar d'una de les meves obsessions, ho admeto sóc una fujoshi. I encara que no sigui una boja, és cert que veig ukes i semes per totes bandes. Bé, suposo que humà normal i corrent que no tens ni idea d'aquest món, t'has quedat força estranyat amb els termes utilitzats així que deixa'm que t'expliqui.
Una fujoshi és una fan del yaoi o BL (boy loves). El yaoi és un gènere manga que tracta de les relacions homosexuals entre homes (la versió femenina se'n diu yuri). Bé, deixeu-me precisar, no tots els mangues yaoi són amb contingut eròtic, però ni han força que ho són.
Ara els últims termes a explicar uke i seme. L'uke seria el “passiu” en la relació per tant el que rep, i en canvi el seme seria “l'actiu” el que dóna. Tanmateix també apareix a vegades el suke que pot interpretar els dos papers.
Perquè m'ha donat per parlar-vos d'això? Bé, doncs l'altra dia estava mirant una pel·lícula japonesa que s'anomena “Fujoshi no Kanojo” (la meva novia és una fujoshi) i tot i que és molt dolenta alguns tòpics em van fer gràcia i em vaig dir que el Paranoies de RiKanna el podia dedicar a aquest món. Entenc que els que hàgiu llegit això hagueu pensat en un primer moment que és estrany o alguna cosa així sinó hi esteu acostumats, però us puc ben assegurar que un cop vaig trobar un manga d'aquesta temàtica n'he anat buscant més i més i és un vici.
Fa poc he anat a topar amb dues obres de la mateixa autora molt famoses del gènere que potser si esteu en el món del anime us sonin: Junjou Romantica i Sekai Ichi Hatsukoi. Si em pregunteu em decanto per la segona, la veritat és que m'he viciat bastant a llegir el manga i és una llàstima que cap dels dos estigui acabat.
Un altra camp que m'agradaria provar del yaoi són les visual novel, però com no he trobat cap traduïda que no fos massa dura no he m'he atrevit (si teniu alguna suggerència digueu sense por).
Hiroki


Ja per acabar només dir que m'encanten els ukes tsunderes, per exemple en Hiroki (crec que és diu així de Junjou Romantica). Però la parella que més m'agrada d'aquestes dues obres és la principal de Sekai Ichi Hatsukoi. 
 Takano Masamune x Onodera Ritsu

I això és tot, potser no sóc una gran entesa en el gènere, però he llegit moltes obres curtes i vaig viciant-me.

Si voleu fer alguna suggerència no dubteu, donar la vostra opinió, el que voleu.

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario