sábado, 23 de febrero de 2013

El camí del doblatge: Seiyuu-ka!



Hola! Avui us porto la ressenya d'un manga que segueixo bastant temps.
Títol: Seiyuu-ka!
Significat del títol: seiyuu són les actors/actrius de doblatge de veu
Extensió: 70 caps/12 Volums
Altres obres de l'autor/a: Special A
Format original: manga
Autora: Minami Maki

T'agradarà si: busques un shojo encara que no en excessiu romàntic orientat cap a un ofici, en aquest cas actriu de doblatge, no t'importen els finals precipitats.

Ni ho intentis si: odies el shojo, o la comèdia romàntica, o al contrari, t'encanta però ha de ser superomàntic, en aquest manga trobaràs un amor però no exaltat, odies les coses simples o l'optimisme i tal ...

Sinopsi
La Hime és una jove que té un somni, esdevenir seiyuu i poder actuar amb la seva ídol en aquest camp. Per això ingressarà en una escola especial per dobladors. Però la seva veu no és precisament el que es diu bonica per tant, tindrà certs problemes sobre això.

Opinió
Doncs la veritat no recordo quan vaig començar aquest manga així que podeu intuir que fa força temps que el segueixo. Del que si me'n recordo és que primer ho llegia en castellà i com vaig veure que no traduïen em vaig passar a l'anglès i em vaig viciar. També se que ho vaig llegir perquè era de la mateixa autora que Special A un manga que vaig llegir encara fa més temps que em va decebre en part encara que va ser entretingut. En fi, com buscava algun shojo aleshores l'argument em va semblar interessant i per acabar amb aquesta introducció que m'ha quedat una mica llarg diré que si, que entretingut és, però té un petit-gran problema ...

Encara que sigui un shojo l'amor es mostra poc, es basa més en el somni que persegueix la protagonista i comença el morbo quan es fa amiga seva en la seva forma de noi. Sí, la protagonista, la Hime li donaran una oportunitat de triomfar com Seiyu masculí. Per aquest motiu la obligaran a transvestir-se i així intimarà amb un seiyuu que va a la seva escola bastant reconegut i sense amics en Kudo Senri. (Tranquils, el noi no és gay, per als que s'ho qüestionaven). I és bastant interessant aquesta part, prometia molt però ...

Spoilers aquí!
Doncs sí, sorgeix amor, i en Senri s'adona que està disfressat i que és la noia de la seva classe la Hime. Però tot i així... Volia més amor, al cap i a la fi és un shojo, i que l'última escena no tingui un petó... NO! Com em poden fer un final tan obert? El final és molt dolent, és clar que l'autora s'havia cansat i no sabia com acabar, però que vols que et digui després de llegir 70 capítols almenys esperes una mica més...
Spoilers fora!

Un altre punt a comentar és que el manga és com tots els que segueixen un ofici es basen bastant en els treballs que fa la protagonista, per tant si no t'agraden aquest tipus de mangues (jo que se, potser hagis llegit Skip Beat! O alguna cosa que vagi sobre alguna carrera artística, Nodame Cantabile ...) se't pot fer pesat.

Els personatges: de la parella protagonista, m'encanta en Senri, l'amant dels gats, és tsundere i simplement es d'aquests personatges que per la seva personalitat i passat em cauen bé. La Hime és una protagonista correcta (no m'encanta però no m'exaspera). Alguns secundaris mereixien més paper (jo amb el meu mai entès amor pels secundaris * sospir *) però en fi, com ja he comentat al final ha estat massa obert en molts sentits i precipitat.

En resum, un mang shojo entretingut amb un protagonista masculí que m'ha agradat. És a dir busques una comèdia romàntica endavant. Això si, si no us importen els finals precipitats i tampoc tens res en contra dels/les seiyuus.

El millor: Senri, història entretinguda i de vegades còmica
El pitjor: podria haver tret molt més suc als secundaris i l'amor i de fet tota la història se sent incompleta pel final precipitat.

L'he gaudit: 3/5

Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario